نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

26 شهریور 1403 11:34 ب.ظ

جنبش استعفای بزرگ در آمریکا و بهبود وضعیت حفظ کارکنان

نوشته هاری کلام

از زمانی که زنان در طول جنگ جهانی دوم در کارخانه‌ها، کشتی‌سازی‌ها و خطوط مونتاژ کار در کارخانه‌ها، کشتی‌سازی‌ها و خطوط مونتاژ کار کردند، این مهم‌ترین پیشرفت در چشم‌انداز اشتغال است. استعفای بزرگ، گردش مالی عمده کارکنان آمریکایی در حالی که شغل خود را ترک می‌کنند و می‌خواهند شغل‌های بهتری پیدا کنند، فروشگاه‌ها را مجبور کرده است ساعات کاری خود را کاهش دهند، کالاها را در انبارها  راکد کنند و رستوران‌ها را مجبور به اصلاح منوها و خدمات خود کنند.

این جنبشی است که به همان اندازه عمیق است: در سپتامبر 2021، 4.4 میلیون کارمند شغل خود را ترک کردند – این رقم حیرت آور 3 درصد از نیروی کار است.

این موج، کارفرمایان را برانگیخت تا رویکردهای جدیدی را برای جذب استعداد از طریق تطبیق بازاریابی استعدادهای خود با علایق نامزدها و پیاده‌سازی فناوری‌های جدید برای ساده‌سازی فرآیندهای غربالگری و استخدام، اتخاذ کنند.

چه چیزی باعث استعفای بزرگ شد؟

پشت جنبش چیست؟ به زبان ساده، کووید-19 است. همه‌گیری جهانی میلیون‌ها نفر را مجبور به انزوا و کار از خانه کرد. یک نظرسنجی لینکدین گزارش داد که 74 درصد از کارکنان گفتند که مدت زمانی که در خانه سپری می‌کنند باعث شده است تا شغل و حرفه خود را دوباره ارزیابی کنند، و باعث شد بسیاری تصمیم بگیرند که انتظارات کارفرمایشان غیرمنطقی بوده و به اندازه کافی دستمزد دریافت نمی‌کنند. به همین دلیل، تعدادی از کارکنان انتخاب کرده‌اند که کارهای جدیدی را دنبال کنند که بیشتر به دنبال اشتیاق است تا غرامت.

این طرز فکر و استعفاهای ناشی از آن، امروزه در میان کارکنان پردرآمد و کم دستمزد مشهود است، به ویژه بر کارمندانی که در بخش مراقبت‌های بهداشتی، فناوری، خرده‌فروشی و حمل‌ونقل کار می‌کنند. گزارشی از مایکروسافت نشان داد که 41 درصد از نیروی کار جهانی “احتمالا” به فکر ترک کارفرمای خود در سال آینده هستند و 46٪ قصد دارند نوعی “محور اصلی” در حرفه خود ایجاد کنند. بر اساس گزارش گالوپ، 48 درصد از کارکنان آمریکایی فعالانه به دنبال شغل جدید هستند یا مراقب فرصت ها هستند.

و به نظر می رسد که وضعیت را به نفع کارکنان تغییر کرده است. در پایان ماه اوت، اداره آمار کار اعلام کرد که 10.4 میلیون فرصت شغلی در ایالات متحده وجود دارد که اندکی نسبت به رکورد 11.1 میلیون در جولای کاهش یافته است. برای کاهش ریزش کارکنان موجود، یک نظرسنجی نمونه ای نشان داد که 71٪ از کارفرمایان قصد دارند مزایای موجود را افزایش یا گسترش دهند، 59٪ طرح پاداش جدیدی را معرفی می کنند، و 56٪ در نظر دارند مرخصی بیشتری ارائه دهند.

تأثیر اقتصادی استعفای بزرگ

همه اینها تأثیرات شگرفی بر اقتصاد دارد. داروخانه ها ساعات کاری خود را کاهش می دهند، زیرا پرسنل کمی دارند. زنجیره تامین به دلیل کمبود کارگر در نقاط مختلف کند شده است. تولیدکنندگان با افزایش دستمزد کارکنان را از رقبا جدا می کنند.

مدیران کسب و کار با امید به اجتناب از چنین فشارهایی – یا به حداقل رساندن آنها – پر کردن نقش های باز را در اولویت اصلی خود قرار داده اند. این به نوبه خود منجر به تغییراتی در نحوه استخدام شرکت ها شده است. به عنوان مثال، برخی تلاش‌های خود را برای جذب استعدادها بر استخدام افراد عمومی متمرکز کرده‌اند تا کارشناسان. آنها می گویند که این رویکرد، مجموعه استعدادها را گسترش می دهد و به کارفرمایان این فرصت را می دهد که بر اساس بهترین شیوه های خود، استخدام های جدید را آموزش دهند.

سایر شرکت ها برنامه های توسعه داخلی خود را تقویت کرده اند. یک نظرسنجی توسط Qualtrics نشان داد که کارمندان به دنبال فرصت‌های رشد بیشتر، در کنار حقوق بالاتر و استرس کمتر هستند. شرکت هایی که فرصت بیشتری را به کارمندان ارائه می دهند، می توانند حفظ را بهبود بخشند و همچنین به عنوان یک کارفرما جذاب تر شوند.

کارفرمایان همچنین در حال تغییر نحوه ارزیابی متقاضیان هستند. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، این بیماری همه گیر به مدیران استخدام “آگاهی جدیدی” داده است که چگونه مشاغل ممکن است به دلیل مسائل خانوادگی، اخراج یا بیماری به آب های ناآرامی وارد شود. استخدام‌کنندگان می‌گویند که شکاف‌های موجود در رزومه دیگر علامت قرمز نیستند. در نظرسنجی 2021 توسط Monster، 49٪ از استخدام کنندگان ایالات متحده گفتند که شکاف ها قابل قبول شده است.

این یک رویکرد شدید و روان است که کارفرمایان را ملزم می‌کند تا با چشم‌اندازی تازه و به کارآمدترین شکل ممکن، به جذب استعداد نزدیک شوند. تعداد بالای درخواست ها باید در مدت زمان کوتاهی پردازش شوند. سیستم ها باید داده ها، گردش کار و ارتباطات را مدیریت کنند تا کسب و کارها بتوانند تصمیمات آگاهانه ای در مورد استراتژی بگیرند، حتی در حالی که حجم زیادی از برنامه ها را بررسی و ردیابی می کنند.

چگونه کسب و کارها می توانند حفظ کارکنان را بهبود بخشند

استعفای بزرگ در حال حاضر چشم انداز نیروی کار را به گونه ای که ما می شناسیم تغییر داده است، و پیمایش در آن به این معنی است که کارفرمایان باید در رویکرد خود برای کسب استعداد ذهن بازتر و چابک تر شوند.

به عنوان مثال، ایده کار از راه دور یا ترکیبی برای تعداد زیادی از کارکنان دانش به اولویت تبدیل شده است. آنها عادت کرده اند که نیازی به رفت و آمد نداشته باشند، جلسات مجازی استرس کمتری نسبت به ملاقات های حضوری دارند و از گذراندن زمان بیشتری با خانواده خود لذت می برند.

کار حضوری در واقع می تواند برای بسیاری از کارکنان یک معامله نامناسب باشد. حدود 25 درصد از کارمندان در یک نظرسنجی اخیر گفتند که اگر نتوانند از راه دور کار کنند، شغل خود را ترک خواهند کرد و تقریباً نیمی از آنها برای ادامه کار از راه دور حداقل به صورت پاره وقت، 5 درصد کاهش حقوق خواهند داشت. پس چرا آن را در استراتژی نیروی کار خود قرار نمی دهید؟

خانواده ها به کار و مراقبت از کودکان دقت می کنند. برای بهبود حفظ کارمندان، چرا به اشتراک گذاری شغل را پیشنهاد نمی کنیم که در آن کارمندان بتوانند حجم کار و مسئولیت های یک موقعیت واحد را با یک همکار به اشتراک بگذارند؟ زمانی که این سطح از انعطاف پذیری را به کارکنان ارائه دهید و نشان دهید که با نیازهای آنها همدل هستید، به احتمال زیاد ارزش خود را برای کارکنان حفظ خواهید کرد. شما هم برنده می شوید، زیرا کار توسط کارمندان ماهر انجام می شود و لازم نیست برای استخدام و صرف زمان برای آموزش یک فرد جدید رقابت کنید. یک هفته کاری چهار روزه گزینه دیگری است که باید در نظر بگیرید.

و در نهایت، متقاضیان خود را بشناسید تا یاد بگیرید که در یک موقعیت به دنبال چه چیزی هستند و سپس نحوه ارائه آن را بیابید. یک تغییر اساسی در نیروی کار مستلزم تفکر مترقی تر در مورد آنچه به کارمندان فعلی و آینده خود ارائه می دهید.

پیمایش در دنیای کار جدید

استعفای بزرگ نگرش کارکنان به کار خود و روشی که کارفرمایان به دنبال کسب استعداد هستند را تغییر داده است. سوالی که سازمان ها باید از خود بپرسند این است که آیا ما به راه خود ادامه می دهیم؟

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *