نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 10:20 ب.ظ

10 باید و نباید بازاریابی متنی برای کسب و کار شما

نوشته نیکو داتو

اگر بازاریاب یک کسب‌وکار محلی بودید و می‌خواستید با پیامی که 95 درصد احتمال باز شدن آن در عرض سه دقیقه پس از دریافت، به مخاطبان نامحدودی دست پیدا کنید، چگونه این کار را انجام می‌دادید؟

اگر ذهن شما بلافاصله به سمت بازاریابی پیامکی رفت، پس شروع خوبی دارید. بازاریابی پیامکی ابزاری ارزشمند است که اغلب کمتر از آن برای تبدیل سرنخ‌های جدید و حفظ سطح بالایی از تعامل با مشتریان فعلی استفاده می‌شود.

کسب‌وکارهای محلی اغلب از بازاریابی پیامکی اجتناب می‌کنند، زیرا ممکن است بسیار پیچیده به نظر برسد، یا مردم نگران داشتن کارکنان کافی برای مدیریت ارتباطات هستند. با این حال، پیامک به درستی انجام شود، روابط با مشتریان را تقویت می کند و به منابع کمتری از آنچه انتظار دارید نیاز دارد.

دانستن برخی از بایدها و نبایدهای مهم بازاریابی متنی می تواند به شرکت شما کمک کند تا از این ابزار بازاریابی قدرتمند استفاده کند و نتایج شما را بهبود بخشد.

هنگام اجرای یک کمپین بازاریابی متنی، مطمئن شوید که:

1. خود و کسب و کارتان را شناسایی کنید

اطمینان از اینکه مشتری شما نام فرستنده و شرکت آنها را می داند، پیام شما را لمس می کند و باعث می شود که پیام شما معتبرتر شود. سه چهارم (74%) از مصرف کنندگان وقتی می دانند که یک شخص واقعی قرار است پیام آنها را دریافت کند و به آن پاسخ دهد، به احتمال زیاد با یک کسب و کار محلی پیامک ارسال می کنند، در حالی که نیمی از آنها (50%) احتمال بیشتری برای پاسخ دادن به آنها دارند متون خود را معرفی می کنند.

2. از نام مشتری خود استفاده کنید

صحبت از تماس شخصی، مهم است که هر مشتری را با نام خطاب کنید. از قابلیت‌های سیستم پیام‌رسانی خود برای استفاده از نام مشتری در پیام‌رسانی استفاده کنید، که باعث می‌شود آن را کمتر شبیه یک بازاریابی و بیشتر شبیه یک بحث و گفتگو باشد.

3. لحن گفتگو را بپذیرید

زبان پیام شما باید دوستانه، سبک دل و جذاب باشد. بازاریابان اغلب سعی می‌کنند با زبانی به مشتریان انگیزه دهند که در نهایت از طریق پیام‌هایی با حروف بزرگ و عبارات روباتیک («اکنون بخرید!» یا «پیشنهاد امروز به پایان می‌رسد»، عملاً بر سر آنها فریاد بزنند. این بقایای اینترنت اولیه را در دهه 90 قرار دهید و از صدایی استفاده کنید که اگر با یک دوست صحبت می کنید.

4. شامل یک فراخوان برای اقدام باشد

با این حال، دوست داشتن لحن خود به این معنا نیست که نباید مشتریان خود را با یک تماس برای اقدام تشویق کنید. هدف بازاریابی پیامکی ارائه آن CTA همیشه مهم است – این باید فقط با لحنی دوستانه و قابل دسترس انجام شود. تماس‌هایی مانند «موجودی جدید ما را بررسی کنید!»، «موقع باشید یا قرار ملاقاتی را تعیین کنید!»، و «برای دریافت 10 درصد تخفیف برای سفارش بعدی خود پاسخ دهید!» باعث ایجاد انگیزه در افراد برای مشارکت خواهد شد.

5. افزایش تبدیل با ایجاد فوریت

همه می‌خواهند از یک فرصت عالی استفاده کنند، و شما می‌توانید مشتریان خود را با اطلاع دادن به اینکه پیشنهاد شما محدود است یا موجودی در حال کاهش است، به فروش نزدیک‌تر کنید. یادداشتی مانند “فقط ده تا در انبار داریم!” به اشتراک گذاشته شده در یک لحن مکالمه ابزار قدرتمندی برای تبدیل خواهد بود.

    در اینجا چند چیز وجود دارد که باید در کمپین بازاریابی متنی خود از آنها اجتناب کنید:

1. از زبان عامیانه یا لغزنده استفاده نکنید

در حالی که پیام‌ها باید کاملاً عادی و محاوره‌ای باشند، پیام‌های خود را با عبارات عامیانه گفتاری مانند «روشن»، «خارج از زنجیره» پر کنید. یا “عجیب” این خطر را دارد که منسوخ، متحیر کننده و غیرحرفه ای به نظر برسد. به همین ترتیب، باهوش بودن بیش از حد در بازی با کلمات یا اضافی بودن در واژگان ممکن است گمراه کننده یا گیج کننده باشد. در حالی که برخی از مشتریان ممکن است از ژیمناستیک زبانی لذت ببرند، ارزش آن را ندارد که کسانی را که آن را بی‌ارزش می‌دانند بیگانه کنیم.

2. از تعداد کلمات خود تجاوز نکنید

در صورت امکان، کمتر از 160 کاراکتر را با پیام های اس ام اس هدف بگیرید. فشرده کردن یک سلام دوستانه با نام، شناسایی خود، از جمله CTA، و به اشتراک گذاری یک پیوند می تواند با چنین رسانه کوتاهی دلهره آور باشد، اما ارزش تلاش را دارد. پیام‌هایی که بیش از 240 کاراکتر دارند، اغلب به چند پیام تقسیم می‌شوند و ممکن است خارج از نظم باشند و تبلیغات شما را نامشخص کند.

3. لینک های طولانی را وارد نکنید

در همان خطوطی که تعداد کلمات وجود دارد، با قرار دادن یک URL سخت‌گیرانه، بیش از حد لازم از آن املاک ارزشمند هدر ندهید. کوتاه کننده های شخص ثالث برای استفاده سریع و آسان هستند و بسیاری از سیستم های بازاریابی پیامکی شامل کوتاه کننده های لینک بومی هستند که کاراکترهای شما را ذخیره می کنند.

4. برای مشتریان خود اصطکاک ایجاد نکنید

هدف تیم بازاریابی از ارسال پیامک همیشه باید کاهش هرگونه اصطکاک و آسان کردن همه چیز برای گیرنده باشد. در هر مرحله از فرآیند فکر کنید. اگر محصول جدیدی را اعلام می کنید، پیوندی به صفحه فرود اضافه کنید. اگر می‌خواهید مشتریان یک قرار ملاقات در مرکز شما تعیین کنند، پیوندی را به زمان‌بندی وارد کنید.

5. بدون رضایت پیامک ارسال نکنید

این کار بیهوده است، اما مهم است که اطمینان حاصل کنید که رضایت مناسب مشتریان خود را برای ارسال پیامک به آنها جلب می کنید. هیچ کس متن تصادفی را دوست ندارد.

بازاریابی پیامکی موفق مستلزم یافتن تعادل مناسب از لحن، فوریت و کوتاهی است. ارسال یک فرآیند ساده به پیشنهاد شما، مشارکت مشتری را بیشتر تشویق می‌کند و به تیم‌های بازاریابی کمک می‌کند افراد بیشتری را جذب کنند.

ما در حال حرکت به سمت دنیایی هستیم که به طور فزاینده‌ای به هم پیوسته است و قدرت استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه برای دستیابی به مشتریان به روشی که آنها قدردانشان هستند، هرگز ساده‌تر از این نبوده است. مشارکت از طریق بازاریابی پیامکی برای هر کسب‌وکار محلی که می‌خواهد در بازار امروز رقابت کند، ضروری است.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *