نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 3:39 ق.ظ

Wishcycling یعنی قرار دادن چیزی در سطل بازیافت و امید به بازیافت آن

توسط جسیکا هیجس و کیت اونیل – 21 ژانویه 2022

سطل های زباله پر از زباله در ساسکس، انگلستان، شاهدی بر سردرگمی مصرف کنندگان است.

Wishcycling یعنی قرار دادن چیزی در سطل بازیافت و امید به بازیافت آن، حتی اگر شواهد کمی برای تأیید این فرض وجود داشته باشد.

امید در چرخه آرزوها نقش اساسی دارد. مردم ممکن است مطمئن نباشند که این سیستم کار می کند، اما آنها تصمیم می گیرند که باور کنند اگر یک شی را بازیافت کنند، به یک محصول جدید تبدیل می شود تا اینکه در محل دفن زباله دفن شود، سوزانده شود یا رها شود.

صنعت بازیافت ایالات متحده در دهه 1970 در پاسخ به نگرانی عمومی در مورد زباله راه اندازی شد. رشد برنامه‌های بازیافت و جمع‌آوری دیدگاه مصرف‌کنندگان را نسبت به زباله‌ها تغییر داد: به نظر نمی‌رسد که این امر به تولید محصولات جدید از طریق بازیافت منجر شود، کاملاً بد به نظر نمی‌رسد.

پیام های طرفدار بازیافت از سوی دولت ها، شرکت ها و طرفداران محیط زیست رفتار بازیافت را ترویج و تقویت کرد. این امر به ویژه در مورد پلاستیک‌هایی که دارای کدهای شناسایی رزین در داخل مثلثی از «پیکان‌های تعقیب‌کننده» بودند، صدق می‌کرد، که نشان می‌داد این مورد قابل بازیافت است – حتی اگر این معمولاً دور از واقعیت بود. در واقع، فقط رزین های شماره 1 پلی اتیلن ترفتالات یا PET و شماره 2 پلی اتیلن با چگالی بالا یا HDPE بازیافت نسبتا آسانی دارند و بازارهای مناسبی دارند. بازیافت بقیه سخت است، بنابراین برخی از حوزه های قضایی حتی آنها را جمع آوری نمی کنند.

   Wishcycling در سال 2018 زمانی که چین عملیات ملی را آغاز کرد، وارد آگاهی عمومی شد، مجموعه ای گسترده از محدودیت ها برای واردات بیشتر مواد زائد از خارج. طی 20 سال گذشته، چین میلیون ها تن ضایعات فلزی، کاغذ و پلاستیک از کشورهای ثروتمند برای بازیافت خریداری کرده بود که به این کشورها یک گزینه آسان و ارزان برای مدیریت مواد زائد داد.

محدودیت‌های قراضه چین، پشتیبان‌های عظیمی از زباله‌ها را در ایالات متحده ایجاد کرد، جایی که دولت‌ها در سیستم‌های بازیافت سرمایه‌گذاری کمتری انجام داده بودند. مصرف کنندگان دیدند که بازیافت آنطور که قبلاً تصور می شد قابل اعتماد یا سازگار با محیط زیست نیست.

یک ائتلاف بعید از بازیگران در بخش بازیافت، اصطلاح “چرخه آرزوها” را در تلاشی برای آموزش عمومی در مورد بازیافت موثر ابداع کردند. همانطور که آنها تاکید می کنند، دوچرخه سواری می تواند مضر باشد.

آلوده کردن جریان زباله با موادی که در واقع قابل بازیافت نیستند، فرآیند دسته‌بندی را پرهزینه‌تر می‌کند، زیرا به کار اضافی نیاز دارد. Wishcycling همچنین به سیستم‌ها و تجهیزات مرتب‌سازی آسیب می‌رساند و بازار معاملاتی را که از قبل شکننده بود، تحت فشار قرار می‌دهد.

شرکت های بزرگ مدیریت پسماند و شهرها و شهرهای کوچک کمپین های آموزشی در این زمینه راه اندازی کرده اند. شعار آنها این است: “هنگامی که شک دارید، آن را بیرون بیندازید.” به عبارت دیگر، فقط موادی را در سطل زباله خود قرار دهید که واقعاً قابل بازیافت هستند. شنیدن این پیام برای بسیاری از دوستداران محیط زیست سخت است، اما هزینه های بازیافت کنندگان و دولت های محلی را کاهش می دهد.

ما همچنین معتقدیم که درک این موضوع مهم است که بحران جهانی زباله توسط مصرف‌کنندگانی که در شستن شیشه‌های سس مایونز یا جدا کردن کیسه‌های پلاستیکی شکست خورده‌اند، ایجاد نشده است. بزرگترین محرک ها جهانی هستند. آنها شامل اتکای سرمایه‌داری به مصرف، مشوق‌های قوی تجارت بین‌المللی زباله، فقدان سیاست‌های استاندارد بازیافت و کاهش ارزش منابع مصرف‌شده هستند. برای پیشرفت بیشتر، دولت ها و کسب و کارها باید بیشتر در مورد طراحی محصولات با در نظر گرفتن دفع و استفاده مجدد، کاهش مصرف محصولات یکبار مصرف و سرمایه گذاری هنگفت در زیرساخت های بازیافت فکر کنند.

https://www.greenbiz.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *