نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 7:12 ب.ظ

شاهدانه ممکن است به جلوگیری از عفونت COVID-19 کمک کند

دریا اوزدمیر – 13 ژانویه 2022 -شاهدانه. CasarsaGuru/iStock

یک مطالعه مقدماتی و غربالگری دارویی جدید نشان می دهد که دو ترکیب شیمیایی شناسایی شده در گیاهان زنده شاهدانه ممکن است از ویروس SARS-CoV-2 که باعث COVID-19 می شود، از آلوده کردن سلول های انسان سالم و تبدیل آنها به کارخانه های ویروسی جلوگیری کند. .

مطمئناً این بدان معنا نیست که کشیدن ماری جوانا از شما در برابر COVID-19 محافظت می کند، یا اینکه دلیل اینکه فردی به COVID-19 مبتلا می شود در حالی که دیگری ارتباطی با حشیش ندارد.

در واقع، سیگار کشیدن هر چیزی در طول یک بیماری همه گیر که بیشترین تأثیر را روی ریه ها دارد، تصمیم عاقلانه ای نیست، و ترکیبات مورد بحث را نمی توان از طریق سیگار مصرف کرد، به این معنی که برای تولید دارو یا درمان خاص باید آنها را جداگانه برداشت کرد.

تیمی از محققان دانشگاه ایالتی اورگان (OSU) و دانشگاه علوم و بهداشت اورگان پشت این مطالعه از ابزار غربالگری برای یافتن ترکیبات شیمیایی از محصولات طبیعی استفاده کردند که می تواند آنها را به داروهای مفیدی برای جلوگیری از عفونت COVID-19 یا کمک به انسان در مبارزه با آن تبدیل کند.

در نتیجه، آنها دو ترکیب به نام‌های کانابی‌گرولیک اسید، معروف به CBG-A و اسید کانابیدولیک، معروف به CBD-A را کشف کردند. بر اساس این مطالعه که در مجله محصولات طبیعی منتشر شده است، هر دوی اینها دارای ترکیب مولکولی مناسبی بودند که نشان می‌داد می‌توانند مانع از اتصال پروتئین اسپایک ویروس SARS-CoV-2 به سلول و عفونت آن شوند.

سپس این مواد شیمیایی در سلول‌های انسانی در یک ظرف پتری مورد ارزیابی قرار گرفتند و به نظر می‌رسد که هر دو ظرفیت پروتئین اسپیک ویروس کرونا برای اتصال به سلول‌های اپیتلیال در مدل‌های سلولی با تغییرات آلفا و بتا را مختل می‌کنند، در حالی که سایر تغییرات توسط محققان آزمایش نشده است.

ریچارد ون بریمن، سرپرست تیم تحقیق، توضیح داد: “هر بخشی از چرخه عفونت و تکثیر یک هدف بالقوه برای مداخله ضد ویروسی است، و اتصال دامنه اتصال گیرنده پروتئین سنبله به گیرنده سطح سلول انسانی ACE2 یک گام مهم در این چرخه است.” در بیانیه مطبوعاتی این بدان معناست که مهارکننده‌های ورود به سلول، مانند اسیدهای کنف، می‌توانند برای جلوگیری از عفونت SARS-CoV-2 و همچنین برای کوتاه کردن عفونت با جلوگیری از آلوده کردن ذرات ویروس به سلول‌های انسانی استفاده شوند. آنها به پروتئین های سنبله متصل می شوند بنابراین آن پروتئین ها نمی توانند به آنزیم ACE2 که در غشای خارجی سلول های اندوتلیال در ریه ها و سایر اندام ها فراوان است، متصل شوند.

این تحقیق منعکس کننده مطالعه دیگری در سال 2020 است که در آن دانشمندان بیش از 400 گونه شاهدانه را بررسی کردند و گونه های خاصی را شناسایی کردند که زمینه کمتری برای ریشه یابی ویروس فراهم می کرد.

با این حال، به خاطر داشته باشید که این دلیلی نیست که کشیدن ماری جوانا یا مصرف محصولات مشتق شده از صمغ های CBD می تواند از شما در برابر عفونت COVD-19 محافظت کند.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که آنچه در یک ظرف پتری اتفاق می‌افتد همیشه با آنچه در آزمایش‌های حیوانی یا انسانی اتفاق می‌افتد برابری نمی‌کند، بنابراین بهتر است تا زمانی که تحقیقات بیشتر انجام نشود، شک داشته باشید.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *