نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 10:40 ق.ظ

در دنیا 69درصد از کارفرمایان مشکلات قابل توجهی در استخدام کارکنان گزارش کرده اند

توسط Salvatore Nigro  22/12/2021

در حالی که بیکاری جوانان در حال حاضر در سراسر اروپا 17 درصد است، یورواستات نرخ فرصت های شغلی خالی را 2.3 درصد در منطقه یورو گزارش می دهد.

این اختلاف در سراسر جهان صادق است، جایی که 69 درصد از کارفرمایان مشکلات قابل توجهی را در استخدام کارکنان گزارش کرده اند.

در پایان سال 2021، بازارهای کار در بریتانیا و سرزمین اصلی اروپا در نقطه عطفی قرار دارند. تعداد مشاغل خالی در بسیاری از قاره ها همچنان در حال افزایش است – در بریتانیا، مشاغل خالی به بالاترین تعداد از زمان شروع رکوردها در ماه گذشته رسیده است و چندین کشور اروپایی نیز چالش های مشابهی را گزارش می کنند.

این پارادوکس جای خالی بدون شک در حال حاضر اثرات نامطلوبی بر موفقیت و رقابت شرکت های اروپایی دارد.

2021 – بهبودی تکه تکه

در طول سال، شاهد شروع کمپین‌های واکسیناسیون در سراسر جهان بوده‌ایم که باعث بهبود تدریجی وضعیت کووید-19، به ویژه در کشورهای غربی شده است.در حالی که سه ماهه اول سال 2021 تحت سلطه قرنطینه بود، سه ماهه دوم شاهد آغاز کاهش کلی اقدامات فاصله گذاری اجتماعی و بازگشایی جامعه بود.بسیاری از کشورها پایان بخشی یا به طور کامل کمک های مالی به مشاغل و افراد را اعلام کردند و به این ترتیب، بازگشت اقتصاد آغاز شد.

پس چرا، تقریباً یک سال بعد، وضعیت تا این حد تیره و تار به نظر می رسد؟

دلایل متعددی برای این وجود دارد – یعنی اینکه عواقب همه‌گیری بسیار فراتر از این است که افراد فقط شغل خود را از دست بدهند یا تغییر دهند.  آموزش و همچنین اعتماد به نفس و انگیزه بسیاری از کارگران به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است.    حقیقت این است که صرف نظر از هر گونه جدید، این شکاف مهارتی است که یکی از حیاتی ترین چالش ها برای دولت های اروپایی باقی می ماند.

قرنطینه‌ها همچنین باعث شده است که مردم دوباره ارزیابی کنند که چگونه بر سلامت و رفاه روانی آنها تحت تأثیر کار قرار می‌گیرد و در انتخاب‌های شغلی خود – یکی از عوامل کلیدی “استعفای بزرگ” تجدید نظر کنند.

در نهایت، همه‌گیری، دست در دست کمبود مهارت، «بحران بی‌نظیر بازار کار» را ایجاد کرده است که بازار کار را برای سال‌های آینده تحت تأثیر قرار خواهد داد. این تنها در صورتی حل خواهد شد که سرمایه گذاری قابل توجهی برای مقابله با مشکل از ریشه انجام نشود.

Omicron  دلیلی برای نگرانی؟

با ظهور اخیر Omicron، واضح است که ما هنوز از حرف ها دور نشده ایم. سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD)، حتی هشدار داده است که نوع جدید کووید می‌تواند به معنای عواقب شدید جهانی باشد، این سوال پیش می‌آید که آیا Omicron بیشتر مانع جذب مشاغل خواهد شد؟

مطمئناً تأثیری خواهد داشت – هم با شیوع اولیه و هم با دلتا دیدیم که پاسخ اولیه به اخراج و مرخصی کارگران بود – اما حقیقت این است که صرف نظر از هر نوع جدید، این شکاف مهارتی است که یکی از مشکلات باقی می ماند. حیاتی ترین چالش ها برای دولت های اروپایی.

اکنون زمان سرمایه گذاری هنگفت بر روی مهارت، ارتقاء مهارت و مهارت مجدد کارگران است. ما باید به «فراتر از بحران» نگاه کنیم و ببینیم که در حالی که راهی برای زندگی با این جدیدترین نوع جدید پیدا خواهیم کرد، به شدت نیازمند یافتن راهی هستیم تا شکاف مهارت‌ها را برای نسل‌های آینده ببندیم.

پرداختن به شکاف مهارتی در سال 2022

JA Europe در 43 کشور در سراسر اروپا کار می کند و در بریتانیا به عنوان Young Enterprise شناخته می شود. از تجربه ما، بسیاری از اروپا به سمت کمبود مهارت‌های دیجیتال پیش می‌روند و کمتر از نیمی از کارفرمایان معتقدند جوانان تحصیلات تمام وقت را با مهارت‌های تجاری و دانش دیجیتال کافی ترک می‌کنند.

بر اساس بررسی کمبود استعدادهای انسانی در سال 2021، بیشترین تقاضا در بخش عملیات و تدارکات است. ساخت و تولید؛ فروش و بازاریابی و فناوری اطلاعات و داده.

اما مهارت های کلیدی مورد نیاز برای دسترسی به این موقعیت ها چیست؟

جای تعجب نیست که کارفرمایان علاوه بر مهارت‌های فنی خاصی که به دنبال آن هستند: قابلیت اطمینان، انعطاف‌پذیری، تحمل استرس و سازگاری، همراه با ابتکار عمل، رهبری و نفوذ اجتماعی، استدلال و حل مسئله در صدر قرار می‌گیرند.

همه اینها مهارت های غیرشناختی برای یافتن و حفظ شغل ضروری هستند.مهارت‌های دیجیتال در همه بخش‌ها و موقعیت‌ها مورد نیاز است، اما چیزی که ما از همه‌گیری آموختیم این است که در حالی که مهارت‌های دیجیتالی کم است، در اروپا کمبود استعداد وجود ندارد.جوانان با استعدادی که در مناطق روستایی در مناطق شهری با اقتصاد اجتماعی پایین زندگی می کنند، به سادگی خارج از دایره هستند .

https://www.euronews.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *