نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 اردیبهشت 1403 5:55 ق.ظ

مورگان استنلی «قهرمانان منطقه‌ای» و سهامی را انتخاب می‌کند که تحت فشار بحران زنجیره تأمین قرار دارند

ویژن تان – 28 دسامبر 2021  – اسپنسر پلات | گتی ایماژ

    این شرکت سرمایه‌گذاری شرکت‌هایی را شناسایی کرد که می‌گوید ، «با توجه به اهمیت آن‌ها برای زنجیره‌های تأمین»، و همچنین شرکت‌هایی که بیشتر تحت فشار تنگناهای زنجیره تأمین هستند«قهرمانان منطقه‌ای» هستند .

مورگان استنلی گفت که اکثر اختلالات حاد زنجیره تامین در حال حاضر کاهش یافته است و در نیمه اول سال 2022 به طور کامل حل خواهد شد.این مورد پایه‌ای است که بانک سرمایه‌گذاری در گزارش اخیر خود در مورد ارزیابی زنجیره تامین جهانی، خطرات و نقاط گلوگاهی آن بیان کرده است.

بحران زنجیره تامین امسال به شدت به شرکت‌ها ضربه زده است زیرا گلوگاه‌ها یایجاد شده و تولیدات صنعتی نتوانسته تقاضای اوج پس از همه‌گیری را برآورده کند. کمبود انرژی در چین و اروپا، و همچنین قرنطینه های مرتبط با کووید، به فشار عظیم در زنجیره تامین کمک کرده است.

مورگان استنلی گفت که زنجیره‌های تامین آسیب‌پذیر هستند، به‌ویژه که جهان همچنان در حال ارزیابی خطر سویه‌های جدید omicron است.

تحلیلگران بانک در دسامبر نوشت: «با این حال، سفارش‌ها در میان نگرانی در مورد یافتن محصول افزایش یافته است، بنابراین حجم کالاهای عقب‌افتاده افزایش یافته زمینه را برای رکود کوتاه‌مدت شدیدتر از حد انتظار، به‌ویژه برای لوازم الکترونیکی مصرفی و بخش‌هایی که با خطر تخریب تقاضا مواجه هستند، فراهم می‌کند».

مورگان استنلی پیش بینی کرد که هزینه های لجستیک “به طور قابل توجهی بالاتر” خواهد بود و “تا سال 2022 پایدار خواهد بود”. قرنطینه و محدودیت‌های سفر بعید است تا سال 2022 برای مسیرهای کلیدی بین قاره‌ای به صورت هماهنگ و با ظرفیت جدید کمی تا اواخر سال 2023 کاهش یابد.

این شرکت دیدگاهش برای شرکت‌هایی که سخت‌افزار فناوری تولید می‌کنند،  در مورد شرکت‌هایی که سطح عقب ماندگی بالایی دارند و همچنین دید محدودی نسبت به بازگشت تقاضا به حالت عادی دارند، محتاط است. این شرکت می گوید که شرکت های نیمه هادی را که در معرض خودروها و صنایع هستند ترجیح می دهد.

این شرکت سرمایه‌گذاری شرکت‌هایی را که می‌گوید «قهرمانان منطقه‌ای» هستند، «با توجه به اهمیت آن‌ها برای زنجیره‌های تأمین و نقشی که سیاست‌گذاران ممکن است برای حمایت از موقعیت خود در برابر فشارهای رقابتی از دیگر حوزه‌های نفوذ ایفا کنند، شناسایی کرد».

در این گزارش آمده است: این شرکت‌ها واقعاً در چالش‌های زنجیره تأمین جهانی در سال‌های 2020/21 برجسته بوده‌اند، اما به‌طور کلی، ما شاهد هستیم که روند سودآوری قوی‌تری از خود نشان می‌دهند و عملکرد قابل‌توجهی از معیار جهانی سهام MSCI ACWI دارند. شاخص MSCI ACWI از سهام تحت جهان MSCI و همچنین شاخص های بازارهای نوظهور تشکیل شده است.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *