نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

15 اردیبهشت 1403 7:34 ق.ظ

مرد فلج 62 ساله اولین توییت خود را با تراشه مغزی ارسال کرد

آمیا پالجا – 27 دسامبر 2021 – نمایش رابط مغز Go-un Lee/iStock

به گزارش RT، یک مرد 62 ساله استرالیایی که به دنبال تشخیص بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) فلج شد، اولین فردی است که با استفاده از رابط مغز و رایانه پیامی را در رسانه های اجتماعی ارسال می کند.

رابط های مغز و کامپیوتر (BCI) موضوع بزرگ بعدی در فناوری است. در حالی که برخی از افراد مانند ایلان ماسک می خواهند از آن برای بهبود تجربیات انسانی در اوایل سال آینده استفاده کنند، برخی دیگر مانند Synchron که رابط کاربری آن به فیلیپ اوکیف استرالیایی کمک کرد اولین توییت خود را ارسال کند، می خواهند آن را به عنوان پروتز برای فلج و درمان بسازند.

BCI Synchron از طریق ایمپلنت مغزی خود به نام Stentrode کار می کند که برای نصب آن نیازی به جراحی مغز نیست. در بیانیه مطبوعاتی آمده است، در عوض، این شرکت از تکنیک‌های عمدی که معمولاً برای درمان سکته استفاده می‌شود، برای کاشت استنترود از طریق ورید ژوگولار استفاده می‌کند.

اوکیف که استقلال خود را به دلیل فلج شدن پیشرونده به دنبال وضعیت خود از دست داده بود، ایمپلنت را در آوریل 2020 دریافت کرد و از آن برای ارتباط با خانواده و همچنین همکاران تجاری خود از طریق تبادل ایمیل استفاده می کرد.

O’Keefe با یادآوری تجربه خود در بیانیه مطبوعاتی، استفاده از رابط کاربری را برای یادگیری دوچرخه مرتبط می کند، که کمی تمرین می خواهد، اما زمانی که به آن عادت کنید کاملا طبیعی می شود. او فقط باید به این فکر کند که کجا می خواهد روی رایانه کلیک کند و رابط اکنون به او اجازه می دهد ایمیل بزند، از بانکداری آنلاین و همچنین خدمات خرید استفاده کند.

دستاورد اخیر او به اشتراک گذاشتن افکار خود از طریق کانال رسانه اجتماعی توییتر، با استفاده از مدیر عامل Synchron، وسیله توماس آکسلی برای ارتباط با جهان بود.

در بیانیه ای، Oxley گفت که این توییت لحظه مهمی برای حوزه BCI است و ارتباط، امید و آزادی را برجسته می کند، فناوری ارائه شده به افرادی که استقلال عملکردی آنها توسط بیماری هایی مانند فلج سلب شده است. آکسلی اضافه کرد که این شرکت در حال برنامه ریزی برای اولین مطالعه در انسان در سال آینده در ایالات متحده است.

زمان های جالبی در پیش است.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *