نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 6:01 ب.ظ

رام کردن سیل داده‌ها با غنی سازی الگوریتم‌های هوش مصنوعی با پردازنده‌های جدید

چشم انداز A3D3 ایجاد یک سازمان کاملاً مرتبط ازدانشمندان کامپیوتر و مهندسان است که سه مؤلفه اصلی را که برای دستیابی به هوش مصنوعی در زمان واقعی برای تغییر علم ضروری است، متحد می کند: تکنیک های هوش مصنوعی، سخت افزار محاسباتی و برنامه های کاربردی علمی.

1 نوامبر 2021، توسط سندی میلر، موسسه فناوری ماساچوست

سونامی داده‌های آتی پروژه‌های تحقیقاتی غنی از داده‌های عظیم را از نوترینوی کوچک گرفته تا یک ابرنواختر در حال انفجار و همچنین اسرار اعماق مغز را تحت تأثیر قرار دهد.

زمانی که LIGO سیگنال موج گرانشی را از برخورد دوردست سیاه‌چاله‌ها و ستاره‌های نوترونی دریافت می‌کند، ساعت برای گرفتن اولین نور که ممکن است همراه آن‌ها باشد شروع به تیک تاک می‌کند و زمان در این مسابقه ضروری است. داده‌های جمع آوری شده از حسگرهای الکتریکی که بر فعالیت مغز نظارت می‌کنند، از ظرفیت محاسباتی پیشی می‌گیرند. اطلاعات به دست آمده از پرتوهای خرد شده ذرات برخورد دهنده بزرگ هادرون (LHC) به زودی از 1 پتابیت در ثانیه فراتر خواهد رفت.

برای مقابله با این تنگنای داده در زمان واقعی، تیمی از محققان از 9 موسسه به رهبری دانشگاه واشنگتن، از جمله MIT ،15 میلیون دلار بودجه برای ایجاد الگوریتم‌های هوش مصنوعی شتاب‌دهی برای اکتشاف داده‌محور (A3D3) دریافت کرده‌اند. از MIT، تیم تحقیقاتی شامل فیلیپ هریس، استادیار فیزیک است که به عنوان معاون مدیر موسسه A3D3 خدمت خواهد کرد. سونگ هان، استادیار مهندسی برق و علوم کامپیوتر، که به عنوان همکار A3D3 و Erik Katsavounidis، دانشمند تحقیقاتی ارشد موسسه MIT Kavli برای اخترفیزیک و تحقیقات فضایی خدمت خواهد کرد.

A3D3 که با کمک مالی پنج ساله ایده بزرگ مهار انقلاب داده و به طور مشترک توسط دفتر زیرساخت سایبری پیشرفته تأمین می‌شود، بر سه حوزه غنی از داده تمرکز خواهد کرد: اخترفیزیک چند پیام رسان، فیزیک ذرات با انرژی بالا و علوم اعصاب تصویربرداری مغز. با غنی‌سازی الگوریتم‌های هوش مصنوعی با پردازنده‌های جدید، A3D3 به دنبال سرعت بخشیدن به الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای حل مسائل اساسی در فیزیک برخورددهنده، فیزیک نوترینو، نجوم، فیزیک امواج گرانشی، علوم کامپیوتر و علوم اعصاب است.

Boleslaw Wyslouch، مدیر آزمایشگاه علوم هسته‌ای، می‌گوید: «من از فرصت‌های مؤسسه جدید برای تحقیق در فیزیک هسته‌ای و ذرات بسیار هیجان‌زده هستم. آشکارسازهای ذرات مدرن حجم عظیمی از داده‌ها را تولید می‌کنند و ما به دنبال آثار فوق العاده کمیاب هستیم. استفاده از پردازنده‌های بسیار سریع برای غربال کردن این کوه‌های داده تفاوت بزرگی در آن‌چه که اندازه گیری و کشف خواهیم کرد ایجاد خواهد کرد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *