نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 3:28 ق.ظ

اجماع بین المللی در مورد تنظیم ارزهای دیجیتال در حال شکل‌گیری است

توسط کریستینا لاگو 22 اکتبر 2021

سنای استرالیا گزارشی را منتشر کرده است که از دولت خواسته است مقررات جدیدی را برای دارایی‌های دیجیتال از جمله ارزهای رمزنگاری شده معرفی کند. این سند 168 صفحه‌ای پاسخی به خلاء قانونی موجود در رابطه با محبوبیت فزاینده رمزارز در کشور است. بسیاری از مؤسسات مالی اصلی استرالیا به دلیل ابهام و فقدان راهنمایی در مورد آن، هنوز از تعامل با صنعت خودداری می‌کنند.

از جمله 12 توصیه این گزارش به دولت استرالیا، اصلاح قانون است تا کسب و کارها استخراج دارایی دیجیتال در استرالیا با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر بتوانند 10٪ تخفیف مالیاتی شرکت دریافت کنند. همچنین پیشنهاد می‌کند که برای تعریف انواع مختلف توکن‌های دارایی دیجیتال موجود در کشور، یک تمرین نقشه‌برداری توکن انجام شود.

این گزارش به دنبال یک سری درخواست‌های بین‌المللی برای تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال، به ویژه در سنگاپور و کره جنوبی است. اگرچه تنظیم ارزهای رمزنگاری شده در بریتانیا تحت حیطه اداره رفتار مالی (FCA) قرار می‌گیرد، تجارت ارزهای دیجیتال به طور مستقیم در بریتانیا تنظیم نمی‌شود. در اکثر کشورهای اروپایی و قاره آمریکا، ارز دیجیتال قانونی است و ارزش کلی بازار آن 1.9 تریلیون دلار است.

با این حال، نیکلاس نیلسون، تحلیلگر ارشد در GlobalData فکر می‌کند که در حالی که گزارش سنای استرالیا بر اهمیت تنظیم فضای رمزنگاری تاکید می‌کند، اما در مورد جزئیات نحوه انجام آن کوتاهی می‌کند.

نیلسون می‌گوید: آن‌چه برجسته شد، تأکید بر ایجاد یک محیط سیاست دوستدار رمزنگاری برای ایجاد استرالیا به عنوان یک مرکز نوآوری دیجیتال و گرفتن سهمی از صنعت کریپتو بود. دیگران، مانند SEC کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، رویکرد بسیار نگران‌کننده‌تری اتخاذ کرده‌اند و بیان می‌کنند که مقررات ارزهای دیجیتال برای محافظت از سرمایه‌گذاران مورد نیاز است وگرنه ممکن است کسی آسیب ببیند.

آیا یک اجماع بین المللی در مورد تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال ایجاد شده است؟

دکتر ایوا سلامی، دانشیار حقوق در دانشگاه شرق لندن و متخصص در قوانین و مقررات فین‌تک، می‌گوید که اجماع بین‌المللی در مورد نیاز به تنظیم ارزهای دیجیتال پیش از گزارش سنای استرالیا در حال ایجاد است. با این حال، او همچنین می‌گوید که نیاز به سرعت بخشیدن به این تلاش‌ها و اتخاذ رویکردی جامع برای مقررات وجود دارد.

سلامی می‌گوید: «همکاری بین‌المللی لازم است و خوب است که استانداردهای بین‌المللی واقعاً به این موضوع نگاه می‌کنند.» اما پس از آن، نیاز است که کشورها نیز وارد عمل شوند و این استانداردها را بپذیرند، زیرا این صنعت می‌تواند خود را به چیزی که به عنوان آربیتراژ نظارتی معروف است، وام دهد، جایی که معاملات و کسب‌وکارها در این فضا از کشورهایی. چارچوب نظارتی ضعیف‌تر یا بدون آن به کشورهایی با چارچوب‌های نظارتی قوی‌تر منتقل می‌شوند.

سلامی می‌افزاید: «کسانی که در فعالیت‌های غیرقانونی یا مجرمانه مرتبط با دارایی‌های کریپتو دخیل هستند، از این عدم وجود مقررات قوی رمزنگاری استفاده می‌کنند، که بر ضرورت همکاری بین‌المللی و نیاز به همراهی همه کشورها از طریق یک رویکرد نظارتی هماهنگ می‌افزاید.»

سلامی ادامه می‌دهد که تنظیم‌کنندگان استاندارد بین‌المللی در حال ارزیابی یا بررسی نحوه اعمال مقررات موجود در صنعت دارایی‌های رمزنگاری هستند و در مواردی که نیاز به مقررات جدید وجود دارد. تا کنون، اجماع در مورد اهداف مقررات، از جمله حفاظت از سرمایه گذار و یکپارچگی بازار شکل گرفته است – نحوه انجام معاملات یا نحوه رفتار بازیگران بازار هنگام فعالیت در فضای دارایی‌های رمزنگاری شده.

سلامی می‌گوید: قوانین مربوط به یکپارچگی بازار، که نشان می‌دهد ما مقررات قوی در برابر دستکاری بازار و سوء استفاده از بازار داریم، هنوز اساساً در صنعت دارایی‌های رمزنگاری وجود ندارد. نیاز به این وجود دارد، و من نمی‌گویم این آگاهی از آن‌چه در استرالیا اتفاق می‌افتد الهام گرفته شده است. سلامی به تنظیم‌کنندگان استاندارد مالی بین‌المللی اشاره می‌کند که در حال توسعه سیاست‌هایی در مورد نحوه رسیدگی به مقررات دارایی‌های رمزنگاری و آن‌چه که باید پوشش دهند، هستند.

https://techmonitor.ai

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *