نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

21 اردیبهشت 1403 3:13 ق.ظ

نوآوری؛ عاملی موثر در جهت رشد شرکت‌های دانش بنیان

نوآوری؛ عاملی موثر در جهت رشد شرکت‌های دانش بنیان

۱۰-۷-۱۴۰۰-عضو ستاد توسعه زیست فناوری گفت: امروزه نوآوری به عنوان مهم‌ترین عامل در جهت رشد و پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان به حساب می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،محمد مهدی مقدسیان، عضو ستاد توسعه زیست فناوری اظهار کرد: نوآوری جدید‌ترین عرصه کاری شرکت هاست و پرداختن به نوآوری یک شعار تو خالی نیست، بلکه از نگاه تجاری بسیار کلیدی است و به سازمان‌ها امکان می‌دهد که درهنگام رونق، رشد کنند و در هنگام سختی دوام بیاورند.

او افزود: باهمت شبانه روزی در زمینه پروژه‌های نوآوری تدریجی بازار کار ایجاد کردیم.

الگوی نوآوری افق چیست؟

او با اشاره به نوآوری افق بیان کرد: ما این الگو را انرژی نوآوری می‌نامیم که به طور خلاصه حاصل تلاش سه نیروی مختلف است. نگرش افراد پویای رفتار‌های گروهی و پشتیبانی سازمانی نوآوری همان جایگاهی است که سازمان‌ها به سهو یا عمد می‌توانند در آن قرار بگیرند. برای شناخت بهتر این جایگاه باید آن را به عنوان مفهومی در علوم انسانی و اجتماعی درنظر گرفت تا مفهوم کسب و کار فراموش نشود.

کلید نوآوری در دست انسانهاست  و بی شک این عبارت را میلیون‌ها بار شنیده ایم، همگی می دانیم که این افراد هستند نه فرآیند‌ها که کار‌ها را رقم میزنند، اما چه بسیار شرکت‌هایی که در فرایند سازی ماهرند، اما به هیچ وجه نمی‌توانند از انرژی کارکنان خود به خوبی استفاده کنند. چه بسیار از رهبران شنیده ایم که ارزشمند ترین دارایی ما کارکنان هستند.

عضو ستاد توسعه زیست فناوری اظهار کرد: انرژی نوآوری همان نیرویی است که از کارگروهی افراد بانگرش‌ها ورفتار‌هایی مناسب و برخوردار از پشتیبانی سازمانی شکل می‌گیرد تا به پیش برد کار‌ها کمک کند، اما انرژی خود به خود به وجود نمی‌آید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *