نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 5:06 ب.ظ

زیرساخت‌های بزرگ تحقیقاتی همکاری بین محققان را تسهیل می‌کند

21 سپتامبر 2021 توسط علم | تجارت

اکنون دانشمندان به طور معمول به زیرساخت‌های اختصاصی (اعم از پایگاه‌های داده و رایانه‌ها تا تلسکوپ‌ها و سیستم‌های مانیتورینگ) برای حمایت از آن‌ها در کار خود تکیه می‌کنند. زیرساخت‌های اصلی تحقیقاتی علاوه بر امکان تحقیقات پیشرفته، به نقطه کانونی همکاری‌های بین المللی تبدیل شده‌اند. این یکی از یافته‌های کلیدی یک مطالعه موردی به نام آن را بسازید و آن‌ها خواهند آمد: قدرت جمع آوری تأسیسات SOLEIL Synchrotron است.

این مطالعه موردی که توسط مرکز بین المللی مطالعه Elsevier (ICSR) و با همکاری Mission Publimétrique انجام شده است، تأثیر سنکرترون SOLEIL – زیرساخت تحقیقاتی «بسیار بزرگ» تحت سیستم طبقه بندی فرانسه را بررسی می‌کند. سینکروترون واقع در نزدیکی پاریس، یک زیرساخت تحلیلی است که برای جوامع تحقیقاتی فرانسوی و جهانی باز است. از سال 2008 عملیاتی شده و از پرتوهای سنکرترون بسیار قدرتمند خود برای پیگیری تحقیقات گسترده‌ای از علوم زیستی گرفته تا میراث فرهنگی استفاده می‌کند. مطالعه موردی توانایی این گونه امکانات را برای پیشرفت علم و قدرت آن‌ها برای هدایت همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف تحقیقاتی و بین محققان، موسسات، سازمان‌ها و کشورها مورد بررسی قرار می‌دهد. با تمرکز بر نقش یک زیرساخت بزرگ تحقیقاتی در پیشرفت علم، مطالعه موردی به منظور ارائه دیدگاه جدیدی در ارزیابی تاثیر پژوهش طراحی شد.

به طور فزاینده‌ای، زیرساخت‌های تحقیقاتی در مقیاس ملی یا بین المللی هستند و از علوم پیچیده و بسیار مشارکتی در سراسر جهان پشتیبانی می‌کنند. به عنوان مثال، فرانسه اکنون دارای نقشه راه تحقیق و توسعه است که شامل تقریبا 100 زیرساخت تحقیقاتی بزرگ یا بسیار بزرگ است. چنین امکاناتی تمایل دارند از مرزهای بین رشته‌های علمی عبور کنند، در حالی که محققان دانشگاه را قادر می‌سازد در کنار همکاران صنعت کار کنند.

    یافته‌های کلیدی مطالعه موردی عبارتند از:

مأموریت خود را برای انجام تحقیقات در طیف وسیعی از موضوعات انجام می‌دهد. این ثابت می‌شود که یک نقطه موثر برای دعوت محققانی است که در تیم‌ها همکاری می‌کنند.

همچنین بخشی از یک شبکه چند ملیتی از موسسات تحقیقاتی همکاری و سایر امکانات سینکروترون است. تجزیه و تحلیل استنادات ثبت اختراع نشان می‌دهد که تحقیقات در SOLEIL Synchrotron به نوآوری و نتایج اقتصادی کمک می‌کند.

نویسندگان معتقدند که روش مورد استفاده برای مطالعه می‌تواند به راحتی در زیرساخت‌های بزرگ تحقیقاتی دیگر برای پاسخ به سوالات ارزشیابی در مورد تولید دانش و نتایج جهان واقعی علم مورد استفاده قرار گیرد.

https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *