نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

17 اردیبهشت 1403 1:12 ق.ظ

چرا جاده های هوشمند به اندازه وسایل نقلیه خودران مهم هستند؟

28 مه، 2021 توسط دکتر جورج آود، مدیرعامل و بنیانگذار Derq

شکی نیست که اتومبیل‌های خودران یا وسایل نقلیه خودمختار (AV) بسیار ایمن تر از وسایل نقلیه سرنشین دار متوسط ​​هستند. در حقیقت، بیش از 90٪ از تصادفات جدی به دلیل خطای انسانی است، به این معنی که وسایل نقلیه مستقل توانایی کاهش چشمگیر تعداد تصادفات و نجات جان افراد را دارند.

با این حال، هنوز موانع زیادی وجود دارد که فناوری AV ها هنوز نتوانسته است آن‌ها را برطرف کند، از جمله دیدن اشیا پشت سر مانند اتوبوس یا کامیون، تشخیص و پیش‌بینی حرکات عابرین پیاده و یا اشکال در سنسورهای معیوب یا کثیف یک عارضه دیگر که فناوری است که هنوز به طور کامل تکامل نیافته است.  واکنش مناسب هنگام بروز شرایط جدید و غیرمعمول در جاده در این حالات مهم است.

ما نباید تمرکز روی فناوری را فقط به خود ماشین محدود کنیم و باید زیرساخت‌های واقعی جاده‌ها را ارتقا دهیم. فناوری هوش مصنوعی (AI) برای پیشبرد زیرساخت‌های هوشمند به وسایل نقلیه بدون راننده کمک می‌کند تا جاده‌ها را بهتر درک کنند و ایمنی کلی جاده‌ها را بهبود می‌بخشند زیرا AVها مجهز به دیدن گوشه و کنار یا سایر موانع خاص نیستند.

با ایجاد زیرساخت‌های هوشمند در حال حاضر توسط شرکت های تازه تاسیس هوش مصنوعی مانند Derq، داشتن این چشم‌ها در خارج از خودرو امکان دید بیشتر را به طور کلی فراهم می‌کند و باعث می‌شود رانندگی ایمن‌تر، راحت‌تر و حتی عملکرد بهتری داشته باشد. این امر منجر به ایجاد جاده‌های کم ازدحام نیز می‌شود.

زیرساخت هوشمند برای راه‌ها چه معنی دارد

در Miami-Dade County (Fla.)، تیم تحقیقاتی وسایل نقلیه خود ران فورد در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه فناوری در حال ظهور از زیرساخت‌های هوشمند می‌تواند قبل از رسیدن به یک تقاطع، اطلاعات اضافی را به AV ارائه دهد. در حالی که بسیاری از شهرها انواع مختلفی از علائم راهنمایی و رانندگی دارند  به جای اینکه در وسط تقاطع در گوشه تقاطع نصب شوند – الگوریتم‌های هوش مصنوعی زیرساخت‌های هوشمند را با AVها  یکپارچه می‌کنند، که راه اندازی این وسایل نقلیه را در مکان‌های جدید بسیار سریعتر امکان پذیر می‌کند. در لاس وگاس، وسایل نقلیه بدون راننده Motional با Derq شریک می‌شوند تا نحوه برخورد فن آوری بدون راننده را در صورت داشتن دید حتی گسترده تر از آن‌چه در حال حاضر موجود است، آزمایش کنند.

در حالی که برخی از شرکت‌های خودروهای خودران در حال حاضر به زیرساخت‌های هوشمند اعتماد ندارند، صنعت AV متوجه می‌شود که سرعت بخشیدن به توانایی استقرار مسیرهای AV بیشتر در شهرها و کشورهای مختلف، یک قسمت مهم از این معما است. علاوه بر این، سیستم‌های حمل و نقل بدون زیرساخت‌های هوشمند نمی‌توانند به ایمنی کامل برسند. نیاز به فناوری نوآورانه در جاده‌ها در حال افزایش است. وزیر حمل و نقل ایالات متحده، پیت بوتیگیگ، حتی بر اهمیت ایجاد زیرساخت های بهتر و فناوری برای اتومبیل های خودران تأکید کرده است.

استفاده از هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل ویدیویی در جاده های هوشمند باعث توسعه بیشتر فناوری وسایل نقلیه بدون راننده می شود. این نوآوری‌ها همچنین انقلابی در ایمنی، راحتی و عملکرد وسایل نقلیه خودمختار و اکوسیستم حمل و نقل کلی ایجاد خواهند کرد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *