نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 8:59 ق.ظ

راه حل های هوشمند برای ماشین های هوشمند

آشیش پاتوردان، 02 فوریه 2018

با استفاده از ماشین‌های هوشمند، انقلاب جدید صنعتی در حال تغییر در نحوه کار امروز تولیدکنندگان و برنامه ریزی برای آینده است که بر تحول قابل توجهی در صنایع تولیدی، مهندسی و کف کارخانه تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این، تولید کنندگان تحت فشار هستند تا تقاضا برای تحویل سریعتر محصولات جدید، همراه با چرخه‌های تولید کوتاه‌تر را تأمین کنند. سازمان‌ها، سیستم‌ها و فرآیندهای کارخانه، تولید انعطاف پذیر را برای انطباق و تکامل در پیش می گیرند تا همچنان رقابتی و سودآور باشند. کارخانه‌ها و ماشین آلات باید هوشمندتر، با اتصال بهتر، کارآمدتر، انعطاف پذیر و ایمن تر باشند.

طی چندین سال گذشته، چارچوب‌های نوآوری در سازمان‌های صنعتی در سراسر جهان، مانند صنعت 4.0 (اروپا)، کنسرسیوم اینترنت صنعتی (آمریکا) و ابتکار عمل ساخت چین، ظهور کرده است که به چند مورد اشاره می‌کند. تمرکز این چارچوب‌ها ادغام فناوری عملیاتی (OT) با فناوری اطلاعات (IT) برای اتوماسیون بهتر و شبکه سازی ماشین‌های صنعتی با سیستم‌های تجاری است. این اتحاد IT و OT، همراه با استفاده از راه حل‌های فعال شده در اینترنت صنعتی اشیا ((IIoT)، فرصت‌های جدیدی را برای سازمان‌ها ایجاد می‌کند.

با استفاده از راه حل‌های مبتنی بر IIoT، می‌توان ماشین‌ها و فرایندها را به طور مداوم کنترل کرد، مهم نیست که در کجای دنیا واقع شده اند. علاوه بر این، داده‌ها می توانند در هر زمان ضبط، ذخیره و تجزیه و تحلیل شده و به کسب و کارها امکان استفاده از بینش ماشین‌های هوشمند برای تولید ارزش تجاری برای سازندگان ماشین و کاربران را می‌دهد.

با این حال، جمع آوری داده‌ها فقط بخشی از یک فرصت گسترده تر به عنوان بخشی از نسل بعدی IIoT است. ماشین‌های هوشمندی که می توانند بدون تعامل انسانی به شرایط متغیر پاسخ دهند، کارایی را به حداکثر برسانند و سطح هوش خود را برای تطبیق با برنامه ریزی پیش بینی کننده و نیازهای انعطاف پذیر تجاری توسعه دهند، می‌توانند به تولیدکنندگان کمک کنند تا مدل‌های تجاری، همچنین عملکرد، ایمنی، و کارایی خود را برای پاسخگویی به خواسته‌های امروز تکامل بخشند.

با افزایش میزان سرعت در استفاده از ماشین‌های هوشمند، ابزارهایی مانند نرم افزار شبیه سازی، الگوها، نظارت از راه دور و تجزیه و تحلیل مبتنی بر Cloud به سازندگان ماشین‌های صنعتی کمک می‌کند تا از برنامه‌های کاربر نهایی پشتیبانی بهتری داشته باشند و توانایی نوآوری را تقویت کنند. ماشین‌های هوشمند جدید با استفاده از پروتکل‌های ارتباطی تعیین شده، دستگاه‌های IIoT و Cloud قادر به کاهش هزینه‌های دوره عمر و بهبود عملکرد دستگاه هستند.

اما برای شرکت‌های بسیار کوچک که نمی‌توانند فناوری‌های نوظهور ماشین‌های هوشمند را به کار گیرند یا از مزایای IIoT بهره مند شوند، می توان از مدل های جدید تجاری استفاده کرد. در حالی که مدل های تجاری اتوماسیون ثابت مانده اند، اتصال به اینترنت و مدیریت از راه دور فرصت های بازار را برای محصولات جدید و خدمات ارائه می دهد. به عنوان مثال می توان به اجاره تجهیزات و مدل های پرداخت به ازای هر بار استفاده اشاره کرد که به شرکت های مختلف امکان اجاره ماشین آلات پیچیده و مدیریت آنها از راه دور را می دهد.

متخصصان نرم افزار به طور فزاینده ای از مدل های مبتنی بر مجوز فاصله می گیرند که به این واقعیت متکی هستند که عملکردهای جدید به اندازه کافی جذاب خواهند بود تا مشتری را ترغیب به خرید مجدد یک پلتفرم کند. در عوض، مدل های نرم افزاری به عنوان سرویس (SaaS) بصورت اشتراكی ارائه شده و همراه با مدل‌های قیمت گذاری كه نیاز به پرداخت منظم یا مبنای پرداخت به ازای هر بار استفاده دارند، ارائه می شوند. با استفاده از این مدل، برای کاربران نهایی امکان دسترسی به تجهیزات با هزینه کمتر و نگهداری تحت پوشش تولید کننده وجود دارد. ارتقا می تواند به نیازهای تجاری شرکت سفارشی شود.

سه سرویس خاص وجود دارد که تولیدکنندگان می توانند در مدل های اجاره ای و مبتنی بر اشتراک در حال ظهور ارائه دهند:

خدمات مجازی سازی. مجازی سازی نیاز به شبکه فیزیکی را برطرف می کند. جایگزینی سرورها و منابع ذخیره سازی می تواند ارزش محصولات OEM ها را افزایش دهد. بدون شک، مجازی سازی توانایی استفاده و مقیاس سازی قدرت محاسباتی را بسیار افزایش داده است.

مدیریت کیفیت کد. امروزه OEM ها تشخیص اینکه کدی که تحویل داده شده محکم، قابل نگهداری و عملکردی است که به اوج خود می رسد دشوار است. اندازه گیری اینکه آیا کد با گذشت زمان بهبود یافته است حتی دشوارتر است. به عنوان مثال، در توسعه فناوری اطلاعات، چندین استاندارد وجود دارد که به دنیای فناوری عملیاتی OT منتقل می شوند. فروش یک کالا ممکن است با قیمت بالا دشوار باشد ، بنابراین یک مدل مبتنی بر سرویس برای مدیریت کیفیت کد می تواند در به حداکثر رساندن ارزش کمک کند در حالی که همزمان یک مدل قیمت گذاری قابل قبول ارائه می شود.

تجزیه و تحلیل داده ها (با خدمات مدیریت شرایط و شرایط همکاری می شود). بارزترین کاربرد برای تجزیه و تحلیل در سیستم های صنعتی ، نگهداری و تعمیرات پیش بینی شده  است که می تواند به عنوان یک سرویس توسط تولید کنندگان ارائه شود. تجزیه و تحلیل داده ها می توانند از نگهداری پیشگیرانه ، بهره وری و بهینه سازی گردش کار و نظارت و فعال سازی وقایع پشتیبانی کنند. تجزیه و تحلیل یکی از عواملی است که باعث هوشمند سازی یک ماشین می شود و به عنوان پایه ای برای تصمیم گیری خودکار از پایان به پایان عمل می کند. با استفاده از این قابلیت ها ، شرکت ها در هر اندازه می توانند بینش لازم برای بهبود عملکرد عملیاتی و بهره وری را درک کنند.

سرویس های ذکر شده در بالا ممکن است درگاهی برای شرکت ها برای استفاده از فناوری های جدید ارائه شده توسط IIoT برای بهبود عملکرد و کارایی ، در حالی که باعث کاهش زمان مصرف و مصرف انرژی می شوند ، فراهم کنند. با ارائه سیستم مبتنی بر خدمات ، هم سازندگان ماشین و هم کاربران نهایی می توانند خود را در رقابت متمایز کنند. کسانی که نتوانند اقدامی جدید انجام دهند در یک بازار در حال گذار عقب می مانند. یک فرصت مهم برای سازندگان ماشین ، توسعه خدمات جدید برای پشتیبانی از فرایندهای IIoT و ماشین های هوشمند است. اکنون این وظیفه گروه های استاندارد سازی و تأمین کنندگان اتوماسیون است که می توانند راه را برای OEM ها به دنیای جدید در حال تحول باز کنند.

https://www.machinedesign.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *