نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 6:42 ب.ظ

پلتفرم دیجیتال ، صدای انیشتین را برای گفتگوی زنده ، آماده می کند.

Digital human platform brings to life Einstein's voice for a conversational chatbot

توسط سارا کاتز ، 19 آوریل 2021

شرکت تولید محتوای صوتی Aflorithmic و سازندگان انسان دیجیتال UneeQ برای تلفیق صدای دانشمند مشهور تاریخ ، آلبرت انیشتین همکاری کرده اند.

هر دو سازمان قصد دارند به کاربران این فرصت را بدهند تا سوالات عملی شبیه هوش مصنوعی انیشتین را بپرسند ، درست مثل اینکه آنها خودشان فیزیکدان واقعی را درگیر کنند. این شرکت ها ادعا می کنند که اینشتین را به دلیل شهرت وی به عنوان یک نابغه واقعی ، یک نماد تاریخی ، یک علاقه مند به فن آوری و کسی که به نظر آنها بسیاری از مردم مایلند از او سوالات زیادی بپرسند ، انتخاب کرده اند.

برای اثبات نظریه انیشتین ، UneeQ تکنیک های ارائه شخصیت بصری را با یک موتور پیشرفته دانش محاسباتی ترکیب کرده است تا این نمونه اولیه را تا حد ممکن واقع بینانه کند. از نظر احیای صدای آلبرت انیشتین واقعی ، محققان کار کمی انجام دادند. تنها روایاتی که آنها موفق به کشف آنها از سوابق تاریخی شدند ، گزارش داد که اینشتین لهجه آلمانی سنگینی دارد و او آرام ، عاقلانه و مهربانانه با لحنی بلند صحبت می کند.

هنوز هم ، به دلیل لهجه غلیظ انیشتین و کیفیت پایین فایلهای ضبط شده قدیمی صدای او ، تیم های توسعه تلاش کرده اند تا یک  مرجع را برای چگونگی صدای او ضبط کنند. خوشبختانه ، آنها انتظار دارند که کاربران زیادی نگران صحت صدای انیشتین در مورد این ربات جدید نباشند. با استفاده از این فرض ، محققان قصد دارند صدای جدیدی برای انیشتین ایجاد کنند که اگرچه شاید با صدای خود فیزیکدان یکسان نباشد ، اما صدایی است که کاربران این ربات تشخیص می دهند.

این ترجمه جدید از صدای انیشتین باعث می شود که این فیزیکدان همچنان با لهجه آلمانی با حس شوخ طبعی و همچنین دوستی برای انعکاس همتای زندگی واقعی خود صحبت کند. در حقیقت ، محققان حتی به این هوش مصنوعی این توانایی را دادند که به گونه ای صحبت کند که گویی در تعامل با کاربران بر دانش خود تأمل کند.

علاوه بر جنبه شبیه سازی صدا ، محققان همچنین مجبور بودند انیشتین دیجیتال را توسعه دهند تا سریع به سوالات کاربر پاسخ دهد ، مانند ربات گفتگوی خدمات مشتری یا دستیار شخصی موجود . برای دستیابی به این هدف ، آنها یک چرخش در زمان واقعی برای ورودی دریافت شده توسط موتور دانش محاسباتی به API Aflorithmic ایجاد کردند. از آن زمان ، تنها در طی دو هفته ، تیم های تحقیقاتی موفق به کاهش زمان پاسخ ربات انیشتین از 12 ثانیه به کمتر از سه ثانیه شدند.

به طور کلی ، هر دو شرکت پروژه دیجیتال اینشتین را فقط آغازی برای توانایی تعاملی هوش مصنوعی مکالمه با انسان ها پیش بینی می کنند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *