نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 11:41 ق.ظ

فناوری ابری ابزار دیجیتالی برای توانمندسازی جوامع آسیب پذیرجنوب شرقی آسیا

smallholder farming

توسط جیلیان پارکر22 مارس 2021

پیش بینی می شود فناوری ابر در آسیا و اقیانوسیه طی چند سال آینده به طرز چشمگیری رشد کند که نقشی اساسی در نوسازی و توانمند سازی جوامع در سراسر منطقه دارد. اما اطمینان از اینکه مزایای آن به طور گسترده احساس می شود خالی از چالش نیست.

بر اساس گزارشی از تحقیقات (Eco-Business) که روز جمعه (19 مارس) راه اندازی شد ، فناوری Cloud نقش مهمی در نوسازی و توانمندسازی جوامع در سراسر جنوب شرقی آسیا دارد ، از افزایش درگیری مالی تا ساده سازی دسترسی به بازارهای رسمی برای کشاورزان خرد. اما ذینفعان متعدد باید برای اطمینان از دموکراتیزه سازی واقعی فناوری ابر در سراسر منطقه همکاری کنند.

طبق اعلام GlobalData ، فناوری ابری ارائه خدمات محاسباتی درخواستی از طریق شبکه سرورهای از راه دور – در آسیا و اقیانوسیه 117 درصد رشد می کند ، زیرا کسب و کارهای بیشتری بودجه بیشتری را به این منظور اختصاص می دهند.

پردازش ابری به حداقل زیرساخت و سرمایه گذاری احتیاج دارد در حالی که این توانایی را برای شرکت ها دارد که به سرعت در مقیاس کار کنند و به ویژه برای اقتصادهای در حال ظهور جذاب باشد.با این وجود ، توسعه و استفاده از فناوری ابر در پنج کشور متمرکز مورد مطالعه در گزارش Eco-Buisness به طور قابل توجهی متفاوت است.

سنگاپور در زمینه پذیرش ابر و پتانسیل رشد پیشتاز است ، که زیرساخت های قوی داشته و سیاست های توانمند از آن پشتیبانی می کند. در ماتریس فرصتهای ابر سازگار با محیط زیست در رتبه برتر قرار دارد. طرح “شهر هوشمند ، ملت هوشمند” آن تمرکز زیادی بر فناوری ابر دارد تا بتواند خدمات کارآمدتری را ارائه دهد و سیستم های دولتی را ساده کند.

سیستم های پارکینگ ، مالیات و سیستم های دولتی که به شما امکان می دهند تولدها را به ثبت برسانید و از فناوری ابری پشتیبانی می کنند. جیمی لیتر ، رئیس گروه بخش حمل و نقل ، بانک توسعه آسیا در این گزارش گفت: ما اکنون توانایی استفاده از داده ها برای مدیریت سیستم های حمل و نقل را داریم .

Cloud Opportunity Matrix جنوب شرقی آسیا  ،  تایلند و مالزی در رتبه های بعدی ماتریس قرار دارند ، که دارای شرایط نظارتی مناسب و نفوذ دیجیتال نسبتاً زیاد در حدود 80 درصد از جمعیت هر دو کشور است.

در این گزارش ، اندونزی ، پرجمعیت ترین کشور در جنوب شرقی آسیا و فیلیپین هنوز راه زیادی برای رفتن دارند ، زیرا هر دو کشور فاقد زیرساخت های دیجیتالی بستر مورد نیاز برای پیشبرد فناوری ابر هستند.

با این وجود ، اندونزی یکی از سریعترین بازارهای رایانش ابری است که دارای یک صنعت پر رونق دیجیتال است و از شرکت های بزرگ مانند پلت فرم چند سرویس و گروه پرداخت دیجیتال ، گوجک و شرکت تجارت الکترونیکی ، توکوپدیا برخوردار است.انتظار می رود با زیرساخت های دیجیتال ، آگاهی و سیاست های امکان پذیر در کنار جذب فناوری ابر ، با دردسرهای در حال رشد همراه باشد.

کالوم هندفورث در هنگام بحث و گفتگو ، و همچنین مشاوره در مورد شهرهای هوشمند و دیجیتالی شدن برنامه توسعه سازمان ملل گفت: “همه هنوز در این سفر هستند ، هیچ کس راه حل بهترین روش را ندارد.”

در این گزارش آمده است که نقض حریم خصوصی داده ها برای نهادهای بخش خصوصی و عمومی دردسر ساز است و علی رغم وجود ارائه دهندگان سیستم های امنیتی قوی ، می تواند پذیرش فناوری ابری را تضعیف کند. داستان موفقیت دیجیتال سنگاپور با نقض جدی داده ها از جمله یکی از مواردی که در سال 2018 هکرها به 1.5 میلیون پرونده پزشکی از جمله سوابق نخست وزیر Lee Hsien Loong دسترسی پیدا کردند ، مخدوش است.

می آن لیم ، مدیر اجرایی انجمن رایانش ابری آسیا ، در این گزارش گفت: “دولت ها توانایی خود را برای درک بحث در مورد حریم خصوصی و امنیت افزایش می دهند.”

در این گزارش ، فناوری ابر در موقعیت محکمی قرار دارد و می تواند “نیروی خیر” باشد ، و تلاش های مشترک مرزی را برای مقابله منسجم با جرایم اینترنتی امکان پذیر می کند. با این حال ، مرزها باید باز بمانند تا cloudtech در فرصت های تجاری و اقتصادی به حداکثر خود برسد. این گزارش نشان می دهد ایجاد “مجموعه ای از اصول مشترک حاکم بر جریان داده های فرامرزی” رقابت اقتصادی را به عنوان یک منطقه تقویت خواهد کرد.

در این گزارش آمده است که شکاف دیجیتالی مانع عمده فناوری ابر است. برخی از مردم جنوب شرقی آسیا در رقابت برای دیجیتالی کردن و تأمین اینترنت ناپایدار در بازارهای در حال توسعه از جمله فیلیپین و اندونزی رها شده اند.

در این گزارش آمده ، حتی در بازارهای دارای اینترنت بالا ، “سیاست گذاران و ارائه دهندگان خدمات دیجیتالی باید اختلاف بین اقشار مختلف جامعه را برطرف کنند”. در همین حال ، ارتقا ی سطح سواد رایانه ای در تضمین فراگیر بودن فناوری ابری بسیار مهم است.

https://www.eco-business.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *