نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 11:51 ب.ظ

انجمن نوآوری اروپا با پشتیبانی از H2 Green Steel صنعت فولاد اروپا را متحول می کند

09/03/2021

این ابتکار صنعتی ، با حمایت EIT InnoEnergy ، با استفاده از هیدروژن ، اولین کارخانه تولید فولاد بدون سوخت فسیلی در مقیاس بزرگ جهان را در Boden-Luleå ، شمال سوئد ایجاد خواهد کرد.

این ابتکار صنعتی ، که توسط EIT InnoEnergy در میان سایر سرمایه گذاران استراتژیک پشتیبانی می شود ، تولید کننده جدید فولاد سبز را از ابتدا ، بصورت سبز ایجاد می کند.  این مورد تجاری یکپارچه ، ناشی از تقاضا ، شامل انرژی تجدیدپذیر ارزان ، استفاده از هیدروژن سبز برای ذوب آهن ، تولید نوآورانه پایین دستی فولاد ، مشارکت با بازیگران اصلی در منطقه ، و در مجموع تولید فولاد بدون کربن ، رقابتی در مقیاس است. این ابتکار ، که حدود 2.5 میلیارد یورو سرمایه گذاری را به حرکت در می آورد ، 10000 شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می کند. تولید در مقیاس بزرگ از اوایل سال 2024 آغاز می شود و برنامه ریزی شده است که تولید سالانه پنج میلیون تن فولاد با کیفیت بالا تا سال 2030 محقق شود.

هیدروژن یک عامل بالقوه برای تبدیل بخشهای انرژی ، صنعتی و حمل و نقل در اروپا و وسیله ای برای کربن زدایی صنایع انرژی  بر مانند فولاد است. فولاد سالانه مسئول هشت درصد از انتشار دی اکسید کربن در جهان است – و این یکی از بزرگترین تولید کننده های کربن است. هیدروژن سبز به عنوان یک منبع انرژی و با انتشار کم کربن ، از موقعیت خوبی برخوردار است و می تواند به موضوع اصلی جاه طلبی های اتحادیه اروپا تبدیل شود.

طرح H2 Green Steel اولین پروژه شاخص مرکز شتاب هیدروژن سبز اروپا EGHAC است که توسط EIT InnoEnergy با پشتیبانی Breakthrough Energy هدایت می شود. EGHAC با هدف توسعه 100 میلیارد یورو اقتصاد هیدروژن سبز تا سال 2025 که می تواند نیم میلیون شغل مستقیم و غیرمستقیم در سراسر زنجیره ارزش هیدروژن سبز ایجاد کند ، تاسیس شد تا به عنوان عامل اصلی ایجاد زنجیره های ارزش صنعتی و نوآوری Cleantech باشد.

https://eit.europa.eu

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *