نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 9:34 ق.ظ

افزایش سطح دریا ممکن است برخی از فرودگاه ها را غیر قابل استفاده کند

Shanghai’s Pudong International airport

توسط تیم رادفورد ، شبکه خبری آب و هوا4 فوریه 2021

تا سال 2100 ، به لطف افزایش سطح دریا ها ، حدود 100 فرودگاه جهان می توانند زیر سطح متوسط ​​دریا بوده و حداقل 364  فرودگاه در سطح جهان در معرض سیل قرار داشته باشند.

این فرض بر این امر متکی  است که در سال 2015 به ملت های جهان وعده داده شده  حرارت جهانی را در حد 2 درجه سانتیگراد بیش از حد متوسط ​​ تاریخ بشر محدود خواهند نمود. بر اساس مطالعه جدید در مجله مدیریت ریسک آب و هوا ، اگر بشر با سرعت فعلی اقدام به سوزاندن سوخت های فسیلی و پاکسازی جنگل ها ادامه دهد ، حداقل 572 فرودگاه جهان می توانند در معرض خطر طغیان جزر و مد باشند.نقشه ها نشان می دهد که در آن طغیان دریا 80 فرودگاه در سراسر جهان را تهدید می کند.

این موارد قبلاً اتفاق نیز افتاده است . در سال 2018  طوفان فرودگاه بین المللی کانسای را در خلیج اوزاکا ، ژاپن  را با طغیان مواجه کرد. ابر طوفان سندی در سال 2012 فرودگاه La Guardia در شهر نیویورک را به مدت سه روز تعطیل کرد.  این در حالی است که یک دهم جمعیت این سیاره در سواحل کمتر از 10 متر از سطح دریا زندگی می کنند.

فرودگاه ها در اطراف شهرهای بزرگ رشد می کنند: آنها به زمین مسطح و مسیر پرواز نیاز دارند. دشت های سیلابی ساحلی ، تالاب ها و زمین های اصلاح شده دقیقاً همین را فراهم می کنند.

ریچارد داوسون ، مهندس دانشگاه نیوکاسل انگلیس ، گفت: “این فرودگاه های ساحلی برای شبکه هواپیمایی جهانی از اهمیت برخوردار هستند و تا سال 2100 بین 10٪ تا 20٪ از تمام مسیرها در معرض اختلال قرار می گیرند.” “بنابراین افزایش سطح دریا با هزینه قابل توجهی از خسارت و اختلال ، خطر جدی برای جابجایی مسافر و بار جهانی است.”

او و یکی از همکارانش 14000 فرودگاه و بمحل فرود هلی کوپتر جهان را برای شناسایی 1238 فرودگاه در مناطقی که جغرافی دانان مناطق ساحلی کم ارتفاع می نامند ، بررسی کردند: از این تعداد 199 مورد با 3،436 مسیر در ایالات متحده بودند. چین 30 فرودگاه داشت که 23333 مسیر را در اختیار دارند.

قبل از کاهش بی سابقه  ترافیک به دلیل همه گیری جهانی ، شرکت های هواپیمایی جهان  اثر گرما را احساس کرده بودند. تیم های تحقیقاتی تأیید کرده اند که هرچه درجه حرارت جهانی بالاتر باشد به معنای تلاطم جوی بیشتر در ارتفاع است. تغییر سرعت باد باعث کند شدن پروازها و افزایش هزینه ها می شود. که گرمای شدید حتی می تواند باند فرودگاه را ببندد و پروازها را برای مدت طولانی به تأخیر بیندازد.

https://www.eco-business.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *