نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 7:03 ق.ظ

مزارع انرژی بادی با پایه های شناور دردریا

Floating wind turbines, Portugal

توربین های بادی شناور ، پرتغال4 فوریه 2021

پیشگام بودن در صنعت کار سختی است. برای ورود فن آوری های پیشگامانه به بازار ، بالاخره باید برای دستیابی به نتایج ملموس بایستی اقدام کرد. 12 سال پیش ، غول انرژی نروژی Equinor این کار را به معنای واقعی کلمه انجام داد.

Equinor در سال 2009 با ادغام دو شرکت نفت و گاز تشکیل شد و تصمیم گرفت با بهره گیری از تجربه  چندین دهه تخصص حفاری در خارج از کشور ، فن آوری انرژی باد را به دریا و در آبهای عمیق تر برساند. اگر دکل های حفاری می توانند شناور باشند ، چرا توربین های بادی قادر به این کار نیستند؟

Covid-19 تقاضای انرژی را برای دهه ها تضعیف می کند – اما هشدار ها حاکی از این است که  ، جهان در جنگ آب و هوایی شکست می خورد.

این شرکت قبل از اتمام اولین مزرعه بادی شناور تجاری جهان ، Hywind Scotland ، واقع در ۲۹ کیلومتری سواحل اسکاتلند ، در سال 2017 ، هشت سال به آزمایش نمونه اولیه توربین شناور در خارج از نروژ پرداخت.

پنج توربین ساخته شده با ظرفیت کلی 30 مگاوات ، از آن زمان تاکنون به عنوان بزرگترین آزمایشگاه جهانی فعالیت می کنند و انرژی کافی برای تأمین انرژی 20،000 خانه در انگلستان را تولید می کنند.

وزش باد های دریایی آماده است تا نقشی اساسی در انتقال انرژی داشته باشد که بخش كوچكی از منبع برق جهانی امروز می باشد و پیش بینی می شود این صنعت طی دو دهه آینده سالانه 13 درصد رشد كند و یك تریلیون دلار فرصت های تجاری فراهم كند.

مسئله این است که توربین های معمولی ، با وضعیت  ثابت – که بر روی زمین ساخته می شوند – به آبهای نسبتاً کم عمق با عمق زیر 60 متر محدود می شوند. برای کمک به کشورها در دستیابی به اهداف انرژی پاک ، این بخش باید از پتانسیل باد در خارج از مرز ها استفاده کند.انجام این کار با چالش هایی همراه است. با این وجود این فناوری – توربین های نصب شده روی پایه های شناور – به سرعت در حال بلوغ است و پروژه های نمایشی زیادی از جمله در آسیا در حال انجام است.

به گفته کارشناسان ، آنچه اکنون نیاز است ، هزینه است. این امر برای دستیابی به صرفه اقتصادی در مقیاس نیاز به افزایش تولید دارد. و این بدان معنی است که این بخش باید اعتماد سرمایه گذاران را افزایش دهد و دولت ها حمایت آنها را افزایش می دهند.

https://www.eco-business.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *