نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 1:59 ق.ظ

آینده کار زودتر از آنچه فکر کنید پیش می آید.

Eric Knorr توسط اریک نور8 فوریه 2021

قبل از همه گیری ویروس کرونا ، می توانستید از ده نفر بپرسید که “آینده کار” به چه معناست و 13 پاسخ متفاوت دریافت کنید. برخی اصرار داشتند که این امر در کار های توزیعی مثل توزیع پیتزا است ، و برخی دیگر در مورد حذف شغل  توسط روبات ها در کارخانه ها  می گفتند و نیز موضوع نیاز به درآمدی با پایه جهانی به عنوان جبران بیکاری  را طلب می کردند.

سپس شیوع کرونا دکمه حرکت سریع را فشار داد و ما در مورد آینده کار با عجله اطلاعاتی کسب کردیم. واضح ترین درس – برای انجام کارها نیازی به حضور در دفتر نیست – قبلاً در فن آوری درک شده بود ، اما هرگز در مقیاس اثبات نشده بود . ما فقط در حال درک مفاهیم آن  و تأیید آنها در دنیای واقعی هستیم.

مایک الگان که برای Computerworld می نویسد ، از تجربه طولانی خود به عنوان یک مهاجر به فضای دیجیتال از واژگان  Remote work 2.0 – when WFH به معنای” کار از هرجای دیگر امکان پذیر است ” استفاده می کند تا یک پیش بینی جسورانه ارائه دهد:

 کارکنان فناوری به طور دسته جمعی از شهرهای گران قیمت و مراکز فناوری به مناطق ارزان تر و کم جمعیت با خطر کمتر سرایت  بیماریمهاجرت می کنند.

این روند ، که در حال حاضر در برخی مناطق آمریکا جریان دارد . برخی ایالات می خواهند کارکنان فناوری را فریب دهند ، و در برخی کشورها مانند کرواسی ، استونی و جمهوری چک. اما همانطور که الگان متذکر می شود ، منابع انسانی ، حقوق و دستمزد ، مالیات و پیچیدگی های قانونی پراکندگی جغرافیایی جهانی نباید دست کم گرفته شود. دنیای جدید با موضوعات جدی کار از راه دور فراگیر مواجه خواهد شد.

استیسی کولت ، همکار CIO ، مجموعه ای از ملاحظات مرتبط را در 7 سوال اصلی پیش روی آینده کار” متمرکز کرده است ، که با نگاهی به حل مشکلات کوتاه مدت مانند راه اندازی محل کار ترکیبی یا استخدام از راه دور است. او همچنین تأثیر اتوماسیون ، یکی از مولفه های اصلی بررسی جدی آینده کار را ارایه می کند. خط استاندارد این است که اتوماسیون کارگران را ازکارهای سنگین برای کار معنادارتر آزاد می کند – اما طبق یک مطالعه مجمع جهانی اقتصاد به نقل از کولت ، این امر به طور کلی  موضوع پرداخت را به دنبال دارد ، که ممکن است نیمی از کارگران به آن نیاز داشته باشند.

الگان و کولت امنیت سایبری را به عنوان یکی دیگر از نقاط قوت در یک دنیای دوستانه از راه دور نشان می دهند – اما پیتر واینر ، همکار CSO به پرونده های 6 فناوری برتر امنیتی برای محافظت از کارکنان از راه دور” می پردازد. برخی از مواردی که وی توصیه می کند مربوط به بهداشت اساسی  و امنیت شرکت است ، مواردی مانند احراز هویت چند عاملی ، مدیریت هویت و دسترسی و رمزگذاری کد و داده در فضای ابری. اما وینر همچنین تلاش می کند تا دو روند هیجان انگیز را برجسته کند: اعتماد صفر و SASE لبه سرویس دسترسی امن.

اعتماد صفر یک چارچوب کلی است که در آن هر کاربر و هر سیستم باید خود را به طور مداوم احراز هویت کند ، بنابراین اگر نقضی رخ دهد ، مهاجمان نمی توانند به صورت جانبی حرکت کنند تا سایر سیستم های سازمان را به خطر بیندازند.

SASE یک طرح جدیدتر است که ترکیبی از SD-WAN شبکه نرم افزاری تعریف شده توسط نرم افزار و امنیت را به یک سرویس ابری ساده و ساده تبدیل می کند که به راحتی می تواند مقیاس بندی شود. آنها با هم می توانند مسیری طولانی را برای کاهش خطرات ناشی از کار از راه دور در مقیاس بزرگ انجام دهند.

اما آینده کار مسایلی بیشتر از راه حل های فناوری است. مدیریت موثر از راه دور ، منطقه ای که مدیران توسعه نرم افزار تمایل به تجربه گسترده آنرا دارند ، ممکن است از همه مهمتر باشد. آیزاک ساکولیک ، همکار سابق InfoWorld و CIO وی در ۷ روش برتر برای تیم های توسعه از راه دور ، برخی از تکنیک های آزمایش شده و واقعی – از جمله برنامه ریزی مداوم و شفاف (و نه مثلاً جلسات دوره ای که در آن سعی می کنید برای رساندن همه به سرعت) را مهم می داند . ساکولیک همچنین عقیده دارد که اتوماسیون می تواند به ساده سازی توسعه کار از راه دور ، مانند آزمایش خودکار و مدیریت تغییر کمک کند.

مهم است که بدانیم که همه شغل ها از راه دور نیستند. زئوس کرراوالا ، مشارکت کننده شبکه جهانی ، مهارت های لازم برای راه اندازی مرکز داده های آینده را در مقاله “چگونه نیروی کار مرکز داده تکامل می یابد” ، ذکر می کند ، که به یک مطالعه موسسه Uptime اشاره می کند که پیش بینی افزایش 15 درصدی مشاغل مراکز داده قبل از 6 سال است. جالب اینجاست که بسیاری از مهارت های مطلوب Kerravala شناسایی شده وکاملاً آشنا به نظر می رسد. دانش تجزیه و تحلیل داده ها ، برنامه نویسی و AI / ML فقط با خودکار شدن و جنگ نرم نرم افزاری مرکز داده ، اهمیت پیدا می کند.

https://www.cio.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *