نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 8:44 ب.ظ

کمک به SME ها برای دستیابی به پتانسیل Machining 4.0

sme

1 فوریه 2021 توسط تام لین

مرکز تحقیقات پیشرفته دانشگاه استراتکلاید مأموریت دارد تا با کمی کمک از شرکای خود ، بخش ماشینکاری را در سراسر اروپا متحول کند. تولید و تولید بیشتر تولید کنندگان موسسات کوچک و متوسط به نظر یک مبارزه بی پایان است. این چیزی است که در این صفحات نوشته شده و مکرر بازنویسی شده است و توسط شرکت های OEM ، که دائماً اصول حاکم بر زنجیره های تأمین خود را بیشتر می طلبند ، از آن ابراز ناراحتی می کند. چگونگی دستیابی به این مسئله سوالی است که طی سالهای گذشته بارها مورد انعکاس قرار گرفته است و هیچ راه حل ” به یک اندازه متناسب با همه” برای این مشکل وجود ندارد.

Machining 4.0 یک پروژه سه ساله است که توسط Interreg تأمین می شود و برای تحقق این امر 4.25 میلیون یورو سرمایه گذاری کرده است. این پروژه قصد دارد رشد در بخش ماشینکاری SME را افزایش دهد. علی رغم گزارش گردش مالی ترکیبی سالانه 24 میلیارد یورو ، در پنج سال گذشته از عدم ابتکار و افزایش رقابت کشورهای با دستمزد پایین رنج برده است.

AFRC امیدوار است که پروژه Machining 4.0 بتواند اشتغال و گردش مالی بیشتر را از طریق جذب فناوری های Industry 4.0 تحریک کند.

کریمه هیلتون ، مهندس ساخت و سرپرست پروژه در AFRC ، توضیح داد که این پروژه به معنای تقسیم پول بین شرکت های متوسط ​​و متوسط ​​نیست ، بلکه به اشتراک گذاشتن تخصص است.

“ما درک می کنیم که برای SME ها این موضوع در بالای لیست اولویت آنها نیست. ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که ابتدا مشکلات اساسی آنها را بررسی می کنیم ، بنابراین قبل از هر اتفاقی ما با آنها گفتگو خواهیم کرد و خواهیم دید که چه مشکلات عمومی مانند برنامه ریزی یا ردیابی ، و از این قبیل را دارند. “

همکاری در سراسر اروپا

AFRC تنها شریک انگلستان در این پروژه است ، و نه شرکت دیگر در کشورهای شمال غربی اروپا ، از جمله شریک اصلی Sirris در بلژیک ، و هشت کشور دیگر در فرانسه ، آلمان ، هلند ، ایرلند و سوئیس مستقر هستند.

شرکای شبکه اساساً با هم کار می کند و تخصص خود را برای حل مشکلات  SME ها به اشتراک می گذارند.

“ما در مناطق مختلف اروپا شرکایی داریم ، به عنوان مثال ، اگر متوجه شویم کسی در فرانسه با مشکلی روبرو شده است در واقع این تیم AFRC است که باید از آنها حمایت کند ، از یک همکار فرانسوی می خواهیم که به سایت رفته  و از سوی ما بررسی کند ، و بالعکس. ما روابط بسیار خوبی برقرار کرده ایم ، آنها می توانند به ما بگویند که کجا می توانیم کمک کنیم و امیدواریم به آنجا برویم. “

اولین SME که توسط AFRC از طریق طرح کوپن پشتیبانی می شود ، Ai Engineering Ltd ، یک شرکت مهندسی دقیق در اسکاتلند خواهد بود. تیم ماشینکاری در AFRC با هوش مصنوعی کار می کند تا روش های برنامه ریزی خود را به روز کند.

Yvonne Pascoe ، مدیر خدمات تولید در مهندسی Ai ، گفت: “ما واقعاً از این پروژه و پتانسیل بالقوه آن برای بهبود رویه های مان و اثبات آینده شرکت ما بسیار هیجان زده هستیم. من اطمینان دارم که این امر ترس ما را از عقب ماندن توسط شرکت های بزرگتر برطرف خواهد کرد و امیدوارم موفقیت ما بتواند به عنوان نمونه ای برای سایر SME ها از مزایای تعامل با پروژه هایی از این قبیل باشد. “

استفاده از فن آوری های صنعت 4.0

بخش ماشینکاری اروپای شمال غربی از 6800 SME و 135،000 کارمند تشکیل شده است. نرخ نوآوری آن نتوانسته همگام با نیازهای در حال تکامل مشتری باشد ، که به دلیل تقاضای کالاهای دقیق در مدت زمان کوتاه تحویل ، پیچیده تر می شوند.

در نتیجه ، تولید در منطقه به کشورهای کم درآمد در اروپای شرقی و آسیا منتقل شده است ، که 4٪ کاهش گردش مالی و 5٪ کاهش اشتغال را داشته است. انگلستان ، آلمان و سوئیس بعنوان مناطقی که در حال پیشروی هستند که قبلاً گامهایی را برای اتخاذ فن آوریها و روشهای جدید Industry 4.0 برداشته اند.

“در بسیاری از موارد ، آنها احتمالاً از تمام توانایی های ماشین های خود استفاده نمی کنند. ما می خواهیم به آنها نشان دهیم كه افزودنیهایی وجود دارد كه می توان آنها را بر روی ماشین آلات قرار داد كه كارآمد و بسیار كم هزینه هستند. به عنوان مثال ، آنها می توانند از برخی از نرم افزارهای منبع باز استفاده کنند تا بتوانند ببینند که همه دستگاه هایشان به یکباره چه می کنند. آنها احتمالاً در مورد آن چیزی نمی دانند اما این امر رایگان است! “

کاریما نتیجه گیری می کند: “مواردی از این دست می تواند کمک بزرگی به افزایش بهره وری SME ها بکند. همکاران من در حال توسعه داشبوردی هستند که می توان فهمید ماشین های مختلف چه کار می کنند – کدام دستگاه ها روشن یا خاموش هستند ، چه برنامه هایی در حال اجرا هستند و غیره. مدیران تولید این کار را بسیار مفید می دانند. این فقط یک نمونه از مواردی است که ما می توانیم ارائه دهیم. “

پروژه Machining 4.0 در حال اجرا است و AFRC خواستار این است که SME های سراسر انگلیس با هم تماس بگیرند و از این پشتیبانی منحصر به فرد استفاده کنند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *