نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 4:43 ق.ظ

اقدامات و ابتکارات سازمان ثبت احوال در یک سال گذشته

شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹

رئیس سازمان ثبت احوال کشور در راستای تقویت خدمات رسانی هوشمند، اقدامات مهم این سازمان را طی یک سال گذشته تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ حمید درخشان نیا رئیس سازمان ثبت احوال کشور در راستای تقویت خدمات رسانی هوشمند طیفی از اقدامات مهم  این سازمان را طی یک سال گذشته اعلام کرد: یکی از اقدامات مهم این سازمان تهیه لایحه اصلاح قانون ثبت احوال کشور است که برای انجام مراحل تصویب به هیأت دولت ارسال شده است.

درخشان نیا افزود: سازمان ثبت احوال بعد از تصویب قانون اعطای شناسنامه و تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با اتباع دیگر کشور ها، در فرآیند صدور اسناد هویتی ایشان نقش آفرینی موثری ایفا کرد از جمله سرویس تایید رابطه ی پدر و فرزندی، مادر و فرزندی، سرویس استعلام وضعیت ازدواج و طلاق، سرویس استعلام اعلام نشانی در حوزه بانکی است.

وی دیگر اقدامات مهم این سازمان را تدوین و گردآوری ۴۰۰ مقاله دانشنامه ای در حوزه ثبت احوال، به روز رسانی و ارتقای خدمات به ایرانیان مقیم خارج از کشور نام برد.

درخشان نیا ادامه داد: سازمان ثبت  احوال در راستای تحقق دولت الکترونیک و اجرای آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی، کلیه خدمات سجلی به صورت پایگاه محور و صرف نظر از محل صدور شناسنامه در اسرع وقت به هم میهنان مقیم خارج از کشور ارائه می دهد و همچنین وصول اطلاعات اسناد ولادت تنظیمی از خارج کشور به صورت الکترونیکی و برخط در پایگاه داده های اطلاعات جمعیتی کشور انجام می پذیرد.

وی افزود: ارائه خدمات الکترونیکی از جمله درخواست صدور گواهی تجرد، انتخاب نام و ایجاد پرتال اداره کل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور به ۲ زبان انگلیسی و فارسی انجام پذیرفت و جهت تسهیل پاسخگویی به سوالات و ارائه توضیحات لازم از پست الکترونیکی استفاده می شود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: افزایش برون سپاری خدمات به منظور بهبود کیفیت خدمت رسانی و رشد مشارکت بخش خصوصی از جمله حوزه های مد نظر سازمان ثبت احوال کشور است. به همین منظور افزایش برون سپاری در حوزه خدمات کارت هوشمند ملی در دستورکار هیأت تایید صلاحیت سازمان قرار دارد تا پس از تصویب ، به دفاتر پیشخوان دولت ابلاغ شد.

وی ادامه داد: سازمان به منظور توسعه نظارت و تامین بستر امن و کارآمد خدمت رسانی، علاوه بر ۴۷ نفر بازرس سلامت اداری قبلی تعداد ۲۷ نفر بازرس  جدید نیز در سال جاری و در سطح کشور منصوب کرد و مشغول به کار شدند.

شایان ذکر است، با توجه به تاکید به امر پاسخگویی بهنگام، دفتر ارزیابی عملکرد سازمان، بازرسی و پاسخگویی به شکایات از طریق پرتال سازمان آماده رسیدگی به کلیه انتقادات، پیشنهادات و شکایات هموطنان عزیز است

http://dolat.ir

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *