نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 3:34 ب.ظ

برنامه های اتحادیه اروپا برای جبران شکاف تحقیق و توسعه شرق و غرب

03 Feb 2021 توسط فلورین زوباچو

یک پیش نویس برنامه کاری Horizon Europe بیشتر به Widening 2.0 ، استراتژی کمیسیون اروپا برای کمک به کشورها برای اصلاح سیستم های تحقیق و توسعه ، جذب استعدادها و استفاده از بودجه های ساختاری برای پروژه های تحقیقاتی هدف ، می پردازد.

کمیسیون Horizon Europe را راه اندازی کرد ، اما برنامه های نهایی کار و اولین تماس های مالی را تا آوریل منتشر نمی کند. یک پیش نویس برنامه کاری که به صورت آنلاین منتشر می شود ، مورخ اکتبر 2020 ، می تواند در این بین تغییراتی را تجربه کند ، اما احتمال دارد که جهت های اصلی بودجه همچنان ثابت بمانند.

پیش نویس های منتشر شده در وب سایت های انجمن های پژوهشی ، دانشگاه ها و مشاوره ها ، به کشورهای عضو جزئیات کافی را می دهند تا آماده استفاده از برنامه جدید جدید شوند ، که برای کمک به آنها در شکاف عملکرد تحقیق و توسعه نوآوری غرب و شرق طراحی شده است.

در سال 2019 ، وزرای تحقیقات اتحادیه اروپا موافقت کردند که 3.3 درصد از بودجه 95.5 میلیارد یورویی Horizon Europe برای گسترش ، حرکتی که یک پیروزی بزرگ برای اعضای پارلمان اروپا و کشورهایی است که تحت فشار طولانی مدت برای ایجاد شرایط متعادل در نظر گرفته شده اند.

اكنون به كشورهاي عضو اجازه داده شده است كه حداكثر پنج درصد از هزينه هاي ساختاري را براي پروژه هاي تحقيقاتي و نوآوري كه با استانداردهاي Horizon Europe مطابقت دارند ، هزينه كنند ، اما به دليل رقابت بالا ، موفق به دريافت هزينه هاي كمك نمي شوند. در همان زمان ، مقررات کمک های دولتی باید آرام شود ، به کشورهای عضو اجازه می دهد تا از بودجه های ساختاری برای تأمین بودجه شرکت های مبتنی بر علم استفاده کنند.

اصلاح تحقیقات و نوآوری اتحادیه اروپا

کمیسیون بخش قابل توجهی از پیش نویس برنامه کار را به پروژه هایی اختصاص داده است که اصلاح سیستم های ملی تحقیق و توسعه را ترویج می کند و آنها را با اهداف سیاست اتحادیه اروپا هماهنگ می کند. این اتحادیه می خواهد کشورهای عضو از بودجه Widening برای راه اندازی بودجه پروژه های تحقیق و توسعه مشترک استفاده کنند.

علاوه بر این ، Widening از پروژه های مشترک برای ترجمه تحقیقات به بازار و تشویق به پذیرش پشتیبانی خواهد کرد.

حوزه تحقیقات اروپا

ماریا گابریل ، کمیسار تحقیقات اتحادیه اروپا مدت هاست که در حال دفاع از اصلاح دامنه تحقیق اروپاکهیک (ERA) استراتژی ایجاد یک بازار واحد برای تحقیق و نوآوری است و هرگز به طور کامل اجرا نشده  و تأثیر محدودی بر عملکرد تحقیق و توسعه اتحادیه اروپا داشته است.

پیش نویس برنامه کار در ماه اکتبر می گوید که Horizon Europe پروژه هایی را تأمین خواهد کرد که به دانشگاه ها برای جذب و حفظ استعدادهای انسانی کمک می کند و باعث کاهش فرار مغز از کشورهای عضو با سیستم های تحقیقاتی ضعیف می شود.

کمیسیون همچنین می خواهد چارچوبی برای مشاغل تحقیقاتی و یک ساختار شغلی دانشگاهی مشترک ایجاد کند ، که به رسمیت شناختن صلاحیت های دانشجویان دکترا و فوق دکترا در مراحل مختلف شغلی خود ، چه در داخل دانشگاه و چه خارج از دانشگاه ، و صرف نظر از بخش ، ترویج شود.

اعتماد سازی در علم

پیش نویس برنامه کاری گسترده همچنین جزئیات تماس های تحقیقاتی را با هدف کاهش بی اعتمادی به علم و متخصصان ارائه می دهد. بیماری همه گیر ویروس کرونا و بحران آب و هوایی ، نگرش ریشه دار نسبت به موفقیت های علمی در واکسیناسیون و کاهش تغییرات آب و هوایی را دوباره برطرف کرده است. هدف ارائه پیشنهادهایی برای دولتها برای گشودن راه برای تأمین بودجه آژانسها ، موسسات تحقیقاتی و دانشگاهها برای مقابله با این بی اعتمادی به علوم ، تحقیقات و نوآوری است.

https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *