نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 6:29 ب.ظ

اصرار ۷ کشور پیشرفته صنعتی بر اقدام متحد علیه چین در مورد هوش مصنوعی ، کوانتوم و 5G

 

26 ژانویه 2021 توسط شانا کلی

تقریباً 70 قانونگذار برجسته از گروه کشورهای ثروتمند G7 و پارلمان اروپا نامه ای به رهبران کشورهایشان نوشتند که از آنها خواسته است “در مورد یک برنامه عملیاتی” علیه چین متحد شوند که به رشد بازار آن در هوش مصنوعی (AI) ، محاسبات کوانتومی و فناوری 5G.   می پردازد.

در نامه ای که روز دوشنبه قبل از نشست G7 در ماه ژوئن در انگلیس منتشر شد ، امضاكنندگان ایالات متحده ، كانادا ، ژاپن ، آلمان ، فرانسه ، انگلیس ، ایتالیا و پارلمان اروپا از چین به دلیل “ایجاد موقعیت های گلوگاه” در نهادهای بین المللی انتقاد كردند و رهبران G7 را به “جلوگیری از وابستگی” به چین برای فناوری فراخواند.

نوربرت روتگن ، رئیس کمیته امور خارجه در بوندستاگ آلمان ، که نامه را سازماندهی کرده است ، در توئیتر گفت: “قدرت ذاتی فناوری های پلت فرم مانند رایانه کوانتومی و هوش مصنوعی قابل اغماض نیست.” “چین پیشگام برخی از این صنایع آینده است. جهان آزاد باید از وابستگی به کشوری که اصول بازار و ارزشهای دموکراتیک را رد می کند اجتناب کند. “

در این نامه به پنج منطقه مورد نگرانی رهبران برای “اقدام متحد” اشاره شده است ، از جمله اصلاحات نهادی بین المللی ، استانداردهای فن آوری ، حقوق بشر ، تنش در مناطق هند و اقیانوس آرام و همکاری در مورد COVID-19. این بیانیه همچنین رفتار با مردم مسلمان اویغور را برجسته می کند ، که توسط وزیر امور خارجه آمریكا ، مایك پمپئو ، “نسل كشی” توصیف شد.

چین متهم شده است که اطلاعات مهم مربوط به COVID-19 را در مراحل اولیه نگه داشته و سازمان بهداشت جهانی را تضعیف کرده است. در این نامه آمده است: “برای تهیه و جلوگیری از شیوع آینده ، ما معتقدیم كه تحقیقات مستقل در مورد منشا و شیوع ویروس لازم است.”

چین دارد عقب می رود. روز دوشنبه ، شی جین پینگ ، رئیس جمهور این کشور ، در سخنرانی در مجمع اقتصادی جهانی مجازی ، به جو بایدن اخطار داد که در صورت ادامه سیاست های سلف خود ، خطر جنگ سرد جدید را به جلو می اندازد.

وی در عوض از یک رویکرد چندجانبه برای حل بحران اقتصادی ناشی از COVID-19 استفاده کرد و گفت که همه گیری نباید به عنوان بهانه ای برای معکوس کردن جهانی شدن به نفع “جداسازی و انزوا” مورد استفاده قرار گیرد.

https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *