نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 9:45 ب.ظ

اگر انصراف از جمع آوری داده های شخصی آسان باشد ، چه می کنید؟

13 ژانویه 2021 توسط دانیل تاکاسیک ، دانشگاه کارنگی ملون

در حالی که بسیاری از وب سایت ها به کاربران گزینه هایی را می دهند تا از برخی از روش های جمع آوری اطلاعات و استفاده از آنها انصراف دهند ، بیشتر این گزینه ها در متن سیاست های طولانی و پر از اصطلاحات پر از حواشی جمع شده است و هرگز توسط کاربران مشاهده نمی شود.

کارهای اخیر محققان در دانشگاه کارنگی ملون CyLab نشان داده است که می توان از تکنیک های یادگیری ماشینی برای استخراج و طبقه بندی خودکار برخی از این گزینه های انصراف استفاده کرد. نتایج این تحقیق در کنفرانس وب 2020 ارائه شد.

این مطالعه همچنین Opt-Out Easy را معرفی می کند ، یک افزونه جدید مرورگر که به طور خودکار گزینه های انصراف از سیاست های حفظ حریم خصوصی را استخراج می کند و آنها را به روشی دوستانه و آسان برای استفاده به کاربران ارائه می دهد که اکنون برای بارگیری رایگان در دسترس است.

نورمن سده ، استاد دانشکده علوم کامپیوتر ، و محقق اصلی تحقیق ، می گوید: “مقررات مختلف حریم خصوصی به کاربران این حق را می دهد که چگونه داده های آنها توسط شرکت ها قابل استفاده است.” “اما در حال حاضر ، اکثر وب سایت ها دسترسی آسان و عملی به این گزینه ها را در اختیار کاربران قرار نمی دهند و در نتیجه این حقوق را از آنها سلب می کنند.”

در مطالعه خود ، تیم Sade یک الگوریتم یادگیری ماشینی را برای اسکن سیاست های حفظ حریم خصوصی و شناسایی زبان و پیوندهای مربوط به گزینه های انصراف آموزش دادند. آنها الگوریتم خود را درمورد تعداد 7000 محبوب ترین وب سایت ها اجرا کردند و دریافتند که بیش از 3600 از آنها (51 ~ درصد) حاوی گزینه های انصراف از صفر هستند. کمی بیش از 800 (11 ~ درصد) فقط یک لینک پیوند انصراف را ارائه می دهد.

سده می گوید: “مطالعه ما به منظور ارائه یک دید کلی در مورد اینکه آیا وب سایت های محبوب به کاربران امکان می دهند از برخی روش های جمع آوری و استفاده از داده ها انصراف دهند ، ارائه می شود.” “علاوه بر این ، ما می خواستیم یک راه حل عملی نیز برای کمک به کاربران در دسترسی به گزینه های انصراف از دسترس که در صورت وجود چنین گزینه هایی در دسترس آنها قرار دارد ، تهیه کنیم.”

برای کمک به دسترسی بیشتر کاربران به انتخاب های انصراف ، این تیم با همکاری دانشکده اطلاعات دانشگاه میشیگان توسعه دهنده مرورگری به نام Opt-Out Easy را توسعه داد. برنامه افزودنی اکنون در دسترس کاربران Chrome است.

با کلیک بر روی نماد افزونه ، کاربران پیوندهای انصراف را که در سیاست حفظ حریم خصوصی وب سایتی که در حال حاضر از آن بازدید می کنند ، مشاهده می کنند ، به آنها امکان می دهد ، برای مثال ، از تجزیه و تحلیل خودداری کنند یا ایمیل های بازاریابی را محدود کنند.

سرانجام ، تیم ارزیابی کارایی Opt-Out Easy را با تمرکز بر اثربخشی ، کارایی و رضایت کلی کاربر انجام داد. کاربرانی که در ارزیابی شرکت می کردند عموماً استفاده از افزونه مرورگر را آسان می دانستند و کاملاً موافق بودند که انواع مختلف انصراف از طریق افزونه مفید است.

سده می گوید: “تیم ما تلاش زیادی انجام داد تا بتواند با پسوند مرورگری که بیشترین استفاده را از گزینه های انصراف در وب سایت معین دارد ، برسد.” “ما معتقدیم این برنامه افزودنی اولین قدم مهم در جهت توانمندسازی کاربران وب برای بازیابی مجدد کنترل حریم خصوصی خود به صورت آنلاین است.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *