نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 4:34 ب.ظ

پروژه ساز و کاری “زيست بوم نوآوري نيرو” رونمایی شد

http://news.moe.gov.ir/getmedia/5d5eeb7d-dc21-4cca-a296-d15ce6198f58/zistboom.jpg?width=210

1399/10/16

پروژه ساز و کاری “زيست بوم نوآوري نيرو” به‌عنوان بسترساز تسريع پيشرفت صنعت آب و برق با حضور وزیر نیرو و در قالب هفته سی و پنجم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران رونمایی شد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، همزمان با رونمایی از این طرح، علیرضا ولیان با ارائه گزارشی از جزئیات طرح مذکور گفت: اهمیت علم، فناوری و نوآوری در جهان کنونی به حدی است که تمام دستگاه‌های صنعتی و خدماتی کشور ملزم هستند با نگاه نوآورانه به عرصه خدمات‌دهی ورود پیدا کنند.

در این راستا، وزارت نيرو سعی می‌کند تا به عنوان سازمانی که دو خدمت اساسی آب و برق را به آحاد جامعه ارائه می‌دهد؛ به مفهوم پیشرفته زيست‌بوم نوآوري به‌عنوان آخرين نسل مديريت كلان نوآوري پرداخته و این رویکرد جدید را سرلوحه نظام پژوهش و فناوري خود قرار دهد تا بتواند بستري توانمندساز براي تعامل بين همه بازيگران فعال عرصه پژوهش، فناوری و نوآوری در صنعت آب و برق ايجاد کند.

بر این اساس، یکی از دستاوردهای اين رویکرد، باعث ارتقاي كيفيت خدمات پايدار در وزارت نيرو و رشد همه جانبه بازيگران درگير در حوزه زيست بوم خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید، از دیگر کارکردهای آن تکامل تدریجی عناصر و بازیگران حوزه پژوهش و فناوری صنعت آب و برق کشور خواهد بود که این امر خود موجب هم‌افزایی و تعاملات توانمندساز نقش آفرينان فناوری و نوآوری کشور می‌شود.

بر این اساس، بازیگران عرصه پژوهش و فناوری در صنعت آب و برق فعالیت‌های بسیاری انجام داده‌اند، اما رویکرد زیست بوم نوآوری نیرو تعاملات آنها با یکدیگر و ارتباطات برون سازمانی و فرابخشی را ارتقا و بهبود بخشیده و ارزش افزوده بیشتری را برای جامعه به ارمغان خواهد آورد.

این گزارش حاکی است، نقش و جايگاه نوآوري به‌عنوان موتور محرك رشد و توسعه اقتصادي در كشورهاي مختلف بر فعالان مختلف اقتصادي در ساختار حاكميتي و بازيگران بخش خصوصي واضح است.

پيشخوان زيست بوم نوآوري نيرو از طريق آدرس nie.moe.gov.ir براي عموم نوآوران و فناوران كشور قابل دسترس بوده و اخبار تكميلي و خدمات قابل ارائه به طيف وسيع بازيگران نيز از همين درگاه و دبيرخانه زيست بوم نوآوري نيرو ارائه می‌شود.

http://news.moe.gov.ir

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *