نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 6:23 ب.ظ

گسترش شدید تولید افزودنی چاپ سه بعدی

3-D print

23 دسامبر 2020توسط دیوید بردلی ، Inderscience

چاپ سه بعدی ، طی سه دهه اخیر به طور مداوم پیشرفت کرده است و در صنایع  بطور وسیعی بکار گرفته شده  و روز به روز مشهورتر شده است. این امر چیزی شبیه به یک انقلاب فن آوری طولانی مدت بوده است که نحوه طراحی و تولید اجسام کم تقاضا را  برای طیف گستر ده ای از قطعات و اجزا  و امروزه حتی مجموعه ها را تغییر داده است. به حدی که اغلب از آن به عنوان تولید افزودنی یاد می شود.

پتانسیل زیادی برای سفارش ، محصولات یکبار مصرف ، قطعات تعویض شننی ساخته شده توسط یک کارگاه یا هر کسی که دارای چاپگر 3 بعدی است ، ساخته شده است و البته یک قلمرو کاملاً جدید از طریق این فن آوری  در حوزه هنر وجود دارد.

کار منتشر شده در مجله بین المللی نوآوری و تحقیقات تجاری ، نشان می دهد که طراحان از به اشتراک گذاشتن طرح های 3 بعدی سود زیادی می برند. طبق گفته Annastiina Rintala از دانشكده علوم مهندسی دانشگاه فنی Lappeenranta در فنلاند ، كاهش هزینه های ورود به حوزه چاپ 3 بعدی باعث سهولت در دسترس بودن موارد چاپی می شود و به همین ترتیب تقاضای فزاینده ای برای طرح ها وجود دارد. حتی در مورد نرم افزارهای منبع باز نیز این تصور وجود دارد که چاپ 3 بعدی نشان دهنده اولین گام ها در جهت دموکراتیک سازی طراحی است.

Rintala توضیح می دهد: “پیش بینی می شود که تولید افزودنی در محیط های بازار با تقاضای سفارشی سازی ، انعطاف پذیری ، پیچیدگی طراحی و هزینه های بالای حمل و نقل محصولات نهایی بسیار سودمند باشد.” وی اکنون تحقیق کرده است که چگونه ممکن است در نهایت طراحان از به اشتراک گذاشتن طرح های خود به صورت رایگان سود مالی ببرند.

سه محیط وجود دارد که تولید افزودنی می تواند باعث رونق صنایع جدید شود. اولاً ، در بازارهای تجاری که  این دستگاهها حتی هنوز وجود ندارند یا برای جذب شرکت های  بسیار کوچک  که از سرمایه گذاری بزرگ  مطمئن نیستند. دوم ، در صنایعی که برخی از کاربران بالقوه هنوز با تولید محصولات کم مصرف آشنا نشده اند. و سرانجام ، در مناطقی که از نظر گزینه های سفارشی سازی به برخی از کاربران خدمات کافی ارائه نمی شود. به گفته وی ، در این مناطق چهار استراتژی  وجود دارد که ممکن است به کار گرفته شود: روش اول ، که در آن یک طرح رایگان به عنوان نمونه رایگان یک محصول تجاری عمل می کند. مورد دوم که طراحی به عنوان یک افزودنی برای یک محصول تجاری عمل می کند. سوم ، موردی که طراحی به عنوان نمونه ای از خدمات تخصصی است و چهارمین استراتژی از طریق سرمایه گذاری جمعی.

Rintala می گوید: “این مطالعه به درک ارتباط بین سرگرمی و تجارت در مورد چاپ 3 بعدی کمک می کند” ، همچنین “بینشی از انواع طراحی های سه بعدی در حال حاضر جلب توجه می کند و نحوه به اشتراک گذاری طرح های رایگان به تجارت خودشان بپردازند. ” https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *