نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 1:27 ب.ظ

افتتاح اولین موزه زیر آب جهان را در کنار یک کشتی غرق شده 2400 ساله در یونان

توسط اندی کوربلی -10 دسامبر 2020

اولین موزه زیر آب یونان به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد تا همزمان با تماشای کشتی های باستانی و باغ های مرجانی بکر ، به زمان جنگ پلوپونزی کانال بزنند.

راهنماها قادرند تا عمق 80 فوتی غوطه ور شوند و در این نقطه  Peristera را که در 2400 سال پیش هنگام حمل محموله شراب و ظروف سفالی لعابدار سیاه و سفید غرق شده بود ، نشان دهند.

موزه کشتی Peristera ، به نام جزیره غیر مسکونی همسایه آن در امتداد ساحل ، در طی دوره آزمایشی که در پایان ماه اکتبر پایان یافت ، بلاخره برای عموم باز شد. در مجموع بیش از 300 نفر از جمله 250 بازدید کننده-غواص وارد این کشور شدند.

افتتاحیه خوش بینانه ، بر مبنای شرایط اپیدمی ، ژوئن 2021 خواهد بود. غواصان باتجربه می توانند با یک راهنما همراه شوند ، در حالی که غیر غواصان می توانند در مراکز غواصی معتبر نزدیک در کلاس غواصی شرکت کنند.

اولین منطقه حفاظت شده دریایی که در یونان تاسیس شده و بزرگترین در اروپا است واقع در پارک ملی دریایی Alonissos و Sporades شمالی ، ، غواصان همچنین این فرصت را دارند که با بیش از 300 گونه ماهی ، مهره های راهبان مدیترانه ای و مرجان های زیبا رو در رو شوند.

برای کسانی که قصد غواصی ندارند ، پنج دوربین زیر آب می تواند نگاهی گذرا به آنچه در زیر امواج است به بازدیدکنندگان ارایه دهد ، از جمله یکی از آنها که بصورت  مستقیم 24 ساعته پخش می شود.

یک مصدوم جنگ

کشتی احتمالاً آتنی بوده و اعتقاد بر این بوده است که در طول جنگ پلوپونز غرق شده است ، یک دوره پس از دوران طلایی تمدن دولت-شهر یونان هنگامی که اسپارتا و آتن با یکدیگر به نبرد می پرداختند.

در سال 1985 توسط یک ماهیگیر محلی کشف شد ، اما باستان شناس الپیدا هاتزیداکی و همکارانش تا هفت سال بعد چیزی کشف نکرد.

طبق اطلاع از سوی نشنال جئوگرافیک ، کشتی از دوره (قرن چهارم تا پنجم قبل از میلاد) از هر کشتی تجاری بزرگتر بوده ، و ابعاد آن ، 39-82 فوت ، به طور معمول تصور می شود که در زمان تسلط روم محقق شده باشد.

محموله قابل توجه باستان شناسی آن از 4000 آمفوره سفالی – یا کوزه های شراب سفالی با دو دستگیره – پس از این همه سال دست نخورده باقی مانده است و بازدید کنندگان غواص می توانند به معنای واقعی کلمه چگونگی انباشته شدن آنها را در قایق ببینند.

باستان شناسان در گفتگو با Nat Geo گفتند که فقط برخی از الوارهای سوخته از بدنه باقی مانده اند ، هرچند شکل کشتی ، تقریباً شبیه فسیل ، بر اساس ویژگی های طبیعی رشد یافته بر روی اسکلت آن به وضوح قابل مشاهده است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *