نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

15 اردیبهشت 1403 12:33 ق.ظ

محاسبات شنیداری : یک زمینه تحقیقاتی جدید در حال شکل گیری است.

Earable computing: A new research area in the making

15 دسامبر 2020توسط آلی آرپ ، دانشگاه ایلینوی در Urbana-Champaign

گروه تحقیقات سیستم و شبکه های CSL (SyNRG) در حال تعریف زیرمجموعه جدیدی از فناوری تلفن همراه است که آنها آن را “محاسبات شنیداری” می نامند. این تیم معتقد است که گوشی تلفن مهمترین نقطه عطف بعدی در دستگاه های پوشیدنی خواهد بود و سخت افزار ، نرم افزار و برنامه های جدید همگی در این سیستم عامل اجرا می شوند.

رومیت روی چودهوری ، استاد مهندسی برق و کامپیوتر (ECE) گفت: “جهش از گوشی های امروزی به گوشی شنیداری  “می تواند تحولی را که ما از تلفن های اصلی به تلفن های هوشمند دیده ایم تقلید کند.” “تلفن های هوشمند امروز دیگر به سختی وسیله ای برای ارتباط هستند ، دقیقاً مانند این که برای مقایسه با گوشی های فردا به سختی می توانند لوازم جانبی تلفن های هوشمند باشند.”

در عوض ، این گروه معتقد است که گوشی های فردا به طور مداوم رفتار انسان را درک می کنند ، واقعیت افزوده صوتی را اجرا می کنند ، اطلاعات به موقع را ارایه می کنند ، حرکت و سلامت کاربر را ردیابی می کنند و امنیت بی نظیری را از جمله بسیاری از قابلیت های دیگر ارائه می دهند.

سوال های تحقیقاتی که زمینه محاسبات قابل شنیدن است از طیف وسیعی از زمینه ها شامل سنجش ، پردازش سیگنال ، سیستم های جاسازی شده ، ارتباطات و یادگیری ماشینی به دست می آیند. تیم SyNRG پیشگام توسعه الگوریتم های جدید است و در عین حال آزمایشاتی را روی سیستم عامل های گوشی واقعی با کاربران زنده انجام می دهد.

دکترای علوم کامپیوتر دانشجو ژیجیان یانگ و سایر اعضای گروه SyNRG ، از جمله دانشجویان همکارش یو-لین وی و لیز لی ، پیشگام این موضوع هستند. آنها یک سری مقالات را در این زمینه منتشر کرده اند ، که شروع  آن بایک مقاله در مورد حذف نویز بود که در ACM SIGCOMM 2018 منتشر شد. اخیراً ، این گروه سه مقاله در سه جنبه مختلف از تحقیقات گوش شنوایی: سنجش حرکات صورت ، واقعیت افزوده صوتی و محلی سازی صدا برای گوشی ها داشته است که در بیست و ششمین کنفرانس بین المللی سالانه محاسبات و شبکه های موبایل (ACM) منتشر شده است.

ژیجیان می گوید: “اگر می خواهید فروشگاهی در بازار پیدا كنید ، گوشی می تواند موقعیت نسبی فروشگاه را تخمین بزند و صدایی 3 بعدی را پخش كند كه به راحتی می گوید” مرا دنبال كن. ” به نظر می رسد صدا در گوش شما از جهتی است که باید قدم بردارید ، گویی که یک اسکورت صوتی است. “

مقاله دوم ، EarSense: Earphones as a Teens Activity Sensor ، به بررسی چگونگی عمل گوشی ها  که می تواند فعالیت های صورت و دهان مانند حرکات دندان و ضربه را احساس کند ، و امکان برقراری ارتباط آزادانه با تلفن های هوشمند را فراهم می کند. علاوه بر این ، بیماری های مختلفی در اثردندان قروچه آشکار می شود و فناوری پیشنهادی امکان شناسایی آنها را با استفاده از گوشی در طول روز فراهم می کند. این تیم در حال بررسی تجزیه و تحلیل حرکات عضلات صورت و احساسات با حسگرهای گوشی است.

مقاله سوم ، محلی سازی صدا با استفاده از بازتاب های نزدیک ، استفاده از الگوریتم ها برای تشخیص جهت صدا را بررسی می کند. این بدان معناست که اگر آلیس و باب در حال مکالمه هستند ، هدفون های باب می توانند به جهتی برسند که صدای آلیس از آنجا می آید.

وی گفت: “ما 10 سال در زمینه سنجش و محاسبه تلفن همراه کار کرده ایم.” “ما تجربه زیادی در تعریف این چشم انداز نوظهور محاسبات شنیدنی داریم.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *