نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 1:58 ب.ظ

خلاقیت اساس تغییر در فرهنگ آموزش کشور است

 

شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹

ستاری در آیین افتتاح مرکز نوآوری مبین دانشگاه اراک، گفت: تغییر در فرهنگ آموزش کشور ضروری است. تغییری که در سایه نوآوری و خلاقیت بروز می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از معاونت علمی و فناوری رییس جمهور، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در آیین افتتاحیه مرکز نوآوری مبین دانشگاه اراک با اشاره به اینکه، تغییر در فرهنگ آموزشی کشور یک ضرورت است، بیان کرد: این تغییر و تحول از پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و نوآوری آغاز می‌شود. دانشگاه‌ مبدا همه چیز است؛ فناوری، فرهنگ، اقتصاد، تغییرات جامعه و غیره. دانشگاه‌ها باید با جامعه در تعامل باشند.

ستاری افزود: یکی از بخش‌هایی که دولت بر روی آن سرمایه‌گذاری زیادی می‌کند، بخش آموزش است. یعنی بخش اعظمی از بودجه کشور به سه بخش آموزش، بهداشت و رفاه تعلق می‌گیرد؛ اما چرا در جامعه نتیجه این سرمایه‌گذاری‌ها را نمی بینیم؟

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: باید عدد قابل توجه و خوبی از درآمد دانشگاه‌ها از محل فروش فناوری تامین شود این دانشگاه می‌تواند مدعی ارتباط و تعامل با جامعه باشد. دانشگاه‌های کشور باید در تعامل با دفاتر ارتباط با صنعت، فروش شرکت‌های دانش‌بنیان و غیره درآمد کسب کنند.

رییس بنیاد ملی نخبگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که باید به جایگاه دانشگاه و وظیفه این نهاد آموزشی توجه کنیم، تاکید کرد: ما برای حل مشکلات مردم درس می‌خوانیم. یکی از حلقه های این زنجیره آموزشی هم دانشگاه ها هستند.

ستاری ادامه داد: کشورهای موفق در حوزه آموزش هزینه می‌کنند و پس از گذشت ۱۰ تا ۱۵ سال نتیجه این هزینه‌ها را در اقتصادشان می‌بینند اما در ایران با وجود اینکه دولت در بخش آموزش هزینه زیادی می‌کند، نتیجه خوب و قابل توجهی ندیده‌ایم. پس اگر این نتیجه‌ها نمودی ندارد حتما جایی از کار مشکل دارد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه بیان کرد: ما نیاز داریم در حوزه آموزشی کشور یک تغییر فرهنگ ایجاد کنیم. این تغییر نگاه و فرهنگ است که منجر به کارآمدی نیروی دانشی در کشور می شود.

رییس بنیاد ملی نخبگان معتقد است که دانشگاهی موفق و تاثیرگذار است که درآمدش را از محل فروش فناوری و ارتباط با صنعت تامین کند. اما دانشگاهی که منتظر پول دولتی است نوآور و مبتکر نخواهد بود.

http://dolat.ir

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *