نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 8:53 ب.ظ

فناوری موتوری است که خیال را به واقعیت تبدیل می کند.

Strange Bedfellows? What Tech PR and Sci-Fi Have in Common

کورتیس اسپارر 23 نوامبر 2020

اگر شما هم مانند من علاقه مند به داستان های علمی هستید ، از وقایع بزرگ آینده مانند اکران تئاتر فیلم Dune که قرار است اکتبر سال آینده برگزار شود ، کاملاً آگاه هستید. من از دیدن این نسخه جدید ، که گفته می شود محتوای این کتاب کلاسیک را به طور موثرتری منعکس می کند ، هیجان زده ام. و امیدوارم که خاطرات بد نسخه 1984 Campy David Lynch را از ذهنم پاک کند. من می دانم که بسیاری دیگر افراد در بخش فناوری به اندازه من از این نسخه جدید هیجان زده هستند. به ندرت  عنوان یک فیلم بیش از یک سال قبل از انتشار ، تیتر صفحه اول یک نشریه بزرگ فناوری است.

من معتقدم یک تقاطع واقعی و معنادار بین روابط عمومی فناوری ، متخصصان فناوری و داستان های علمی وجود دارد. Dune تنها مورد نیست. از Star Trek گرفته تا جنگ ستارگان و نمایش هایی مانند Battlestar Galactica ، به نظر می رسد همه آنها را با علاقه تماشا می کنیم. چه کسی از ما در سالن های یک شرکت فناوری راه نرفته است بدون اینکه حداقل چند اطاق تزئین شده با چهره های علمی تخیلی و یادگاری ها آنها را نبیند؟ وقتی این مطالب را می بینم ، خاطرات خارق العاده ای که در کتاب ها ، فیلم ها ، نمایش های تلویزیونی و حتی کمیک ها و تعامل علمی-تخیلی و اقتصاد فناوری پیدا می کنیم به یادم می آید.

فناوری موتوری است که خیال را به واقعیت تبدیل می کند. به عنوان مثال ، آیا صفحه لمسی با تکنولوژی بالا را که تام کروز در گزارش اقلیت استفاده کرده است ، به یاد دارید؟ وقتی آن فیلم اکران شد ، این فناوری بسیار دور از ذهن به نظر می رسید که بتوان از حرکات برای کنترل صفحه کامپیوتر استفاده کرد – با این حال امروزه ، دستکاری ماشین ها با حرکات از راه دور یک امر روزمره است.  درباره موضوعات علمی تخیلی از Nautilus ژول ورن گرفته تا ارتباطی که توسط خدمه Starship Enterprise استفاده می شود ، همیشه چیزهای خارق العاده ای را که روزی ساخته می شوند به عنوان بخشی از آینده واقعی ما تصور شده است. منظور من این است که اپل واچ همان رادیوی مچ دیک تریسی است.

در حالی که این ممکن است یک جذبه به نظر برسد – و افرادی که با  دیدگاههای علمی تخیلی همراه نیستند ممکن است به آن مبتلا نشوند . Grok  اصطلاحی است که معمولاً در فناوری استفاده می شود و این به معنای درک بصری چیزی ، مانند کد نرم افزار است. این اصطلاح برای اولین بار توسط نویسنده علمی تخیلی رابرت ا. هاین لاین در رمان غریبه در یک سرزمین عجیب در سال 1961 مطرح شد و به بخشی از زبان مشترک در میان تکنسین ها تبدیل شده است. و در حالی که من گاهی اوقات نیاز به توضیح grok برای تازه کارهای روابط عمومی دارم ، آنها به سرعت آن را دریافت می کنند و ما همه با هم گروک می کنیم.

به همین ترتیب ، بسیاری از افراد در شرکت من آموخته اند که  این اصطلاح کوتاه برای افراد بد است. عوامل اصلی به عنوان عوامل شرور در Star Trek متولد شدند ، بیش از یک بار تکرار زنده ماندند و به عنوان “ارگانیسم های سایبرنتیک مرتبط با یک کلونی توصیف شده است که از بین آنها سایر فن آوری ها و دانش سایر بیگانگان را انتخاب می کند . در دنیای واقعی ، بورگ معمولاً به عنوان یک رقیب بزرگ و تهدیدآمیز که می خواهد رقبای خود را شکست دهد ، شکل می گیرد – و همه ما می دانیم که این شکل چگونه است.

تبلیغات

اثبات بیشتر اینکه  امور فن آوری و علمی تخیلی در هم تنیده شده اند  را نیز می توان در طی تعاملات شخصی ، حتی در بعیدترین لحظات نیز دریافت. یک بار ، در طی یک جلسه کاری جدید ، با یک مدیر عامل فناوری راک استار آشنا شدم که هم کاریزماتیک و هم مرعوب کننده بود و ما به نوعی گفتگو در مورد کتابها و نویسندگان علمی تخیلی مورد علاقه خود را شروع کردیم. هنگامی که ما نقاط مشترکی را درباره جنگ ستارگان ، پیشتازان فضا و نابودگر ایجاد کردیم ، این گپ غیر رسمی بهترین یخ شکن بود و منجر به یک جلسه فوق العاده مثبت شد. بخشی از فن آوری و داشتن  دیدگاه علمی تخیلی (یا توانایی دیدن) چشم انداز روشن آینده است. برای بسیاری از ما ، این اتصال علمی-تخیلی یک زبان مشترک ایجاد می کند و به ما اجازه می دهد در کنار هم بمانیم و کار را با روشنی و شفافیت اجرا کنیم.

افرادی که اجازه می دهند  از برخی جزئیات عدول کنند ، گاهی اوقات وقتی مسائل را اشتباه پیش می برند ، رسانه ها و فرهنگ عامه را به طرف خود می کشانند.

موضوعات علمی تخیلی حتی برای افراد روابط عمومی  بصورت روزانه قابل استفاده است. به عنوان مثال ، ما اشتیاق خود را برای  فیلم علمی-تخیلی استفاده کرده ایم تا بتوانیم پوشش رسانه ای مشتریان خود را بدست آوریم. چند سال قبل ، در فصول اولیه آن ، نمایش Westworld یک وسواس در دره سیلیکون بود. آژانس من با استفاده از نمایش آن  به عنوان یک دستاویز ، یک استراتژی فعال ارتباطات رسانه ای را برای یک مشتری هوش مصنوعی (AI) ایجاد کرد. ما برخی از جذاب ترین فن آوری های آینده را در شرکت نشان می دهیم و نشان می دهیم که چگونه کار مشتری ما برای توسعه راه حل های مشابه ترسیم شده است. در نتیجه ، این شرکت به دلیل اتصال موفقیت آمیز آنها به جدیدترین موارد علمی تخیلی و قرار دادن فناوری آنها درموضوعات های سرگرم کننده ، مقدار قابل توجهی از افکار مدیریتی مشتری را ایجاد کرد.

من نمی دانم که ازدواج علم و فناوری و ادغام آن با روابط عمومی فناوری پایانی دارد یا نه.  در فیلم علمی تخیلی ، البته ، همه چیز در مورد رویا پردازی و داستان سرایی است ، اما به ما بسیاری از نقاط ارتباط شخصی را نیز می دهد. سرانجام امور علمی تخیلی ما را از تعجب و تصور آزاد می کند – کیفیت مهمی در صنعتی که روزهای خود را صرف واقعیت پردازی می کند – و این برای من عالی است.

https://www.entrepreneur.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *