نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 2:37 ق.ظ

سنگاپور بدنبال استعدادهای برتر در جهت دستیابی به اهداف فناوری

سه شنبه ، 17 نوامبر 2020

نخست وزیر سنگاپور ، لی هسیون لونگ ، از كشورش که یک جزیره بیشتر نیست خواسته است كه از استعدادهای خارجی استقبال كند تا به هدف خود برای تبدیل شدن به یك مركز فناوری جهانی تبدیل شود ، در حالی كه تنش هایی را كه ممكن است در مورد مردم محلی ایجاد كند ، اما او این امر را تأیید می كند.

آقای لی در یک سخنرانی گردهمایی سالانه در مجمع فناوری سنگاپور ، برای متخصصانی از دره سیلیکون ، گفت: این کشور کوچک 5.7 میلیون نفری باید فناوری راکه در خنثی سازی Covid-19 در سال جاری موثر بود ، در قلب پیشرفت آینده خود قرار دهد.

سنگاپور یک کشور شهر است با منابع طبیعی اندک اما فضای باز تجاری ، سنگاپور در تلاش است تا خود را به عنوان یک حمایت کننده مرکز تولید فناوری منطقه ای تبدیل کند. در این راستا سنگاپور سعی کرده است از این مزایا برای استقبال از سرمایه گذاری خارجی و استعدادهای جهانی استفاده کند.

آقای لی دوباره از برنامه “Tech.Pass” تبلیغ کرده که هدف آن جذب استعدادهای برتر به سنگاپور است. این برنامه به 500 فرد با صلاحیت بالا – “عاملان ونخبگان دنیای فناوری” – اجازه می دهد نوع جدیدی از ویزا را برای شروع فعالیت در بیش از یک شرکت تأمین کرده و به یک سرمایه گذار ، مشاور یا مربی برای استارت آپ های محلی تبدیل شوند.

غول های فناوری ایالات متحده مانند گوگل ، فیس بوک ، توییتر ، مایکروسافت و Salesforce.com از قبل سنگاپور را به عنوان سکوی پرش به بقیه جنوب شرقی آسیا ، یکی از سریعترین رشد اینترنت در جهان می دانند. شرکتهای فناوری چینی مانند Tencent Holdings و Bytedance نیز پس از شکست در آمریکا و هند در حال افزایش حضور خود در سنگاپور هستند.

آقای لی گفت جذب استعداد ها برای آینده سنگاپور بسیار مهم است ، اما احتمال اصطکاک بین خارجی ها و افراد محلی را تشخیص داده ایم. وی استدلال کرد که هجوم تخصص ، توانایی های کلی در کشور را ایجاد می کند و در دراز مدت از مزایای آن برخوردار است.

دولت آقای لی شرط می بندد صنعت فناوری که می تواند به تقویت اقتصاد کمک کند ، اقتصادی که در سه ماهه سوم سال گذشته 7 درصد منقبض شده است زیرا بیکاری به بالاترین سطح از سال 2004 رسیده است. دولت وعده داده است 100 میلیارد دلار استرالیا برای بسته کمک به کسب و کارها ارایه کند.

سنگاپور سیاست های دوستانه تجارت و سرمایه گذاری سنگین در بخش فناوری را ترکیب کرده است. این کشور هزینه های تحقیق و توسعه را در 1 درصد از تولید ناخالص داخلی نگه داشته و بودجه ای 19 میلیارد دلاری برای فعالیت های تحقیقاتی ، نوآوری و شرکتی برای یک دوره پنج ساله تا سال 2020 اختصاص داده است که نسبت به دوره 5 ساله قبلی 18 درصد رشد داشته است.

بلومبرگ

https://www.businesstimes.com.sg

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *