نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 1:44 ق.ظ

آمازون داروخانه آنلاین را باز و صنعت دیگری را متزلزل می کند

17 نوامبر 2020توسط جوزف پیسانی و تام مورفی

در این عکس پرونده 1 اکتبر سال 2020 ، یک آرم آمازون بر روی یک وانت تحویل آمازون ، در بوستون ظاهر می شود. آمازون سه شنبه ، 17 نوامبر یک داروخانه آنلاین افتتاح کرد و به خریداران این فرصت را داد تا داروهای خود را بخرند  و به مشتریان امکان می دهد مجدداً دارو یا نسخه را تجویز و در طی دو روز آنها را به درب ورودی تحویل دهند.

تأثیر احتمالی ورود آمازون به فضای دارویی بلافاصله در آن بخش موج می زند. سهام CVS Health Corp. ، Walgreens و Rite Aid سه شنبه سقوط کرد.این شرکتها زنجیره های بزرگ متصل به داروخانه هایشان برای گردش مداوم از سوی خریداران هستند که ممکن است در هنگام خروج از صفحه آنها یک میان وعده یا شامپو یا مواد غذایی نیزجایزه بگیرند. همه آنها خدمات آنلاین را بالا برده و توانایی های خود را در ارائه  خدمات مربوط به نسخه و کالاهای دیگر تبلیغ می کنند زیرا بیماری همه گیر COVID-19 باعث شده است که مصرف کنندگان بیشتری در خانه بمانند. اما آمازون دات کام بر این موارد مسلط است و فروشگاه آنلاین آن بی نهایت بزرگتر است و میلیون ها خریدار وفادار که از قبل کتاب ، تلویزیون و هر چیز دیگری خریداری کرده اند را در سیستم خود دارد.

تحلیلگران Citi Research در یادداشتی گفتند: “این اخبار نشان دهنده اخلال در سیستم و تهدید رقابتی است که به احتمال زیاد اسکریپت ها را از کانال خرده فروشی دور خواهد کرد.”

آمازون سابقه اختلال در این موارد را دارد. در سال 1995 به عنوان یک فروشگاه کتاب آنلاین راه اندازی شد و سایر کتابفروشان را به فروش آنلاین سوق داد. اما کسانی که نمی توانستند ادامه دهند ، مانند کتابفروشی های زنجیره ای Borders که در سال 2011 ناپدید شد ، از کار خارج شدند.

خرید Whole Foods از سه سال پیش باعث بروز مشکل برای سوپرمارکت ها شد ، اما بسیاری از آنها توانسته اند در برابر آمازون کارشان را ادامه و تحویل  درب خانه و مواد غذایی حاشیه ای را ارائه دهند.

آمازون همچنین تهدیدی برای شرکت های حمل و نقل شده است ، بیش از نیمی از بسته های خود را خود تحویل می دهد. دیدن ون های مهر و موم شده با آرم آمازون به اندازه کامیون UPS یک منظره عادی شده اند.

این شرکت گفت داروخانه آنلاین آن داروهای تجویز شده رایج در ایالات متحده را ارائه می دهد ، از جمله کرم ها ، قرص ها و همچنین داروهایی که باید در یخچال بمانند ، مانند انسولین. خریداران باید پروفایل خود را در وب سایت آمازون ایجاد کنند و از پزشکان خود بخواهند نسخه های پزشکی را به آنجا بفرستند. این داروها مانند برخی از مواد افیونی ، داروهایی را که خطر سوء استفاده در آنها زیاد است حمل نمی کنند.

مدتی است که آمازون چشم به صنعت بهداشت و درمان دارد. دو سال پیش ، 750 میلیون دلار برای خرید داروخانه آنلاین PillPack هزینه شد ، كه داروها را در بسته  به زمان و روز مورد نیاز تحویل می دهد. آمازون گفت که PillPack ادامه خواهد داشت ، و تمرکز آن بر حمل دارو برای افراد مبتلا به بیماری های مزمن است.

CVS و Walgreens ، که هزاران داروخانه در سراسر کشور را برای نزدیک شدن به مشتری گشوده اند ، سعی کرده اند با ارائه تحویل های همان روز در بسیاری از بازارها ، با افزایش خرید آنلاین سازگار شوند.

Walgreens همچنین برای خدمات تحویل که یک یا دو روز به طول می انجامد با FedEx همکاری دارد. مدیر عامل Walgreens ، استفانو پسینا در ماه ژوئیه به تحلیلگران گفت كه این شركت “تقاضای بی سابقه ای” را هم برای تحویل در خانه و هم برای خدمات آنلاین به دلیل بروز COVID-19 در اوایل سال جاری دیده است.

سهام هر دو شرکت در معاملات اواخر صبح به ترتیب 7 درصد و بیش از 8 درصد کاهش یافت در حالی که شاخص های گسترده تر افت کردند. سهام شرکت Rite Aid بیش از 14٪ سقوط کرد. افت سهام آمازون کمتر از 1٪ است.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *