نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 10:29 ق.ظ

تقدیر از المپیادی های دانشگاه صنعتی امیر کبیر

 | تاریخ ارسال: ۱۴۰۱/۱۲/۶ | 

در مراسمی با حضور مسئولان دانشگاه و رئیس بنیاد ملی نخبگان استان تهران از دانشجویان المپیادی دانشگاه  صنعتی امیرکبیر تقدیر به عمل آمد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر ایمان شریفی رئیس اداره استعدادهای درخشان و المپیادها دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم گردهمایی و تقدیر از دانشجویان المپیادی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت:  از ۷۳ نفر رتبه‌های یک تا ۱۰ از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ تقدیر شد.
وی گفت: در سال ۱۴۰۱، در دانشکده مکانیک ۷ نفر، دانشکده عمران ۵ نفر ، مهندسی شیمی ۴ نفر، در مواد و متالوژی ۴ نفر،  در ریاضی ۳، در برق ۳ نفر، در سلول بنیادی و مهندسی بافت ۳ نفر، در کامپیوتر ۲ نفر، در مهندس هسته‌ای و فیزیک ۲ نفر جذب دانشگاه صنعتی امیرکبیر شده‌اند.
وی با بیان اینکه تمرکز ما روی حفظ جذب نخبگان در داخل دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گفت: باید تلاش کنیم این جمعیت تا جای ممکن افزایش یابد و در وهله بعد فضا را طوری آماده کنیم که این سازندگی برای کشور مفید واقع شود.
به گفته دکتر شریفی، همچنین بنا داریم دفتر بهره‌وری نخبگان در دانشگاه را که مستقیما با معاونت علمی در ارتباط است احیا کنیم؛ از این طریق به دانشجویان  و اساتید بدون واسطه خدمات ارائه می‌شود.
وی با اشاره به این خدمات گفت: انتخاب واحد، خوابگاه، وام، استخر، اینترنت پرسرعت و… از جمله خدماتی هستند که به طور ویژه به نخبگان یا به صورت تخفیف‌دار یا رایگان اختصاص می‌یابد. همچنین امکان دارد این امکانات به صورت اولویتی باشد.

 رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خبر داد؛
آمادگی دانشگاه برای حمایت از تحقیقات با قابلیت تبدیل شدن به محصول

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ما آمادگی داریم در راستای حمایت از افراد مستعد، از تحقیقاتی که قابلیت تبدیل به محصول را دارند حمایت کنیم.
دکتر سید حسن قدسی‌پور رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم گردهمایی و تقدیر از دانشجویان المپیادی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ممکن است برای نخبگان امکانات خوبی فراهم شود اما اینها عوامل جذب نخبه به شمار نمی‌رود؛ باید برای نخبگان اشتغال ایجاد کنیم .
وی با بیان اینکه فردی که احساس مسئولیت نسبت به نیازهای کشور و مردم داشته باشد نخبه است، گفت: این افراد حتی حاضرند از جیب خودشان هزینه کنند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: در این دانشگاه تدابیر ویژه‌ای اندیشیده‌ایم که نخبگان ما این احساس را داشته باشند و به کارشان با جدیت ادامه بدهند.
دکتر قدسی پور با اشاره به قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان در سال ۱۳۸۹ گفت: دانشگاه آمادگی دارد به طور ویژه از افرادی که بتوانند یک نمونه تحقیقاتی استاندارد تولید کنند و سپس به صورت انبوه وارد بازار کند مورد حمایت قرار دهد.
وی افزود: ساختاری در دانشگاه در این راستا دیده شده که درصد ریزش محصول را کاهش می‌دهد.
وی تاکید کرد: البته قصد داریم بعد از تولید پایلوت هم حمایت‌های محدودی داشته باشیم.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: باید بتوانیم استعدادها و نیروهای جوان را طوری حمایت کنیم که سریع قله‌های توسعه و پیشرفت را تصرف کنند.
وی عنوان کرد: برنامه‌ریزی راهبردی  «هوشمندسازی» است؛ هوشمندسازی در آموزش، پژوهش و فناوری‌های دانشگاه را مورد هدف قرار داده‌ایم.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گفت: باید به دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و والدین آنها افتخار کرد.
 دکتر مهدی رفیع زاده در این  مراسم  گفت: در ابتدا باید به والدین المپیادی‌ها تبریک بگوییم که یک کشور به شما افتخار می‌کند. همچنین در ادامه به دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه باید افتخار کرد.
وی با اشاره به ضرب المثل «اگر قصد یک ساله دارید گندم بکارید اگر قصد ۱۰ ساله دارید درخت بکارید اگر قصد صد ساله دارید انسان تربیت کنید» گفت: به نظر می‌رسد پلی‌تکنیک قصد صد ساله دارد و در راستای تربیت افراد گام برداشته است.
 

برای تشکیل هسته های نخبگانی؛
پلی‌تکنیکی ها می توانند در ۲ طرح بنیاد نخبگان حضور یابند

رئیس بنیاد نخبگان استان تهران گفت: المپیادی‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر می‌توانند در دو طرح بنیاد نخبگان تحت عنوان «شهید احمدی روشن» و «شهید وزوایی» برای تشکیل هسته‌های نخبگانی و پیگیری یک ایده فناورانه حضور یابند.
دکتر نادران رئیس بنیاد نخبگان استان تهران در مراسم گردهمایی و تقدیر از دانشجویان المپیادی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: سال ۱۳۷۹ از پلی‌تکنیک کسی نبود که در المپیاد شرکت کند اما وقتی می‌بینم که  امروز این تعداد در المپیاد شرکت می‌کنند باعث افتخار است.
وی گفت: المپیادها رقابتی هستند افراد در آن  دانسته‌های خود را درطول دوران تحصیلی محک می‌زنند؛  اگر فردی در این رقابت برگزیده شود فرصت‌های زیادی در آینده خواهد داشت. اکنون دانشجویان این مسئله را جدی می‌گیرند.
وی با تاکید بر تمرکز  روی افرادی که در المپیادها شرکت می‌کنند، افزود: مسئولان به صورت جدی در این دانشگاه چنین موضوعاتی را دنبال می‌کنند و ما هم باید روی این قضیه به صورت جدی تمرکز کنیم.
دکتر نادران با تاکید بر اینکه بنیاد نخبگان برنامه‌های متعددی در راستای حمایت از افراد مستعد دارد، گفت: باید به طریقی زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای برتر فراهم شود از این رو در بنیاد ملی نخبگان دو طرح شهید وزوایی و احمدی روشن برای تشکیل هسته‌های نخبگانی اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه اکنون هشتیمن دوره طرح احمدی روشن در حال آماده‌سازی است، گفت: افراد می‌تواند طی بازه ۹ ماهه طرح‌های خود را پرورش دهند در عین حال مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار بگیرند.
وی افزود: این طرح‌ها در راستای حل مسائل کشور اجرایی می‌شود تا یک ایده در نهایت در قالب یک شرکت دانش بنیان به محصول تبدیل شود. 
وی افزود: انتظار ما این است که بیش از گذشته در بنیاد از حضور پلی‌تکنیکی‌ها بهره‌مند شویم. 
وی درخصوص تسهیلات بنیاد نخبگان گفت: یک سری تسهیلات همچون خرید تجهیزات، کتاب، فرصت مطالعاتی و… برای نخبگان در نظر گرفته شده است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *