نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 11:40 ق.ظ

مصاحبه با آقاي هادی سرمدی درباره موضوعات نوین مهندسی صنایع

۱-لطفا خودتان را معرفی بفرمایید .

هادی سرمدی، دانشجوی دوره دکتری تخصصی مهندسی صنایع گرایش صنایع، دانشگاه تهران، عضو هیأت مدیره شرکت سیمان تهران، سابقه کار 10 سال، زمینه های فعالیت شامل برنامه‌­ریزی، مدیریت و کنترل پروژه، توسعه صادرات، برنامه­‌ریزی استراتژیک سازمان

۲-به نظر شما در کدامیک از حوزه های زیر می توان در صنعت و تولید و خدمات بطور عام ارزش بیشتری ایجاد نمود.

بهره‌­گیری از نوآوری­های دیجیتالی در کسب و کارهای امروزی امری گریزناپذیر است. از این ابزار می­توان در بهبود بازدهی دارایی­های نامحسوس (برندینگ)، مدیریت و کنترل پروژه‌­ها، مدیریت کیفیت، توسعه بازاریابی و صادرات و سایر عملیات اجرایی بهره برد. شیوع ویروس کرونا الزام بهره‌­گیری از این ابزار در کسب و کارها را به رخ جهانیان کشید.

۳-اگر یک شعار ملی برای پرداختن به موضوعاتی مشابه موارد فوق بخواهیم طرح کنیم چیست ؟

توسعه محصولات فنآورانه و دانش بنیان با هدف ایجاد بالاترین ارزش افزوده

۴-درباره  ارتباط سیستمی دانشگاه و صنعت چه نظری دارید؟

عمده دلیل اصلی مشکلات موجود در فضای تولید کشور عدم ارتباط مؤثر میان دانشگاه و صنعت می باشد. البته باید عنوان شود که در این عدم ارتباط هر دو طرف به یک اندازه کوتاهی نموده اند. دانشگاه و دانشجویان و اساتید با توجه به اینکه برای حضور در نشریات روز دنیا لازم است با مرزهای دانش حرکت نمایند، اساساً خروجی هایی تولید می کنند که قابل درک برای بخش صنعت نبوده و کاربردی ندارد و صنعت با توجه به انحصاراتی که وجود دارد با تکنولوژی های روز میانه چندان خوبی ندارد. البته استثنائاتی نیز در این زمینه وجود دارد بطور مثال سیستم ها و شبکه های توزیع در محصولات روزانه (لبنیات) و یا مکان‌یابی فروشگاههای بزرگ از این دسته اند. در این صنایع خوشبختانه ارتباط بین صنعت و دانشگاه باعث شکوفایی آنها شده است.

۵-درباره ارتباط هنر بصورت عام و صنعت و فناوری چه نظری دارید؟

از آنجائی‌که هنر نیز در دنیای امروز خود یک صنعت مهم محسوب می شود، ارتباط نزدیک فناوری های روز و هنر بویژه در دنیای سینما و یا موسیقی، صنعت و فنآوری تأثیرات مؤثر فراوانی بر هنر داشته اند.

۶- در ارتباط با توسعه پایدار نظرتان را بفرمایید.

توسعه پایدار الزامات بسیار زیادی دارد. یک نمونه بارز آن بحث محیط زیست و بهداشت و ایمنی می باشد. در توسعه پایدار در دنیای امروز نیاز است تولیدکنندگان به جای تولید محصول به تولید ارزش های مشترک بپردازند. در واقع در این نوع تولید علاوه بر اعمال خواسته های مشتری در محصولات، نیازهای محیط زیستی و منافع عمومی نیز در تولید محصولات لحاظ می شود. قطعاً در سالهای آتی با توجه به افزایش جمعیت جهان و محدودیت بسیار شدید منابع، توسعه پایدار از الزامات اصلی ماندگاری در دنیا خواهد بود.

۷- در باره شرایط حاکم بر تولید و صنعت و کسب و کار ها بنظر شما مهمترین اقدام فعلی در حوزه های کسب و کار و مهمترین موضوع در آینده جیست ؟

تأثیر فناوری های دیجیتالی بر هیچ کسب و کاری در دنیای امروز قابل چشم پوشی و اغماض نیست. لذا در حال حاضر و در آینده بطور شدیدتر از امروز به فناوری های مبتنی بر دیجیتال احساس نیاز می شود و باید در طراحی کسب و کارهای جهت ماندگاری در رقابت با دیگران این موضوع مهم لحاظ گردد. امروز سرعت در بازاریابی و شناساندن محصول مهمتر از تولید آن محصول می باشد لذا مدلهای کسب و کار با گذشته کاملاً متفاوت شده و روش های نوین مدیریت را می طلبد که لازمه این روش های نوین بهره‌مندی از قابلیتها و ابزارهای دنیای دیجیتال می باشد.

۸- در پایان هر مطلبی را که مایلید، بیان کنید.

آرزوی سلامتی برای گردانندگان سایت کل نگار و موفقیت

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *