نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 10:26 ب.ظ

رتبه ۲۱ ایران در سازمان جهانی استاندارد ثابت ماند

http://media.dolat.ir/uploads/org/160233984077205300.jpg

شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از استاندارد، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در نخستین روز از هفته استاندارد در نشست خبری که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی ناشی از شرایط کرونایی به صورت وبینار برگزار شد، با اشاره به شعار حفاظت از زمین با استانداردها گفت: بدون تردید، استفاده از استانداردها به‌عنوان نقشه راه اجرای قوانین برای حفظ زمین در سراسر جهان بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

نیره پیروزبخت، با اشاره به پاندمی ویروس کرونا گفت: امسال با توجه به شرایط موجود حاکم بر جامعه و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی این آیین به صورت محدود برگزار می شود.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد: آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد، مراسم تجلیل از واحد‌های نمونه استاندارد با حضور معاون اول رئیس جمهور و  سایر مقامات کشوری به صورت محدود در نهاد ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: از ابتدای دولت «تدبیر و امید» تاکنون رتبه جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی استاندارد (ایزو) با ارتقا ۱۰ پله‌ای از سی و یکم جهان به بیست و یکم ارتقا یافته و با وجود تحریم‌ها و سایر محدودیت‌ها در دو سال اخیر ثابت مانده است.

وی افزود: از سال ۹۲ تاکنون ۳۴ استاندارد بین‌المللی در سطح جهان به رهبری ایران تدوین شده، این در حالی است که مجموع استانداردهای بین‌المللی تدوین شده به رهبری ایران از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال ۹۲ فقط ۱۸ مورد بوده است.

وی از امضای تفاهم‌نامه‌های متعدد همکاری بین سازمان با کشورهای منطقه و همسایگان خبر داد که اکنون تعداد آنها به ۶۶ مورد رسیده است و گفت: اجرایی شدن این تفاهم‌نامه‌ها که کمک به تسهیل صادرات به این کشورهاست تا سال ۹۲ محدود به ۳۱ کشور بود.

پیروزبخت خاطرنشان‌کرد: در سطح ملی نیز تا سال ۹۲ تعداد ۲۵ هزار و ۸۰۰ مورد سند استاندارد ملی از سوی این سازمان تدوین شد، اما اکنون به ۳۴ هزار و ۳۰۰ مورد افزایش یافته است.

وی ادامه‌داد: تعداد کالاها و فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری برای تولید داخل تا سال ۹۲ حدود ۳۲ هزار مورد بود، اما اکنون به ۴۰ هزار و ۴۰۰ مورد رسیده است.

پیروزبخت اظهار داشت: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد در هفت سال گذشته با روی کار آمدن دولت «تدبیر و امید» از ۲۰ هزار و ۱۵۰ مورد تا سال ۹۲ به ۳۵ هزار و ۵۳۶ مورد افزون شده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود:‌ تعداد کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری نیز از ۲۹۳ قلم کالا تا سال ۹۲ به یک‌هزار و ۸۶۴ قلم رسیده است.

وی از کسب دو رتبه ارزشمند از سوی این سازمان در ماه های گذشته خبر داد و گفت: سازمان ملی استاندارد در ارزیابی سازمان ملی بهره وری با ۵۹ درصد، رتبه دوم بهره وری را پس از وزارت جهاد کشاورزی کسب کرد، همچنین در ارزیابی پژوهشکده اتاق بازرگانی، اصناف و اتاق تعاون، حائز سه سازمان برتر از نظر رضایت عملکرد شد.

وی به انتخاب «مژده روشن طبری» از پژوهشگران این سازمان به عنوان رئیس کمیته کشورهای در حال توسعه ایزو و «محمدحسین شجاعی» به عنوان عضو هیات مدیره موسسه استاندارد و اندازه‌شناسی کشورهای اسلامی، به عنوان دو مورد دیگر از موفقیت های بین‌المللی این سازمان یاد کرد.

عناوین روزهای هفته استاندارد امسال به شرح زیر می باشد:

شنبه ۱۹ مهر – استاندارد و  جهش تولید

یکشنبه ۲۰ مهر – استاندارد و تجارت محصولات دانش بنیان و فناوریهای نوین

دوشنبه ۲۱ مهر – استاندارد و راهکارهای مقابله با اپیدمی کرونا

سه شنبه ۲۲ مهر – استاندارد و ارتقای کیفیت محصولات خانگی و روستایی

چهارشنبه ۲۳ مهر – ( ۱۴ اکتبر ) روز جهانی استاندارد با شعار « حفاظت از زمین با استانداردها »

پنج شنبه ۲۴ مهر – استاندارد حلال و ارزش های اخلاقی و فرهنگی

http://dolat.ir

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *