نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 9:53 ق.ظ

چگونه LEGO تضمین می‌کند که اسباب‌بازی‌هایش  را برای کودکان و امنیت سایبری استاندارد می کند .

حق چاپ یورونیوز -توسط Andrea Bolitho • 07/02/2023

گروه LEGO مستقر در Billund، در مرکز دانمارک، نه تنها ویژگی‌های فیزیکی بلوکهای معروف خود، بلکه مسائل امنیتی سایبری را با کاتالوگ رو به رشد اسباب‌بازی‌های متصل خود آزمایش می‌کند.

کریستین وتربرگ، رئیس جهانی ایمنی و انطباق محصولات در گروه LEGO گفت: “مأموریت ما الهام بخشیدن و توسعه سازندگان فردا است.” این مهم است که مطمئن شویم آن‌ها این تجربه‌های بازی امن را دریافت می‌کنند.»

تست های داخلی در آزمایشگاه ها برای اطمینان از ایمنی مکانیکی و فیزیکی عناصر لگو انجام می شود.

کریستین وتربرگ به Business Planet گفت: «از آنجایی که محصولات Duplo به کودکان زیر سه سال فروخته می شود، نباید قطعات کوچکی داشته باشند زیرا خطر خفگی را ایجاد می کنند.

بنابراین در واقع در خط مونتاژ، و [به محض] مونتاژ شکل، دستگاه وارد می شود و سر را با نیرویی بالاتر از الزامات خارجی قانونی می کشد.»

عروسک‌های بحث‌برانگیز که با صدا فعال می‌شوند برخی از خطرات اسباب‌بازی‌های متصل را نشان داده‌اند – اتصالات بلوتوث ناامن منجر به ضبط مکالمات کودکان شده و حتی ممکن است اسباب‌بازی‌ها هک شوند.

بنابراین لگو چگونه با این مسائل برخورد می کند؟

تیم تیلور-باودن، معمار ارشد فناوری در گروه LEGO توضیح داد: «در چند سال گذشته، ما اسباب‌بازی‌های متصل را توسعه داده‌ایم و ایجاد کرده‌ایم، بنابراین مجموعه‌ای از فرآیندهای ایمنی و انطباق را داریم.

LEGO تمرکز اولویت بر ایمنی برای کودکان و حفظ حریم خصوصی است، بنابراین به طور پیش فرض ما اقدامات زیادی داریم که محصولات خود را قبل از درک و بررسی قوانین ایمن می کند. به عنوان مثال، اسباب بازی های متصل ما در حال حاضر هیچ داده ای را از آنها جمع آوری نمی کنند.

در رابطه با محدوده سوپر ماریو، تیم تیلور-باودن فاش کرد که «ما این اسباب‌بازی را طوری طراحی کردیم که داده‌هایی را که پردازش می‌کند و نحوه پردازش آن داده‌ها را محدود کنیم، به‌عنوان مثال، تنها فایل‌هایی که مجاز به قرار دادن در LEGO Super Mario هستند. فایل‌هایی هستند که ما برای آن ایجاد کرده‌ایم و برای ایجاد عبارات ماریو، صدای او و جلوه‌های صوتی بازی و مواردی از این دست است.”

استانداردها چیست؟

به طور کلی، استانداردها توصیف های فنی از روشی هستند که چیزی باید ساخته یا کار کند.

به عنوان مثال، آنها پشت سطوح فیلتر روی ماسک های صورت یا اتصال تلفن های همراه هستند. علامت CE نشان می دهد که یک محصول با قوانین اتحادیه اروپا مطابقت دارد و می تواند در بازار واحد فروخته شود.

کمیسیون اروپا در حال توسعه قانون مقاومت سایبری است. استانداردهای قوی امنیت سایبری یکی از راه هایی است که اروپا می تواند با چالش های مربوط به انقلاب دیجیتال و گذار سبز مقابله کند.

سباستیانو توفالتی، دبیر کل اروپای دیجیتال اروپایی گفت: «استانداردها منبعی از فناوری برای شرکت‌ها هستند و وقتی به امنیت سایبری، داده‌ها، محاسبات ابری، حتی هوش مصنوعی فکر می‌کنید، همه اینها اغلب بر اساس وجود استانداردها است. به عنوان مثال امنیت سایبری را در نظر بگیرید، مدیریت آن یک چیز بسیار پیچیده است، مثلاً برای به حداقل رساندن خطر حمله سایبری چه باید کرد.

وی افزود: «و استانداردهای بین المللی در مورد امنیت سایبری وجود دارد که واقعاً گام های مشخصی را تجویز می کند.

استانداردها همچنین نوآوری را تقویت می کنند، به این معنی که شرکت ها نیازی به اختراع مجدد چرخ ندارند.

سباستیانو توفالتی توضیح داد: «زیبایی استانداردها در این است که یک لایه خنثی از فناوری ارائه می کنند.

کریستین وتربرگ به Business Planet گفت: «سیستمی که ما داریم بر این اساس است که سازنده انطباق را اعلام کرده و سپس نظارت بر بازار بررسی خواهد شد.وتربرگ می گوید برای محافظت از کاربران در برابر خطرات ناشی از محصولات تقلبی، مصرف کنندگان باید منبع و قیمت آن را در نظر بگیرند.

https://www.euronews.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *