نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 9:00 ب.ظ

بوئینگ می گوید ویروس کرونا تقاضا برای هواپیماها را برای یک دهه کاهش می دهد

Boeing says pandemic will cut demand for planes for a decade

6 اکتبر 2020توسط دیوید کونیگ

در این تاریخ 30 سپتامبر سال 2020 ،یک جت بوئینگ 737 MAX ، که خلبان آن رئیس اداره هواپیمایی فدرال (FAA) استیو دیکسون است ، پس از پرواز آزمایشی در سیاتل آماده می شود تا در بوئینگ فیلد فرود آید. بوئینگ می گوید ، همه گیری ویروس کرونا تقاضا برای هواپیماهای جدید را برای دهه آینده کاهش می دهد ، مدتها پس از انتظار کارشناسان برای واکسن COVID-19. این شرکت پیش بینی خود را از بازار هواپیما در روز سه شنبه ، 6 اکتبر سال 2020 به روز کرد. در مورد چشم اندازهای طولانی مدت که ناشی از افزایش سفرهای هوایی در آسیا است ، همچنان خوش بین است. بوئینگ که همراه با ایرباس اروپا بر صنعت هواپیماسازی  جهانی مسلط است ، امسال شاهد فروپاشی سفارشات و تحویل هواپیماهای جدید بوده است.

این شرکت پیش بینی کرد که در دهه آینده جهان به 18350 هواپیمای تجاری جدید احتیاج داشته باشد که 11 درصد افت نسبت به پیش بینی این شرکت در سال 2019 است. ارزش این بازار از پیش بینی سال گذشته حدود 200 میلیارد دلار کاهش می یابد و به 2.9 تریلیون دلار می رسد.

شرکت بوئینگ تا حد زیادی به پیش بینی خود برای تقاضای طولانی مدت پایبند بود و پیش بینی کرد که افزایش سفرهای هوایی در آسیا به ایجاد بازار بیش از 43000 هواپیما در 20 سال آینده کمک خواهد کرد ، حدود 1000 فروندکاهش نسبت به چشم انداز 2019. دارن هولست ، معاون بازاریابی تجاری این شرکت ، اظهار داشت: خوش بینی طولانی مدت بر اساس وضعیت اتفاقات تاریخی است ، از جمله بهبود نهایی هواپیمایی پس از 11 سپتامبر 2001 ، حملات تروریستی و سایر بحران ها.

بوئینگ مستقر در شیکاگو ، که به همراه ایرباس اروپا بر صنعت هواپیماسازی تسلط دارد ، امسال شاهد فروپاشی سفارشات و تحویل هواپیماهای جدید بوده است. بوئینگ سال گذشته پس از دو سانحه مرگبار تحت فشار زمینگیر شدن هواپیمای پرفروش خود ، 737 مکس قرار داشت.

این شرکت در طی همه گیر شدن بیماری حتی بیشتر تحت فشار قرار گرفته است ، زیرا شرکت های هواپیمایی خود را با هواپیماهای بیشتر از آنچه که نیاز دارند روبرو می بینند. بوئینگ امسال هزاران شغل را کاهش داده است.چشم انداز این شرکت فرض می کند که بازگشت هوایی به سطح قبل از همه گیری حدود سه سال طول خواهد کشید.

این شرکت برای حفظ ثبات در براورد های دفاعی و فضایی خود که اکنون بیش از نیمی از درآمد بوئینگ  را تشکیل می دهد ، حساب کرده است. این شرکت پیش بینی کرده تقاضای جهانی برای هواپیماهای نظامی ، هواپیماهای بدون سرنشین ، ماهواره و سایر محصولات طی دهه آینده 2.6 تریلیون دلار باشد که تقریباً مطابق با بازار هواپیما است.

بوئینگ انتظار دارد تقاضای کوتاه مدت برای هواپیماهای موسوم به پهن پیکر که بیشتر در مسیرهای بین المللی استفاده می شوند ، ضعیف باشد. سفرهای بین المللی بسیار بیشتر از پروازهای داخلی در طی همه گیری کاهش یافته است ، زیرا ایالات متحده و سایر کشورها بازدید کنندگان بین المللی را محدود کرده اند تا گسترش ویروس را محدود کنند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *