نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 5:12 ب.ظ

اتحادیه اروپا برای ایجاد آژانس تحقیقاتی زیست پزشکی جدید با الگوبرداری از BARDA

Ursula Von der Leyen

17 سپتامبر 2020 توسط گودا ناووکائیتی و فلورین زوباچو

کمیسیون اروپا پس از اینکه به دلیل کوتاهی در تطبیق پشتیبانی ایالات متحده از تولید واکسن های COVID-19 ، مورد انتقاد قرار گرفت ، قرار است برنامه ای را برای ایجاد سازمان تحقیقات و توسعه پیشرفته زیست پزشکی آمریکا  اجرا کند.

رئیس کمیسیون اروپا اورسولا فون در لاین خواستار  اقدام اتحادیه اروپا برای ایفای نقش بیشتر در موضوع سلامت است ، در این رابطه  با برنامه ریزی برای ایجاد یک آژانس جدید برای تحقیقات پزشکی را که  در اواخر مرحله مدل سازی از روی سازمان تحقیقات پیشرفته زیست پزشکی آمریکا BARDA ،  می باشد ،  پیگیری می نماید . این آژانس داروهای اروپایی و مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری ها و بحث در مورد افزایش صلاحیتهای اتحادیه اروپا در زمینه بهداشت را تقویت می کند.

فون در لاین گفت: این اتحادیه همچنین از ظرفیت و آمادگی اتحادیه اروپا برای پاسخگویی به تهدیدات مرزی و شرایط اضطراری ، “اعم از طبیعی یا عمدی” پشتیبانی خواهد کرد.

طرح BARDA را می توان پاسخی به انتقادات مدیرعامل دو شرکت داروسازی اروپایی ، پاسکال سوریوت از AstraZeneca و پل هادسون از سانوفی دانست که هر دو گفتند اروپا به  سازمانی معادل BARDA نیاز دارد ، که این امر امکان همکاری با یک آژانس را فراهم می کند.

فون در لاین در اولین سخنرانی خود در اتحادیه از زمان آغاز به کار در ابتدای سال ، خواستار بودجه بیشتر برای برنامه جدید اتحادیه اروپا ، EU4Health ، طراحی شده برای کمک به کشورهای عضو در تقویت سیستم های مراقبت های بهداشتی خود ، با پارلمان اروپا هماهنگ شده است.

با توجه به افزایش صلاحیت ها در زمینه بهداشت ، فون در لاین گفت که پاسخ اتحادیه اروپا به بیماری همه گیر نشان می دهد که  برای اطمینان از جریان روان تجهیزات پزشکی در آن سوی مرزها و همکاری با صنعت برای تقویت تولید دستگاه های تشخیصی ، ونتیلاتور و تجهیزات حفاظتی می تواند نقشی حیاتی داشته باشد . اتحادیه اروپا BARDA چه چیزی اضافه خواهد کرد؟

در پاسخ ، پترا د ساتر ، نماینده پارلمان اروپا در بلژیک گفت EU4Health و Horizon Europe برای جلوگیری از COVID-19 و محافظت در برابر تهدیدات آینده به بودجه های قوی نیاز دارند. دو ساتر گفت: “این برنامه های شاخص برای نسل بعدی اروپا بسیار مهم است و ما برای آنها خواهیم جنگید.”

توماس یورگنسن ، هماهنگ کننده ارشد سیاست در انجمن دانشگاه های اروپا می خواهد جزئیات بیشتری در مورد آژانس جدید و آنچه می تواند به تحقیقات زیست پزشکی موجود اتحادیه اروپا اضافه کند ، داشته باشد. وی گفت: “ما باید ببینیم که این آژانس چیست و ارزش افزوده آنچه که در حال حاضر داریم چیست.”

این کمیسیون قرار است برنامه منطقه تحقیقات اروپا را اعلام کند و “برنامه اقدام آموزش دیجیتال” و اهداف جداگانه ای را برای تازه سازی آموزش اروپا آغاز کند ، اما در سخنرانی ها هیچ یک از آنها ذکر نشده است. یورگنسن گفت محققان و دانشگاه ها باید “اطمینان داشته باشند که اینها اولویت های کمیسیون هستند.”

اولویت دادن به حاکمیت دیجیتال

اینکه هر یک از اقتصادهای اروپا در حین قرنطینه توانستند عملکرد خود را ادامه دهند ، نشان دهنده نیاز به شبکه های دیجیتالی قوی است. با تأمل در این باره ، فون در لاین گفت بهبود اقتصادی ، “فرصتی منحصر به فرد برای توسعه رویکرد منسجم تر اروپا برای اتصال و استقرار زیرساخت های دیجیتال است.”

اتحادیه اروپا 8 میلیارد یورو در ابر رایانه های ساخت اروپا سرمایه گذاری خواهد کرد ، به صنعت در توسعه ریزپردازنده های نسل بعدی خود در اتحادیه اروپا کمک خواهد کرد و یک ابر اروپایی بر اساس پروژه محاسبات ابری فرانسه و آلمان ، Gaia X ایجاد خواهد کرد.برای محافظت بهتر از داده های شخصی ، این کمیسیون می خواهد یک سیستم جهانی هویت الکترونیکی امن اروپایی ایجاد کند.

فون در لاین گفت: این پروژه های جداگانه در یک استراتژی دیجیتالی منسجم گرد هم می آیند که باعث کاهش وابستگی اتحادیه اروپا به فناوری های خارجی می شود. وی گفت: “هیچ یک از اینها به خودی خود هدف نیست – این مربوط به حاکمیت دیجیتال اروپا است ، در مقیاس کوچک و بزرگ.”

https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *