نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 4:21 ب.ظ

کشتی باری Oceanbird برای حمل و نقل خودرو به باد متکی است

Oceanbird cargo ship relies on wind to transport autos

توسط پیتر گراد ، گزارش 18 سپتامبر 2020

تاریخ روند تحولات حمل و نقل کالا ریشه ای  ، 7000 ساله یا بیشتر را داراست .

که شروع آن در بخش دریایی فناوری استفاده از باد است و ابزار آن قایق بادبانی است. قایق های بادبانی که برای اولین بار بر روی یک دیسک نقاشی شده در کویت به تصویر کشیده شده اند و گمان می رود حدود 5000 سال قبل از میلاد ایجاد شده باشد ، نقشی اساسی در کشف ، ماجراجویی ، درگیری و تجارت  انسانها داشته اند.

امروزه از قایق های بادبانی عمدتاً برای تفریح ​​استفاده می شود. تانکرهای حمل و نقل و بارهای عظیم با استفاده از سوخت ارزان و کثیف  فسیلی جایگزین حمل و نقل بادی دوستدار محیط زیست به عنوان اصلی ترین روش تجارت جهانی شده اند.

در پاسخ به نگرانی های روزافزون در مورد گرم شدن کره زمین ، سازمان بین المللی دریایی سازمان ملل متحد هدف کاهش 40 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای تا پایان این دهه را تعیین کرده است.

شرکت ها در پاسخ به شرایط جدید زیست محیطی ، وسایل حمل و نقل سبزتر را مورد مطالعه قرار می دهند. این شرکت ها با ترکیب مواد تازه طراحی شده و عملیات رایانه ای ، در حمل و نقل در عصر جدیدی قرار دارند.

یک شرکت سوئدی ، Wallenius Marine ، اعلام کرده است  قصد دارد یک کشتی حمل و نقل بادی با ظاهری زیبا و با قابلیت حمل 7000 وسیله نقلیه  ، به انقلاب جدید پیوسته است . این کشتی که Oceanbird نام دارد ، دارای پنج بادبان جمع شونده 260 فوتی متشکل از مواد فلزی و ترکیبی خواهد بود. بادبان ها را می توان تا 66 فوت پایین آورد تا از زیر پل ها یی که در مسیر ها قرار دارند عبور کرد یا شرایط متغیر باد را در خود جای داد. پس از اتمام ، کشتی 650 فوت طول و 130 فوت عرض دارد و  با این امر تمایز بزرگترین کشتی قایقرانی جهان را به خود اختصاص خواهد داد.

Oceanbird می تواند با سرعت متوسط ​​10 گره حرکت کند. این سرعت نسبت به شناورهای معمولی کمی کندتر است ، اما سفر با باد به این معنی است که می تواند انتشارات گاز های الاینده  را تا 90 درصد از بین ببرد.

Oceanbird cargo ship relies on wind to transport autos

پر تونل ، مدیر عامل Wallenius Marine ، هفته گذشته طی یک کنفرانس مطبوعاتی دیجیتال گفت: “چشم انداز ما هدایت راه برای حمل و نقل واقعی پایدار است.” “البته ما می خواهیم دیگران نیز به ما بپیوندند.”

در پاسخ به این سوال که چرا شرکت مایل است این همه جزئیات در مورد ساخت کشتی را به اشتراک بگذارد ، تونل پاسخ داد ، “این یک رقابت نیست ، بلکه مسیری است که همه ما باید آن را طی کنیم. با شفافیت در این کار ، می خواهیم به دیگران الهام ببخشیم.

تونل همچنین خاطرنشان کرد که از وی درباره آنچه برخی آن را مغایر واقعیت می دانند ، این تلاش بلند پروازانه زیست محیطی در حمل و نقل است که از قضا باعث انتقال خودروهای آلاینده می شود. تونل گفت ، “صنعت اتومبیل نیز از یک مرحله انتقال بزرگ عبور می کند و به سرعت در حال حرکت است. من می گویم که آنها بسیار جلوتر از صنعت حمل و نقل عمومی هستند و من مطمئن هستم که اتومبیل های آینده به طور قابل توجهی کمتر ، و یا حتی با انتشار صفر نسبت به این کشتی می باشند.

والنیوس با همکاری موسسه تحقیقاتی سوئد SSPA و انستیتوی سلطنتی فناوری در استکهلم بر روی پروژه Oceanbird ، نمونه ای از کشتی را در مقیاس کوچک ساخته و طی چند ماه آینده آن را در آبهای دریا آزمایش خواهد کرد. یک طرح کامل باید تا پایان سال آینده آماده شود و اولین کشتی باید قبل از سال 2025 برای حرکت آماده شود.

https://techxplore.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *