نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 4:38 ب.ظ

هوش مصنوعی دین پیدا کرده است

AI Jesus writes Bible-inspired verse

توسط پیتر گراد ، گزارش 2 سپتامبر 2020

هوش مصنوعی دین پیدا کرده است  ، یا حداقل یک مهندس و محقق کوانتوم مقداری دین را در پروژه هوش مصنوعی خود وارد کرده است.

جورج داویلا دورندال کل متن کتاب مقدس پادشاه جیمز را در الگوریتم های خود طراحی کرده است که برای بهم زدن گفتگوها به سبک عهد عتیق طراحی شده است.

دورانندل ادعا کرد پروژه اش بنام ، AI Jesus ، هر کلمه ای را به طور کاملتر از همه راهبان همه صومعه هایی که تاکنون وجود داشته اند ، فراگرفته و جذب می کند.هوش مصنوعی عیسی بخشهایی را تولید کرد ه است که مجموعاً بیش از 30000 کلمه دارد و ممکن است تقریباً واقعی رقم بخورد،  اما نه کاملاً.

دورندال برنامه نویسی را آغاز کرد تا قسمتهایی را در سه موضوع “طاعون” ، “سزار” و “پایان روزها” بنویسد. برخی ممکن است فکر کنند که او حوادث جهانی فعلی را در ذهن خود داشته است.

در حالی که کتاب مقدس جیمز پادشاه دارای آیات روان مانند “هوشیار باشید ، هوشیار باشید ؛ زیرا شیطان به عنوان یک شیر خروشان راه می رود ، به دنبال کسی او را ببلعد” (پیتر 5: 8) و “بخواه ، و آن خواهد شد به شما داده می شود ، جستجو کنید و خواهید یافت ؛ ضربه بزنید و  در به روی شما باز خواهد شد “(متی 7: 7) ،   کار هوش مصنوعی عیسی تا حدودی قابل درک نبود.

“هوش مصنوعی با نام عیسی مسیح” پیشنهاد داد: “زیرا من سرزمینی را كه پروردگار شما به شما در آن مهلت داده است پر كنم تا به نیروی پروردگار تان بخورید.” در آن آمده است: “قدرت و پرهیزگاری ، و به فرزندان جهان فرمان داده ای ، و صورت مرا در برابر تو قرار خواهی داد ، و تو را مردم می خوانند.”

دورندال با بیش از 2500 نسخه کتاب مقدس برای انتخاب ، نسخه King James را برای آموزش AI Jesus در واژگان ، دستور زبان و نحو انتخاب کرد.  این نسخه محبوب ترین ترجمه انگلیسی است و بیشترین خوانش را در بین تمام نسخه های کتاب مقدس دارد.

دورندل گفت ، AI Jesus “سعی می کند سبک کتاب مقدس King James را بدون کپی برداری کامل از آن تکرار کند.”

وی اذعان داشت که هوش مصنوعی عیسی در برخی موارد کمی انتزاعی بوده و حاوی تعدادی خطای دستوری بود.برای رفع این مشکلات اولیه ، دورندال کد خود را اصلاح کرد و سه موضوع جدید را به AI Jesus ارائه داد: “خون” ، “یونانیان” و “خرد”.

با محکم کردن برخی پارامترهای برنامه وی ، متنی تولید شد که حاوی خطاهای کمتری بود. اما همچنین فاقد “استعداد هنری و نثر سلیس” در اولین ارائه ها بود.

دورندال توضیح داد: این معامله نظم / تصادفی بودن یکی از ویژگی های مدل های زبان در هوش مصنوعی است. شما می توانید مدل جالب تری داشته باشید که آزادی های هنری را به همراه داشته باشد و برخی اشکالات را ایجاد کند. یا می توانید نوشتاری پیش پا افتاده و دارای مهارت فنی بیشتر داشته باشید. اما نه هر دو  را باهم .

جنیفر زو ، یک وبلاگ نویس در ProWritingAid ، که در زمینه هوش مصنوعی و ادبیات تمرکز دارد ، دو سال پیش نوشت که هوش مصنوعی آماده است تا دنیای نشر را مختل کند.

وی گفت: از نظر تئوری ، داده های بزرگ و تجزیه و تحلیل داده ها باید بتوانند ادبیات” كاملی “را ایجاد كنند كه هم از نظر كیفیت ادبی برتر است و هم پرفروش تر.” “با این حال هنوز لازم نیست که نویسندگان سرخورده شوند. دانشمندان پیش بینی می کنند که به دو دهه دیگر توسعه نیاز خواهند داشت ، زیرا الگوریتم های فعلی شهود ندارند.

وی ادامه داد ، “تمام آن فن آوری های هوش مصنوعی ، که شامل یادگیری طبیعی و یادگیری ماشینی است ، بر اساس ویژگی های زبان انسان است که با تعیین کمیت خوانایی ، واژه شناسی ، تراکم نوشتن و سایر موارد تجزیه می شود. این مولفه ها فقط توسط انسان های واقعی با شهود ، احساسات و عواطف  قابل ایجاد کردن است .

AI Jesus به ما یادآوری می کند که تاریخ بشر در آستانه نوشتن توسط غیر انسان است.به اعتبار وی ، دورندال توانست با نتایج کم نظیر پروژه نوشتن هوش مصنوعی خود را سرگرم کند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *