نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 8:33 ق.ظ

رایانه ها در آستانه طراحی برنامه های خود هستند

coding

توسط پیتر گراد ، 3 آگوست 2020

برنامه نویسان رایانه ممکن است به زودی برنامه ای نهایی را طراحی کنند ، برنامه ای که برنامه ها را طراحی می کند.

هفته گذشته ، تیمی به سرپرستی جاستین گوتشلیچ ، مدیر گروه تحقیق برنامه نویسی ماشینی در اینتل ، از ایجاد سیستم یادگیری ماشینی جدیدی خبر دادند که کد های خود را طراحی می کند. آنها سیستم MISIM ، Machine Inferred Code Sameity را می نامند.

گوتچلیچ در این باره توضیح داده است که : “هدف نهایی اینتل برای برنامه نویسی ماشینی ، دموکراتیک کردن ساخت و تولید نرم افزار است. هنگامی کهاین امر کاملاً تحقق یابد ، برنامه نویسی ماشینی این امکان را برای همه فراهم می کند تا با بیان قصد خود به هر روشی که برای آنها بهترین روش باشد ، چه کد نویسی ،  استفاده از زبان طبیعی نرم افزار ایجاد کنند. این یک هدف جسورانه است ، و در حالی که کارهای بیشتری باید انجام شود ، MISIM گامی محکم به سوی آن برداشته است. “

 توضیح این که سیستم قطعه ای از کد را تجزیه و تحلیل می کند ، و به دلیل اینکه می تواند آن کد را برای دستیابی به موفقیت شناسایی و یا ، “درک کند” ، از مخزن خود کدی را جستجو کرده و کدهایی را برای کارهای مشابه جستجو می کند. سپس می تواند برای دستیابی به همان کار ، پیشنهاداتی را برای رمزگذاری سریعتر یا مؤثر ارائه دهد.

جان کارماک ، برنامه نویس رایانه ای که مسئولیت بازی هایی نظیر Wolfenstein 3-D ، Doom و Quake را بر عهده دارد ، اخیراً مشاهده کرده است که با وجود پیشرفت های بسیار زیاد در زمینه های متعدد برنامه نویسی ماشینی ، زمینه تولید خودکار کد رایانه از اولویت برخوردار نبوده است. .

وی گفت: “من قبلاً می گفتم به نظر می رسد  در تحقیقات هوش مصنوعی نقطه کور عجیبی نسبت به اتوماسیون کار برنامه نویسی وجود داشته باشد و من ناخودآگاه به این موضوع مشکوک شدم. موضوع اخیر ، تقریباً تصادفی ، کشف شده که GPT-3 می تواند نوع نوشتن کد را ایجاد کند.. “

کار او به تازگی به عنوان Generator Pretrained Transformer 3 — GPT-3 رونمایی شده بود که مانند MISIM با موفقیت کد را در چندین زبان برنامه نویسی ایجاد کرده است. آزمایشگاه هوش مصنوعی OpenAI با مدلهای یادگیری ماشین مانند GPT-3 درحال پیشرفت است. این دستگاه با مخزنی از داده با 175 میلیارد پارامتر آموزش داده شده است و قادر به تولید کد از دستورالعمل های ساده غیر فنی است.

ظرفیت GPT-3 برای نوشتن به زبانهای برنامه نویسی متعددی مورد توجه مؤسسات متکی به پ سیستم های رایانه ای  قدیمی شده قرار گرفته  که برنامه نویسی شان تقریباً منسوخ شده است. برخی آژانس های دولتی ایالات متحده دارای سیستم های رایانه ای هستند که دهه ها قبل طراحی شده اند.

تیم پشتیبانی  MISIM شامل محققان اینتل ، انستیتوی فناوری ماساچوست و موسسه فناوری جورجیا است.

MISIM اولین سیستم برای مقایسه قطعه هایی از کد ها نیست ، اما سازندگان آن می گویند که میزان دقت آن تا 40 برابر نزدیکترین رقبای خود بوده است.

Veselin Raychev ، CTO در شرکت مستقر در سوئیس DeepCode ، گفت که یادگیری ماشینی یک گام هیجان انگیز در ساده سازی فرآیندهای تشخیص اشکال بسیار زمان بر است. DeepCode در نرم افزار پیشرفته ای کار می کند که در رفع اشکال متخصص است. اما ، رایچف می گوید ، یادگیری ماشینی بیش از حد  احساس مثبت کاذب ایجاد می کند.

وی گفت: ” هنوز در آن وضعیتی که اعلام میشود ، نیستند.”

یکی از دلایل اثبات کاذب بودن این است که هوش مصنوعی در تشخیص اشکالات  هنوز خوب و کامل نیست ، مگر اینکه برای آنها به عنوان چنین مواردی تعریف شده باشند. اما سیستم MISIM به چنین تعاریفی متکی نیست. درعوض ، با مقایسه یک برنامه جدید با کدی که قبلاً به عنوان  یک کد صحیح تنظیم شده ، در صورت مشاهده تفاوتهای مهم ، که می تواند خطا باشد ، می توانید کار را جمع کنید.

گوتشلیچ می گوید ، هرچه MISIM بالغ شده و توانایی خود را برای ترجمه دستورالعمل های ساده انگلیسی به كد برنامه نویسی گسترش دهد ، تکامل می یابد.

“ایجاد برنامه های کوچک برای تلفن خود یا مواردی از این دست به زندگی روزمره شما کمک می کند. فکر می کنم این موارد خیلی دور از دسترس نباشند.” “من می خواهم ببینم 8 میلیارد نفر نرم افزارهایی را به هر روشی که برای آنها طبیعی است ایجاد می کنند.” https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *