نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 2:23 ب.ظ

دانشمندان مواد جدیدی را کشف می کنند که می تواند 90٪ CO2 ناشی از منابع صنعتی را جذب کند

https://www.environmentalleader.com/wp-content/uploads/2020/07/carbon-capture.jpg

27 ژوئیه 2020 توسط امیلی هولبروک

   دانشمندان ExxonMobil ، دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی ، و آزمایشگاه ملی لارنس برکلی ، ماده جدیدی را کشف کرده اند که می تواند بیش از 90٪ CO2 ایجاد شده از مکانهای صنعتی ، مانند نیروگاه های دارای گاز طبیعی ، با استفاده از بخار با دمای پایین را به خود جذب و نیاز انرژی کمتری برای روند کلی جذب کربن را دارد.

آزمایشات آزمایشگاهی نشان می دهد مواد معلق ، معروف به ساختار های آلی فلزی با عملکرد tetraamine ، انتشار دی اکسید کربن را تا شش برابر موثرتر از فناوری معمولی جذب کربن مبتنی بر تتراآمین می گیرند. با استفاده از انرژی کمتری برای جذب و حذف کربن ، این ماده توانایی کاهش هزینه های تکنولوژی و در نهایت پشتیبانی از برنامه های تجاری را دارد.

تیمی از دانشمندان و دانشجویان با دستکاری در ساختار مواد دارای ساختار آلی فلزی ، توانایی متراکم کردن یک سطح را فقط در یک گرم از جرم نشان دادند که به عنوان یک اسفنج CO2 عمل می کند. نتایج تحقیقات در ژورنال بین المللی Science منتشر شده است.

تیم ExxonMobil به سرپرستی همکار ارشد تحقیق ، سیمون وستون ، به همراه استاد UC برکلی ، جفری لانگ و تیم دانشکده و دانشجویانش ، هشت سال است که بصورت مشترک همکاری می کنند تا این راه حل بالقوه جذب کربن را که نشان دهنده ثبات در حضور بخار آب است و بدون اکسیداسیون ، اجازه می دهد دی اکسید کربن از منابع مختلف ، تحت شرایط مختلف جذب شود.

برای پیشرفت این فناوری به یک پایلوت در مقیاس بزرگتر و در نهایت در مقیاس صنعتی ، تحقیقات و توسعه بیشتری لازم خواهد بود.

این تحقیق با موفقیت نشان داد که این مواد متخلخل فلزی ترکیبی بسیارمناسب هستند و می توانند بیش از 90٪ CO2 منتشر شده از منابع صنعتی را جذب کنند. این مواد ظرفیت بسیار بیشتری برای جذب دی اکسید کربن دارند و می توانند برای استفاده مکرر با استفاده از بخار با دمای پایین احیا شوند و برای فرآیند کلی جذب کربن نیاز به انرژی کمتری دارند.

https://www.environmentalleader.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *