نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 1:04 ق.ظ

وزیران کشاورزی اروپا خواستار تقویت سرمایه گذاری تحقیق و توسعه برای تنوع زیستی و برنامه های کشاورزی سبز هستند

https://sciencebusiness.net/sites/default/files/styles/article/public/2020-06/agriculture-minister-croatia.jpg?itok=VjSstPkS

09 ژوئن 2020

توسط فلورین زوباکو

کشورهای عضو در اصل موافقند که اروپا باید  مخاطرات مواد غذایی خود را نسبت به بحران های آینده مقاوم تر کند ، اما وزرا نگران کمبود برنامه اتحادیه اروپا برای تولید محصولات غذایی سازگار با محیط زیست هستند.

ماریا ووچکوویچ ، وزیر کشاورزی کرواسی در کنفرانس ویدئویی وزیران کشاورزی و شیلات صحبت می کند.

وزرای کشاورزی می گویند که تنوع زیستی و برنامه های کشاورزی سبز اتحادیه اروپا نیاز به سرمایه گذاری بیشتر در تحقیق و توسعه دارد.

در یک کنفرانس ویدئویی غیر رسمی روز دوشنبه به ریاست جمهوری کرواسی در شورای اتحادیه اروپا ، وزیران اتحادیه به طور گسترده توافق کردند که تنوع زیستی و استراتژی هاییکه در ماه مه توسط کمیسیون اروپا مطرح شده است برای تحقق برنامه توافق نامه بلندپروازانه اتحادیه اروپا برای تقویت برنامه ضروری بوده و همزمان اقتصاد ها باید اهداف تغییرات آب و هوا را برآورده کنند.

برای تبدیل سیستم های غذایی ، كشورهای عضو باید روشهای تولید و توزیع را بازسازی كنند كه این امر به افزایش سرمایه گذاری در تحقیق ، توسعه ، دیجیتالی شدن و فن آوری های جدید نیاز دارد.

پیشنهاد جدید بودجه چند ساله اتحادیه اروپا ، که در ماه مه توسط این کمیسیون منتشر شد ، در مجموع 391 میلیارد یورو برای کشاورزی و توسعه روستایی پیش بینی می کند.

علاوه بر این ، از سال 2021 ، این کمیسیون 10 میلیارد یورو تحت برنامه چهارم نهم ، Horizon Europe ، برای تحقیقات در مورد مواد غذایی ، زیست فناوری ، منابع طبیعی ، کشاورزی ، شیلات ، آبزی پروری و محیط زیست در اختیار کشورها قرار می دهد.

برخی از بودجه های Horizon Europe از طریق مشارکت سیستم های غذایی سالم و پایدار انجام می شود ، و به کشورهای عضو کمک می کند تا در مکانیسم حاکمیت در سراسر اتحادیه اروپا برای تحقیق و نوآوری در کشاورزی پایدار با یکدیگر همکاری کنند.

Horizon Europe همچنین یک مأموریت پژوهشی با هدف بهبود سلامتی خاک و مشارکت اختصاصی در زمینه تحقیق با هدف حمایت از کاهش استفاده از سموم دفع آفات و داروهای ضد میکروبی در کشاورزی تا سال 2030 داشته باشد.

کشورهای عضو به طور اصولی توافق کرده اند که اتحادیه اروپا باید سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه برای ایجاد انعطاف پذیری عرضه مواد غذایی خود را در بحران های آینده ، پس از آهسته شدن همه گیر شدن کروناویروس زنجیره های تولید مواد غذایی در سراسر قاره اقدام نمایند.

با این حال ، وزرا می گویند مذاکرات طولانی تر برای جلب جزئیات سیاست ها لازم است ، زیرا کشورها از تأثیر برنامه اتحادیه اروپا برای تولید محصولات غذایی سازگار با محیط زیست نگران هستند.

این کمیسیون در نظر دارد 50 درصد از مصرف سموم دفع آفات ، کودهای شیمیایی 20 درصد و استفاده از آنتی بیوتیک ها را 50 درصد کاهش دهد. همچنین پیشنهاد می کند 25 درصد از اراضی زراعی اروپا باید برای کشاورزی ارگانیک اختصاص یابد و حداقل 10 درصد از اراضی نیز برای بهبود تنوع زیستی مجدداً مورد استفاده قرار گیرد.

وزیران ضمن توافق با اهداف ، معتقدندکه این موضوع می تواند منجر به هزینه های بالاتر تولید و کاهش بازده شود. آنها هشدار می دهند که نیازهای زیست محیطی نباید به تنهایی روی شانه کشاورزان باشد ، زیرا این امر می تواند رقابت بخش کشاورزی اتحادیه اروپا را تضعیف کند و منجر به وابستگی بیشتر اتحادیه اروپا به منابع غذایی خارج بشود.

وزرا می گویند اتحادیه اروپا باید در تنظیم استراتژی های ملی برای دستیابی به این اهداف ، انعطاف پذیری بیشتری نشان دهد. در حال حاضر ، کشورهای عضو می توانند محدودیت استفاده خود را برای کودها ، سموم دفع آفات و آنتی بیوتیک ها انتخاب کنند.

www.sciencebusiness.net/news/agriculture-ministers-call-rd-investment-boost-biodiversity-and-green-farming-plans

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *