نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 2:33 ق.ظ

طراحی یک دستگاه تنفس اضطراری کم هزینه یک تیم امپریال کالج لندن

James Moore

09 ژوئن 2020 | اخبار

مدیر پروژه Jamvent ، جیمز مور.

کمبود دستگاه های تنفس مصنوعی در اوایل بحران COVID-19 به عنوان یک مشکل اساسی در سرتاسر جهان ظاهر شد – بنابراین چندین گروه از محققان برای حل آن تلاش کردند. یکی از آنها در امپریال کالج لندن بود ، جایی که تیمی در بخش مهندسی به سرعت یک دستگاه تهویه کم هزینه را طراحی کردند که بتوان از قسمت های قابل دسترس در هر نقطه از جهان آن را مونتاژ کرد.

جیمز مور ، مدیر پروژه ، و همكارانش می گویند كه چگونه این تجمیع با وجود با وجود قرنطینه امکان پذیر بود.

س: درباره پروژه Covid-19 خود بگویید.

جیمز مور: JAMVENT

  این کار یک دستگاه تنفس مصنوعی کم هزینه است که در پاسخ به شیوع  COVID-19 ایجاد شده است.  بطور ساده طراحی و بهبود در ونتیلاتورهای استاندارد است. در هرجایی که بحران COVID-19 ، شایع است دسترسی آزاد  به آن به معنی استفاده رایگان است. تهیه آن آسان است؛ و می تواند تمام وظایف مورد نیاز یک دستگاه تهویه بخش مراقبت های ویژه را برای بیماران COVID-19 انجام دهد.

 س: چالش های شما در مرحله توسعه چه مواردی بوده ؟

Jakob Mathiszig-Lee:

شروع کار فوق العاده شدید بود. من بصورت تمام وقت در مدیریت بیماران COVID در یک ICU بسیار شلوغ (در بیمارستان رویال برمپتون) کار می کردم. وقتی در بیمارستان نبودم ، در آزمایشگاه بودم  و گاهی اوقات یک شب شیفت را تمام می کردم و مستقیم به دانشکده می رفتم. حضور در یک محوطه دانشگاه متروک گاهی اوقات مانند حضور در فیلم پس از آخرالزمانی با مضمون ویروس ، I Am Legend بود.

جیمز مور:

 اولین چالش در اواسط ماه مارس ، هنگامی که ما شروع کردیم ، این بود که فقط یکی از هم تیمی های ما ، یاکوب ماتیسیگ-لی ، تجربه قبلی در مورد ونتیلاتورها داشت. خوشبختانه ، تجربه وی در معالجه بیماران COVID در تعیین معیارهای طراحی بسیار مهم بود. همچنین به او کمک کرد که مهارت های مهندسی عالی در این موضوع داشته باشد. بقیه ما به سرعت یاد گرفتیم و یک طرح اساسی برای JAMVENT در طی یک هفته انجام دادیم.

رهبر بالینی Jakob Mathiszig-Le

ما به طور هدفمند از رویکرد “فشردن کیسه” که در اکثر دستگاههای تهویه مطبوع در موارد اضطراری مشاهده می کنید ، اجتناب کردیم زیرا Jakob می دانست که این مکانیزم همه عملکردهای مورد نیاز بیماران COVID را انجام نخواهد داد. به عنوان مثال ، طراحی ما می تواند فشار هوا در ریه ها را دقیقاً پس از بازدم کنترل کند. همچنين ، مبناي طراحي در مورد وسايل تخصصي بيمارستاني مانند ماسك هاي  با سوپاپ كيفي ، طراحي ما را با كمبود احتمالی مواجه می کرد و این به دلیل تقاضای بی سابقه ای برای تجهیزات ، زنجیره تأمین پزشکی را تحت فشار قرار داده است – اما طرح ما از قطعات نسبتاً ارزان و در دسترس استفاده می کند. من در پروژه های توسعه دستگاه  درگیر بوده ام ، اما هرگز  ندیده ام چنین چیزی اینگونه آماده شود.

جوزف شروود:

 شش هفته اول  کار شبانه روزی بود اما میزان پیشرفت محرک اصلی کار بود. من از تعداد افرادی که آزادانه وقت یا منابع خود را به پروژه ارائه داده اند الهام گرفته ام. سرعت این پروژه زمان زیادی را برای با خانواده بودن برای ما نگذاشته است ، بنابراین گاهی اوقات مجبور می شویم به عنوان گروهی تصمیم بگیریم یک روز خاص را برای حفظ سلامتی خود بگذرانیم .

اهمیت ونتیلاتورها در طول همه گیری های COVID-19

۳۰درصد از كل بيماران بستري شده با كرونا ويروس دچار ذات الریه پنوموني شديد شده و نياز به تهويه مكانيكي  تنفسی دارند.

س:  JAMVENT   با سایر دستگاه های تهویه مطبوع متفاوت است؟

جیمز مور:

 این طرح یک راه حل ساده و کم هزینه برای کمبودهای موجود در ونتیلاتور در سراسر جهان ، به ویژه برای خدمات درمانی در کشورهای در حال توسعه ارائه می دهد. ده هفته پس از شروع این پروژه ، ما داده های آزمایشی را از یک نمونه اولیه کاملاً کاربردی به سازمان غذا و داروی آمریکا برای درخواست مجوز استفاده اضطراری ارسال کردیم. تا زمانی که  در مورد کووید ۱۹ به نتیجه نرسد ، انگیزه زیادی برای بهبود یا ساده کردن طراحی ونتیلاتور وجود ندارد ، و قطعاً حتی پس از فروکش کردن همه گیری ، بازار JAMVENT وجود دارد.

این طرح توسط هر کسی قابل استفاده است ، اما برای کسانی که می خواهند آن را به صورت آماده خریداری کنند ، ما با سه سازنده دستگاه پزشکی همکاری داریم: Pathfinder Medical ، RPD International و TestWorks. ما جزئیات طراحی را بطور آزاد در دسترس قرار داده ایم تا سایر تولید کنندگان در سطح جهان بتوانند ونتیلاتور را تولید کرده و از کمبود نیازهای زنجیره تأمین که در مرکز طراحی JAMVENT هستند استفاده کنند.

س: نام JAMVENT از کجا آمده است؟

جیمز مور:

 مانند همه چیز در این پروژه ، نامگذاری سریع انجام شد. ما سعی کردیم از نام های اولیه خود استفاده کنیم ، اما خیلی سریع فهمیدیم که “تنوع حروف الفبا” زیادی نداریم و صدادار نیستیم. حروف J و M آشکارا از هم متفاوت بودند . بدلیل علاقه گروه به موسیقی این اسم نهایی شد.

جوزف شروود ، رهبر پروژه

س: با توجه به تجربه شما ، توصیه های شما به سیاست گذاران چیست؟

امیدواریم که از این درس آموخته شود که آماده بودن برای چنین شرایط اضطراری در آینده بسیار مهم است. باید انتظار داشته باشیم که این اتفاق دوباره رخ دهد. ما باید با اقدام زودهنگام و هدفمند از جمله ارتباطات ، قابلیت آزمایش و در دسترس بودن تجهیزات ، برنامه هایی را برای به حداقل رساندن آسیب های بشریت و اقتصاد ایجاد کنیم.

https://sciencebusiness.net/covid-19/news/coronaprofile-designing-low-cost-emergency-ventilator-crisis-set

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *