نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 9:21 ق.ظ

مدیریت دانش چگونه روشهای مدیریت کسب و کا ر ها را تغییر می دهد

مفهوم مدیریت دانش از توجه ویژه به نظریه دانش و انتزاع پدید آمده است تا نقش بیشتر و جدیدی را برای کاربرد عملی آن در تجارت کسب کند. شرکت ها در حال درک هستند که آنچه می دانند تأثیر مستقیمی بر چه جاهایی می گذارد و به چه سرعت به آنجا می روند. به این دلیل است که دانش منبع اصلی قدرت رقابت و ستون فقرات یک استراتژی هوشمند است.

کتابهای زیادی در این زمینه منتشر می شوند و پایان نامه های زیادتری تهیه می شوند تا ، عملی ترین و ابتکاری ترین شیوه ها را برای اطمینان از سازماندهی دانش مورد نیاز در آینده و مهمتر از همه ، توانایی اتصال و استفاده از دانش های موجود برای موفقیت امروز ، را ارایه کنند.  انها چنین اظهار می کنند :

  • با استفاده از مدیریت دانش ، سازمان خود را برای راههای جدید کار و همکاری بسازید یا از آن استفاده کنید.
  • با محبوب ترین روش های امروزین همکاری ،  مانند شبکه های اجتماعی سازگار شوید.
  • غلبه بر ذخایر دانش سازمانی ، و جلو گیری از احتکار دانش با فرایند تبدیل دانش ضمنی به دانش مشهود.
  • برای ساخت شبکه ها و به اشتراک گذاری دانش از فن آوری های نوظهور و دستگاه های تلفن همراه استفاده کنید.
  • آنچه را می توان از طریق شبکه های اجتماعی یاد گرفت ، به کارکنان یاد دهید تا ، قوی تر و سریع تر باشند.

بطورساده و آسان ، این ها منابعی اس برای دنبال کردن آنچه که شما بی آنکه متوجه شوید به مرور زمان باعث می شوند تا بتوانید بهتر کار کنید. شوید.

اما حاشیه های دانش نیز وجود دارند و باید آنها را هم بشناسید . آنچه که برخی آن را لبه ی دانش می گویند.  مثلا اینکه ، چگونه مدیریت دانش روش کار ما را تغییر می دهد ؟

برخی فکر می کنند مدیریت دانش را می شناسند ، اما دانش ابعاد وسیعی را در بر می گیرد. اما چیزهای جدید با فرو رفتن در این اقیانوس در معرض برخورد است  ، به عنوان مثال ابتکارات دانشی می توانند رسانه های اجتماعی ، فناوری های تلفن همراه و یادگیری را درگیر کنند. کتابهایی که در بالا عکس روی جلدشان را قرار داده ایم به این موارد می پردازند . اینها  راهنماهای مفید ی هستند .

  • چگونه شرکت ها می توانند تراز استراتژیک و مدیریت سیستماتیک را برای انتقال سریع و مؤثر دانش به وجود آورند؟
  • چگونه شرکت های پیشتاز نوآوری ، سود ، رشد و منافع اجتماعی را ایجاد می کنند؟

این ها دو پرسشی است که بسیاری به آن پاسخهای متفاوت داده اند . دانش و تجربه شما ممکن است که ابتکار جدیدی را به سازمانتان عرضه کند.

رویکردی عملی برای مدیریت دانش ، را ه برای هر سازمانی  مشخص می کند ، باید از پیله مباحث نظری خارج شد و استراتژی ها و رویکردهای اثبات شده ای را بکار گرفت ، نحوه و چگونگی اندازه گیری تأثیر مدیریت دانش را بر عملکرد کلی سازمان ، پیاده سازی نمود و بهبود مستمر را در نظر داشت.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *