نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 2:16 ب.ظ

راهنمای تملک یک شرکت فناوری پیشرفته در شرایط بحرانی همه گیری کرونا

تدوین :  دانیل لوپز ، ریچارد ورنون اسمیت ، داگلاس اس مینتز و ریچارد هاروچ

(قابل توجه خوانندگان محترم. این مطلب در شرایط خاص کشور ایلات متحده تهیه شده است . اما با توجه به نکات جالب توجه موجود در آن با قدری تلخیص ویرایش شده است. کل نگار )

پس از سالها ارزیابی در ورای جوی آرام تر از شرایط فعلی ، صندوق های سهام خصوصی و خریداران استراتژیک فرصت های فراوانی برای خرید شرکت های فناوری با تخفیف در پی بحران COVID-19 خواهند داشت. در این مقاله فرصتها و خطرات منحصر به فرد مرتبط با تملک یک شرکت با فن آوری خصوصی که دچار بحران شده است ، بررسی می شود.

1. یافتن مولفه های فنی بحرانی  و شناسایی تصمیم گیرندگان

علاوه بر مراکز خریدی که بصورت سنتی فعالیت می کنند ، سایرخریداران می توانند با خرید بدهی و سایر مطالبات از طلبکاران موجود ، به اهداف بالقوه خود دسترسی پیدا کنند. اگر کار ها با تفکر انجام شود ، یک خریدار می تواند خود را از یک پیشنهاد دهنده بیرونی امیدوار می تواند خود را به یک وضعیت طلبکار و مسلح  شده با حقوق ویژه تبدیل کند. بصورت ویژه ، طلبکار بودن ممکن است خریداران را قادر سازد تا از حقوق اطلاعات و بازرسی مندرج در قراردادهای اعتباری استفاده کنند تا از دقت کافی در امور  برخوردار شوند و ساختارهای قانونی ویژه ای را برای تکمیل مالکیت خود به کار گیرند ، همانطور که در ادامه مورد بحث قرار گرفته است.

پس از انتخاب هدف ، خریداران باید در شناسایی تصمیم گیرندگان “واقعی” دقت کنند. این تحلیل به طور معمول در زمینه غیر بحرانی و آشوب ساده است زیرا هیئت مدیره ، تیم مدیریت و سهامداران کلیدی معمولاً می توانند مذاکره و تصویب یک معامله را انجام دهند ، در حالی که  با طلبکاران صرفاً تسویه حساب بعمل می آید.با این حال ، در زمینه  ی وضعیت آشوب ، طلبکاران یک گروه از ذینفعان اضافی و مهم هستند که می توانند شرایط را دیکته کنند. از این گذشته ، خریداران  ، شرکتهایی را که ساختار بدهی های متفاوتی دارند و وام های متفاپتی را استفاده می کنند  ، باید در شبکه موافقت نامه ها ، موضوعات درمانی و موافقت نامه های واسطه گرانه جستجو کنند تا مشخص کنند کدام طلبکار (یا گروهی از طلبکاران)  برای انجام معامله  نیاز به  توافق و تصویب دارند.

2. انتخاب یک ساختار برای خرید

تملک شرکت با فناوری پیشرفته اغلب با عنوان خرید دارایی و نه به عنوان یک ادغام یا خرید سهام انجام می شود.  در این رابطه دو دلیل اصلی عبارتند از:

 (1) این ساختار  انتقال تعهدات فروشنده  به خریدار را به حداقل می رساند  .

(2) خریدار مبنای مالیات پله ای در دارایی های خریداری شده بدست می آورد. اگر شرکت بحران زده ضرر و زیان عملیاتی خالص قابل توجهی داشته باشد که ممکن است خریدار بتواند از آنها استفاده کند (که مشمول تغییر IRS در قوانین مالکیت است) ، ممکن است ادغام مثلثی معکوس معنا یابد.

اما معاملات می توانند از ساختارهای سنتی خرید یا ساختارهای موجود درطرفهای طلبکار بیرونی یا از طریق دادگاه ورشکستگی استفاده کنند . هر ساختار دارای سطوح مختلفی از هزینه معامله ، سرعت اجرا و ریسک مسئولیت پس از بسته شدن  قرارداد را داراست. در اینجا نکات کلیدی برای نه ساختار ذکر شده است:

ساختار خرید سهام

  • سهام عاملی که مستقیم یا با ادغام به دست آمده است.
  • خریدار به طور غیر مستقیم ریسک کلیه بدهی های هدف را تحمل می کند.
  • خریدار باید قبل از بستن قرارداد کلیه بدهیهای شناخته شده ، فروشنده را بپردازد و نامه های بازپرداخت و / یا نسخه های تا حد ممکن را دریافت کند.
  • غرامت می تواند مسئولیت را کاهش دهد اما ممکن است در صورت عدم توجه به صاحبان سهام از نقصان استفاده شود.
  • خریدار باید در نظر گرفتن نمایندگی و بیمه گارانتی (RWI).

ساختار خرید دارایی

  • خریدار دارایی های فروشنده را به دست می آورد (تمام یا بخشی).
  • فروشنده کلیه بدهیهای قبل از بسته شدن قرارداد را حفظ می کند ، به استثناء بدهی های مشخصی که توسط خریدار یا عملیات قانونی فرض شده است.
  • همان مبالغ غرامت و ملاحظات RWI به عنوان ساختار خرید سهام در بالا.

“Acqui-Hire”  مجوز و چشم پوشی

  • خریدار برخی از کارمندان / ارائه دهندگان خدمات فروشنده را استخدام می کند ، امکان خوبی را دریافت می کند و مجوز غیر انحصاری ای را برای استفاده از مالکیت معنوی فروشنده (اختیاری) دریافت می کند.
  • هیچگونه سهام ، دارایی یا بدهی منتقل نمی شود.
  • همان در نظر گرفتن غرامت به عنوان ساختار خرید سهام در بالا.
  • RWI احتمالاً در دسترس نیست.
  • ساختار کمک به شرکت های تحت حمایت VC که اغلب تیم هایی با استعداد اما درآمد کم یا مالکیت معنوی قابل درآمد زایی دارند را بدست می آورند.

“ABC”  واگذاری منافع طلبکاران

  • فروشنده به  صورت یک فرد وارد عمل می شود.
  • دارایی ها را نقد می کند و درآمد را بین طلبکاران توزیع می کند.
  • دارایی ها به طور کلی آزاد و بدون بدهی منتقل می شوند .

سلب حق اقامه دعوی (فروش خصوصی)

  • وام گیرنده داراییهای مثبته فروشنده را پیش فرض کرده و سپس می فروشد.
  • خریدار باید شخص ثالث باشد .
  • دارایی ها که بطور کلی آزاد و بدهی ها  منتقل می شوند .

سلب حق اقامه دعوی (فروش عمومی)

  • مشابه فروش سلب مالکیت خصوصی به جز:

    فروش باید آگهی شود و در دسترس عموم قرار گیرد (که زمان بیشتری را به روند فروش اضافه می کند).

    طلبکار ممكن است مالکیت را پیشنهاد كند / به دست آورد (و بنابراین با هر خریدار رقابت می كند).

    ریسک کمتر در مورد ورشکستگی و فروش ناخواسته دادگاه ورشکستگی به دلیل روند منصفانه تر.

بخش 363 فروش تحت قانون ورشکستگی

  • فروشنده برای بدست آوردن دارایی ، یک پیشنهاد دهنده می یابد. (پیشنهاد دهنده پیشنهاد اولیه را برای دارایی های یک شرکت ورشکسته تعیین می کند.)
  • فروشنده باتوافق نامه خرید دارایی علائم (APA) ، که شامل مراحل حراج ، حق رأی ، و بازپرداخت هزینه و هزینه است.
  • فروشنده دادگاه ورشکستگی را پیشنهاد می دهد.
  • طلبکاران مطلع و حراج رسمی انجام می شود .
  • فروشنده پس از انتخاب داوطلب نهایی ، به دنبال تأیید دادگاه می رود.
  • تصویب اعتبار دهنده با توجه به وثیقه امن آن مورد نیاز است.
  • دارایی های آزاد و بدون بدهی منتقل می شود.

برنامه های ورشکستگی از قبل تعیین شده و از قبل مذاکره شده

  • طلبکاران و شرکت قبل از تشکیل پرونده در دادگاه ورشکستگی طرحی از سازماندهی مجدد را مذاکره می کنند ، که اجازه می دهد تا شرکت به فروش برسد.
  • طرح از قبل تعیین شده: رأی رسمی بستانکار قبل از تشکیل پرونده به دست می آید.
  • طرح از پیش مذاکره: نظر اعتباری طلبکار قبل از تشکیل پرونده به دست نیامده ، اما توافق با طلبکاران اصلی و تصویب شواهد توافق نامه قفل کردن / پشتیبانی حاصل شده است.
  • اوراق بهادار صادر شده به موجب رای دادگاه  ، طرح معاف از ثبت نام تحت قانون اوراق بهادار مصوب 1933 و قوانین می باشد .
  • معمولاً سریعتر از ورشکستگی ،  در صورتی که بدهکار پرونده ای ندارد انجام می شود.

تشکیل پرونده ورشکستگی

    پرونده بدهی برای ورشکستگی بدون خروجی است که با توافق از پیش انجام می شود و حمایت از فصل 11 برای مذاکره با طلبکاران و خریداران احتمالی را داراست.

    بازه زمانی طولانی تر برای وضوح در مقایسه با سایر مراحل دادرسی.

    رویداد نادر برای شرکتهای بزرگتر.

    طلبکاران و بدهکار تلاش می کنند در مورد برنامه سازماندهی مجدد به توافق برسند.

    اوراق بهادار تایید شده از سوی دادگاه ، خروج از ثبت موارد تحت قانون اوراق بهادار را منتفی می کند.

3. به دلیل مسائل مربوط به انحراف در خریدهای پریشانی

در خرید یک شرکت فناوری ، خریداران باید دقتهای لازم را به عمل آورند ، اما ممکن است این دقت و کوشش با شتاب انجام و محدود شود. و به دلیل وقوع پدیده کرونا، ممکن است محدود یا دشوار باشد.بر این اساس موضوعات کلیدی مربوط به مراقبت دقیق شامل موارد زیر است:

    چه تعهدی را باید فرض کرد و کدام بدهی ها را باید بطور اختصاصی حذف کرد؟

    چه حسابهای قابل پرداخت به تعویق افتاده است؟

    چقدر احتمال دارد که حساب های دریافتنی انجام شود؟

    آیا دارایی هایی که باید خریداری شوند مشمول بدهی شخص ثالث یا خسارت می باشند؟

    وضعیت دارایی ها چیست؟

    چگونه گردش مالی در کارمندان بر ادامه فعالیت تجارت تأثیر گذاشته است؟

    چه دادخواهی هایی در حال پیگیری است؟

    چه قراردادهایی اصلی باید فرض شود و آیا مجبور به مذاکره مجدد در آن قراردادها هستیم؟

   مشاغل مورد نظر که با خطرات  دعوای حقوقی یا ریسک دادخواهی روبرو هستند؟

    آیا شرایط فروشنده  مطابق با دستورالعمل های مربوط به بیماری همه گیری می باشد؟

    آیا خطرات زنجیره تأمین وجود دارد؟

    آیا شرایط فروشنده با توجه به خطرات ناشی از بیماری همه گیر ، از نظر بهداشت و ایمنی با توجه به محل کار و کارمندان خود مطابقت دارد؟

    چگونه مالکیت معنوی کلیدی قابل انتقال است و تابع کدام یک از مجوزهای شخص ثالث یا سایر حقوق است؟

    حقوق فسخ قرارداد در مواردکلیدی چیست؟ آیا قراردادهای فروشنده شامل  “majeure force” هستند که می توانند توافقنامه یا به حالت تعلیق در اورده یا فسخ نمایند؟

    آیا  کار مشتریان اصلی فروشنده با خریدار ادامه خواهند یافت؟ وضعیت مالی آن مشتریان چگونه است؟

    چه موارد مرتبط با فناوری اطلاعات ، امنیت سایبری و مشابه با فروشنده انجام شده است؟ آیا فروشنده با تداخل هکرها در کنفرانس های ویدئویی مشکلاتی داشته یا برای جلوگیری از این خطر اقداماتی انجام داده است؟

4- مسائل کلیدی اضافی در خرید شرکت فناوری پویا

پس از انتخاب یک ساختار ، طرفین در حالت اجرایی قرار دارند ، خریداران باید برای بسته شدن توافق ، موارد زیر را در اختیار داشته باشند. خریداران نمی توانند تصور کنند که تیم مدیریت فروشنده در این معامله مشارکت وهمکاری خواهد کرد ؟ ایا به درستی روی این موضوعات متمرکز شده است زیرا آنها به احتمال زیاد ممکن است پیشنهاد های دیگری را نیز دریافت می کنند. آیا با استعفا کار را رها می کنند.؟ به عبارت ساده ، بسیاری از مشکلات فروشنده مشکلات خریدار می شوند.

   در ارتباط با موضوع  وفاداری مانند هر معامله دیگر طرفین باید اطمینان حاصل كنند كه مدیران و مأمورین فروشنده وظایف وفاداری خود را به منظور اجتناب از مطالبات طلبكاران و دارندگان سهام كه ​​ممكن است معامله آنها را بترساند و شاید خریداران را برای سالها پس از پایان معامله دنبال كنند ،  اجتناب شود. این امر به ویژه در معاملات متضاد که در آن یک سهامدار یا یکی ازطلبکاران موجود بعنوان خریدار می باشد ، مهم است.

    خریداران باید با دقت این موضوع را در نظر بگیرند که خدمات انتقال پس از بسته شدن قرارداد مورد نیاز خواهد بود. این هزینه ها ممکن است قابل توجه باشد و بر قیمت گذاری کلی معامله تأثیر بگذارد زیرا ممکن است فروشنده نتواند هیچگونه خدمات انتقالی را ارائه دهد و ممکن است کل خدمات او با بسته شدن قرارداد پایان یابد.

  نگه داشتن بخشی از قیمت خرید به عنوان تضمین از سوی یک خریدار ممکن است  درخواست شود . فروشنده و دارندگان سهام ممکن است نتوانند یا تمایلی به انجام این کارنداشته باشد.

خریدار باید بررسی کند که آیا موانع نظارتی وجود دارد که  باید برطرف شود. موانع نظارتی باید در ارتباط با بانکها ، شرکتهای خدمات مالی ، سازمانهای بهداشتی و سایر مشاغل تنظیم شده بررسی شوند.

خریداران باید آگاه شوند که فروشندگان تمام مزد و مبالغ دیگر را به دلیل کارمندان پرداخت کنند. علاوه بر خسارت وارده به اعتبار و اعتبار جدی به كاركنان ، ممكن است خریدار مسئولیت پرداخت این مبالغ را بر عهده داشته باشد .

درباره نویسندگان:

دانیل لوپز یک M&A و شرکای شرکت در دفتر سان فرانسیسکو از اروریک ، هرینگتون و ساتکلیف LLP است. وی در زمینه معاملات استراتژیک از جمله سرمایه گذاری بدهی و سهام عدالت ، تملک و تملک ، به صندوق های سهام خصوصی و شرکت های خصوصی و دولتی در بخش های فناوری ، علوم زندگی و انرژی توصیه می کند. دانیل همچنین از مشاوران هیئت ها ، کمیته های ویژه ، سرمایه گذاران و سایر ذینفعان اصلی درمورد وظیفه اعتباری ، قانون اوراق بهادار و امور مربوط به حاکمیت شرکتها استفاده می کند. از طریق وب سایت Orrick می توان به وی دسترسی داشت.

ریچارد V. اسمیت شریک همکاری در دفاتر سیلیکون ولی و سانفرانسیسکو در Orrick، Herington & Sutcliffe LLP و عضو گروه ادغام و خریدهای جهانی و گروه سهام خصوصی خود است. وی در زمینه های ادغام و ادغام ، مدیریت شرکت ها و فعالان و دفاع از تصرف تخصص دارد. ریچارد در مورد بیش از 500 معاملات M&A مشاوره داده و در کلیه جنبه های معاملات ادغام و مالکیت از جمله شرکت های دولتی و خصوصی ، حاکمیت شرکت ها ، و فعالانه و دفاع از تجارت ، مشتری را معرفی کرده است. او مؤلف كتاب 1500 صفحه ای با عنوان “ادغام و اكتساب شركت های خصوصی با ارزش: تجزیه و تحلیل ، فرم ها و توافق نامه ها” است كه توسط قانون بلومبرگ منتشر شده است. از طریق LinkedIn می توان به وی دسترسی داشت.

داگلاس مینتز شریک بازسازی در دفتر واشنگتن ، دی سی ، دفتر اروریک ، هرینگتون و ساتکلیف LLP است. وی تجربه عمیقی در نمایندگی وام دهندگان ، بدهکاران و کمیته های رسمی و موقت دارد. او در درجه اول با سرمایه گذاران صندوق های بانکی و صندوق های محافظ کار همکاری می کند و ابتکار مشتری صندوق های تامینی اروین را هدایت می کند. داگ همچنین نماینده بدهکاران در بخش انرژی و فناوری است. از طریق وب سایت Orrick می توان به وی دسترسی داشت.

ریچارد دی. هاروچ مدیر عامل و رئیس جهانی M&A در VantagePoint Capital Partners ، یک صندوق سرمایه گذاری در منطقه سان فرانسیسکو است. تمرکز وی بر روی اینترنت ، رسانه های دیجیتال و شرکت های نرم افزاری است و او بنیانگذار چندین شرکت اینترنتی بود. مقالات وی به صورت آنلاین در Forbes ، Fortune ، MSN ، Yahoo ، FoxBusiness و AllBusiness.com ظاهر شده است. ریچارد نویسنده چندین کتاب در مورد استارتاپ ها و کارآفرینی و همچنین نویسنده مشترک پوکر برای دامادها و کتاب پرفروش وال استریت ژورنال در زمینه تجارت کوچک است. او مؤلف كتاب 1500 صفحه ای با عنوان “ادغام و كسب شركت های خصوصی با احتراق: تجزیه و تحلیل ، فرم ها و توافق ها” است كه توسط بلومبرگ منتشر شده است. او همچنین در شرکت حقوقی Orrick، Herington & Sutcliffe LLP با تجربه در زمینه های نوپا ، ادغام و جمع آوری و سرمایه گذاری در شرکتی و همکار M&A بود. وی در بیش از 200 معاملات M&A و 500 راه اندازی شرکت داشته است. از طریق LinkedIn می توان به وی دسترسی داشت.

www.vpcp.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *