نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 12:29 ق.ظ

چرا بار دیگر با عادی شدن اوضاع پروازها خسته کننده نخواهد بود

راهکارهای افزایش راندمان در حمل و نقل هوایی با حمل بار

12 ژوئن 2020

قبل از بروز پدیده بیماری ویروس    Covid-19 ، حمل بار ومحموله یکی از مؤلفه های خوشآیند و شگفت انگیز برای اکثر مدلهای تجاری کسب و کار های حمل ونقل هوایی و شرکتهای هواپیمایی بود. بر این اساس دردل هواپیماهای مسافربری ، کنار چمدان های مسافران ، و به طرزی غیرقابل مشاهده مسافران و خدمه به طور یکسان ، این محمولات بر مبنای حمل و نقل عالبا به صورت مجاز انجام می شد.

اما به یکباره همه چیز در این مدلها بهم ریخت .

تمام تغییراتی که در ماه مارس رخ داد ، هنگامی که پروازهای مسافربری متوقف شدند و – مانند قایقهای ماهیگیری وقایقهای بخاری تفریحی حالا به عنوان کشتیهای نجات دانکرک طراحی شدند – هواپیماهای مسافربری برای کاربرد به عنوان هواپیمای باری بکار گرفته شده و با تغییر وضعییت داخل هواپیما ها و برداشتن صندلی ها   و تبدیل به كابینهای اقتصادی آنها با کالا هایی همچون تجهیزات فوری شخصی و پزشکی مورد نیاز پر شدند.

اکنون با باز شدن  قرنطینه و تعیین راههای مقابله با ویروس و نیز شروع فعالیت های اقتصادی و سفرهای هوایی به آهستگی ،  پرسش این است چگونه می توان در دوره ی بازیابی طولانی و دشوار از این بحران بر نحوه جابجایی محموله در سراسر جهان تأثیر گذاشت؟

کمبودهای ناامیدکننده رو به کاهش است و رکود جهانی به طور کلی تقاضا برای حمل و نقل هوایی را کاهش می دهد. اما احتیاط  برای سفر در بین عموم مردم موضوع شروع دوباره پروازها و خطوط هوایی را برای راه اندازی مجدد خدماتدجار یک چالش دیگر نموده است که می تواند به معنای عدم تعادل مداوم بین ظرفیت داخل هواپیما و حجم کالاهایی باشد که نیاز به حمل و نقل دارند.

اما راه خل های دیگر نیز مورد توجه هستند.

این امر به نوبه خود می تواند باعث شود تقاضا برای حمل ونقل بار به شکل قابل انعطاف عمل نمودکه به شرکت های هواپیمایی امکان می دهد  تا در چیدمان صندلی ها و وسایل داخلی در جت های مسافربری از قسمت بار جدا کنند و یا از آنها به عنوان هواپیمای ترکیبی استفاده کنند ، در حالی که مسافران و بار را  در همان کابین دارند. هواپیماهای با برد بلند می توانند انواع قدیمی تر خود را برای تبدیل  از مسافری به باری تعویض کنند.

حتی عجیب تر اینکه ، ترکیبی از سوخت ارزان و کمبود ظرفیت قسمت بار می تواند کمبودهای ایرباس A380 و بوئینگ 747-400 را برطرف کند ، زیرا نمونه های از آنها برای حمل و نقل  بصورت اجاره طولانی مدت  ارایه داده می شود.

Covid-19 مانند بسیاری موارد دیگر ، می تواند دنیای برنامه ریزی شده حمل و نقل هوایی را برای مدتی تغییر دهد.

https://www.flightglobal.com/flight-international-opinion/why-cargo-will-be-no-longer-be-boring-in-the-new-normal/138778.article

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *