نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 مهر 1403 12:30 ق.ظ

در بیشتر موارد، نهادهایی که دارای گواهینامه های انرژی تجدیدپذیر هستند، کار زیادی برای اقلیم انجام نمی دهند

گزارش 10 ژوئن 2022 -توسط باب یرکا، Tech Xplore

سهم شرکت‌های نمونه که 2 مسیر انتشار گستره 2015-2019 آنها با اهداف دما برای سه رویکرد حسابرسی انتشار همراستا شده است. جریان‌های خاکستری بین ستون اول و دوم، سهام شرکت‌هایی را نشان می‌دهد که هم ترازی هدف دما برای آنها هنگام حذف RECها از مسیرهای انتشار مبتنی بر بازارشان تغییر کرده . اعتبار: تغییرات آب و هوایی طبیعت (2022). DOI: 10.1038/s41558-022-01379-5

تیم کوچکی از محققان در دانشگاه کنکوردیا، که با یکی از همکارانش در دانشکده بازرگانی دانشگاه ادینبورگ کار می کنند، گزارش می دهند که ادعاهای زیست محیطی بسیاری از شرکت ها به دلیل اتکای آنها به اخذ گواهی های انرژی تجدیدپذیر (REC) اغراق آمیز است. آن طور که آنها ادعا می کنند کاهش می یابد. محققان در مقاله خود که در ژورنال Nature Climate Change منتشر شده است، مطالعه خود را از اسناد شرکتی در دسترس عموم از 115 شرکت بزرگ شرح می دهند. همین تیم همچنین یک خط مشی مختصر را در همان شماره مجله منتشر کرده است که در آن تغییرات توصیه شده در قوانین حاکم بر انتشار گازهای گلخانه ای توسط شرکت ها و سایر نهادهای بزرگ ارائه شده است.

در کار خود، محققان به اسناد منتشر شده توسط نهادهای عمومی بزرگ مانند شرکت ها که گام هایی برای کاهش ردپای آب و هوای آنها را ترسیم می کند، نگاه کردند. چنین اسنادی به طور کلی تلاش هایی را با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای توصیف می کنند. اما اغلب، آنها همچنین شامل سوابق RECهایی هستند که خریداری کرده اند.

REC ها ابزارهایی هستند که توسط نهادهایی که در فعالیت هایی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای درگیر هستند ایجاد می شوند. آنها تأیید می کنند که خریدار گواهی دارای مقدار مشخصی برق تولید شده توسط یک منبع انرژی تجدیدپذیر است. شرکت های بزرگ آنها را به جای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خود به عنوان ابزاری برای ادعای سطوح کمتر انتشار می خرند. در این تلاش جدید، محققان دریافتند که میزان انرژی گزارش شده در گواهینامه ها همیشه با آنچه آنها ادعا می کنند برابر نیست، به این معنی که ادعاهای مطرح شده توسط نهادهایی که آنها را خریداری می کنند اغلب نادرست است.

محققان دریافتند که به طور کلی، 115 شرکت مدعی کاهش 30 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای در طول سال های 2015 تا 2019 بودند. اما تجزیه و تحلیل کاهش واقعی نشان داد که کاهش واقعی تنها 10 درصد بوده است. آنها همچنین دریافتند که بسیاری از نهادهای پشتیبان RECها در واقع برای کاهش تغییرات آب و هوایی کم کاری انجام می دهند. آنها نیاز به استانداردهای جدید حاکم بر فروش گواهینامه ها را پیشنهاد می کنند و سرمایه گذاران در شرکت ها فشار بیشتری را برای کاهش بیشتر انتشار گازهای گلخانه ای خود به جای تکیه بر REC ها برای کاهش تعداد آنها اعمال می کنند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *