22 ژانویه 2022 – تیم مولانی
خودروسازان دیترویت استراتژی مالی محافظهکارانهای را برای تبدیل خودروهای الکتریکی به خودروی انتخابی بعدی برای مشتریان آمریکایی به ارمغان آوردهاند.
جنرال موتورز و فورد 65 میلیارد دلار بین خود سرمایه گذاری می کنند – 35 میلیارد دلار در جنرال موتورز و 30 میلیارد دلار برای فورد – و تا کنون پیشنهادی برای وام گرفتن از آنها ندارند. در عوض، ریشهایترین تغییر در محصولات خودرو در یک قرن گذشته از جریان نقدی عملیاتی شرکتها پرداخت میشود – که بهطور جدی ریسک شرکتها را در طول زمان کاهش میدهد، و در حال حاضر، قیمت سهام آنها را افزایش میدهد.
نیشیت مدلانی، رهبر بخش خودرو در آژانس رتبهبندی اوراق قرضه استاندارد اند پورز، گفت: «پاسخ کوتاه این است که آنها این کار را انجام میدهند زیرا میتوانند. محبوبیت تراکها [از زمان شروع همهگیری] و قیمتگذاری قوی به آنها اعتماد به نفس میدهد.»
سرمایه گذاری تهاجمی دیترویت و تامین مالی محافظه کارانه سال ها در حال ساخت است. با کمک 4 میلیارد دلاری که توسط جنرال موتورز در ماه می 2020 وام گرفته شده است، و با برداشتن یک خط اعتباری 15 میلیارد دلاری توسط فورد تقریباً در همان زمان، اقداماتی که برای کاهش فروش ترسناک ناشی از کووید-19 انجام شده است. از آنجایی که فروش در سال 2020 کمتر از آنچه تصور میشد کاهش یافت و سپس در سال 2021 شروع به جهش کرد، جریان نقدی قوی باقی ماند و قیمت سهام شرکتها را بالاتر برد و به فورد اجازه داد بدهیهای با بهره بالا را بازپرداخت کند.
در همان زمان، هر دو شرکت با تعلیق سود سهام و بازخرید سهام، نقدینگی خود را حفظ کردند. و این شرکتها با کاهش خطوط کامل سدانهای بیسود، خروج از بازارهای بیسود در خارج از کشور، و تمرکز شدید بر کامیونها، که سودآورترین بخش کسبوکارشان باقی ماندهاند، میلیاردها هزینه سالانه کاهش دادهاند.
همه اینها را کنار هم بگذارید، و دو خودروساز بزرگ بومی ایالات متحده پول نقدی برای انجام بزرگترین تحول تکنولوژیکی صنعت از زمان تأسیس آن دارند.