Dashveenjit Kaur ۳ دسامبر 2021
دو سال پیش، استارتآپ چینی خودروهای برقی Nio Inc نزدیک به ورشکستگی بود. یک سال بعد، با پشت سر گذاشتن جنرال موتورز و دایملر، به چهارمین خودروساز ارزشمند جهان تبدیل شد. این خودروساز چینی پس از اینکه در خط مقدم تلاش های داخلی کشور برای تسلط بر صنعت خودروهای برقی قرار داشت، اکنون به سمت توسعه در پنج کشور جدید اروپایی تا سال آینده حرکت می کند.
اولین قدمی که Nio در راستای توسعه خود در منطقه برداشت، افتتاح یک نمایشگاه در نروژ بود که به نام خانه Nio شناخته میشد. بنیانگذار و مدیرعامل Nio، لی بین، گفت که Nio تا پایان سال 2022 حداقل در پنج بازار اروپایی [علاوه بر نروژ] حضور خواهد داشت. او در اوایل ماه گذشته در یک تماس درآمدی، جاه طلبی های شرکت برای اروپا را به اشتراک گذاشت.
همچنین قابل ذکر است که در نروژ، به گفته لی، از هر چهار مشتری که یک Nio را آزمایش کرده است، یک نفر این خودرو را خریداری کرده است که این رقم در مقایسه با چین بالاتر است.
در مقالهای که اخیراً توسط Dagens Industrial سوئد منتشر شده است، لیهونگ کین، مدیر عامل Nio به این نشریه گفت که فروش آن در سوئد در پایان سال 2022 آغاز خواهد شد. سپس آلمان نیز وجود دارد که Nio فروش خود را در سال آینده آغاز و با سدان ET7 خود شروع می کند. Nio در حال حاضر شاسی بلند بزرگ ES8 را در نروژ می فروشد و قصد دارد سدان ET7، ES6 SUV و EC6 کوپه مربوطه را اضافه کند. برای تکمیل آن، طبق گزارشها، Nio در حال ساخت چهار ایستگاه تعویض باتری در اطراف اسلو، پایتخت نروژ در سال جاری است و 12 ایستگاه دیگر در شهرهای دیگر در سال آینده برنامهریزی شده است. تعویض ها در سه دقیقه به عنوان جایگزین سریع تری برای شارژ انجام می شود.
در حالی که Nio مدل فروش مستقیم تسلا را به تصویر می کشد که در آن مشتریان خودرو را به صورت آنلاین خریداری می کنند، همچنین دو نمایشگاه چند منظوره در مراکز شهر به نام Nio House و یکی دیگر در اسلو ساخته است. Qin در سال 2020 به Automotive News Europe گفت که موفقیت در اروپا می تواند شرکت را به تولید داخلی ترغیب کند، “اگر ما به فروش بسیار خوبی در مناطق دیگر دست پیدا کنیم، شاید بتوانیم تولید محلی را در آینده در نظر بگیریم، اما هنوز برای گفتن خیلی زود است.”
به عنوان یک بازار، اروپا منطقه ای نیست که خودروسازان به ویژه برای آنهایی که خودروهای برقی تولید می کنند، نادیده گرفته شود. در این مرحله، فروش خودروهای الکتریکی و سوختهای فسیلی جایگزین در اروپا در حال افزایش است، زیرا این قاره به دنبال مبارزه با گرمایش جهانی است. در واقع، داده ها نشان می دهد که تقریباً از هر پنج خودروی فروخته شده در اتحادیه اروپا یک مدل الکتریکی در سه ماهه سوم امسال بوده است.
طبق اعلام انجمن خودروسازان اروپا، در دوره جولای تا سپتامبر، فروش خودروهای برقی 12.7 درصد از کل فروش خودروهای جدید را در 18 بازار عمده اروپایی تشکیل داد که بیش از دو برابر این رقم برای مدت مشابه سال گذشته بود که به 6.1 درصد رسید. به طور کلی، تعداد خودروهای برقی فروخته شده در طول سه ماهه به 303273 دستگاه رسید که 57 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.
https://techwireasia.com